26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Haberler

Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu

Advertorial
11 Eylül 2025
4 dk okuma

ING Türkiye, bankacılık sektöründe ezberleri bozan yaklaşımıyla dikkat çekiyor. “Aslan gibi banka, arkanda” iletişim platformuyla müşterilerine özgürlükçü ve zahmetsiz bir bankacılık deneyimi sunmayı hedefleyen banka, dijital ve kazandıran çözümlerle finansal yaşamı kolaylaştırıyor. Turuncu Hesap’tan Z Kuşağı yatırım fonlarına kadar geliştirdiği inovatif ürünlerle sektörde fark yaratan ING Türkiye’nin vizyonunu, marka duruşunu ve müşterilerine sunduğu deneyimi, ING Türkiye İletişim ve Marka Deneyimi Grup Direktörü Gökçe Say ile konuştuk.

Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Gökçe Say
ING Türkiye İletişim ve Marka Deneyimi Grup Direktörü

ING Türkiye’nin “Aslan gibi banka, arkanda” ileti­şim platformunun arkasındaki strateji ve bu sloganın seçilme süreci hakkında bize biraz bilgi verebilir misiniz? ING Türkiye olarak sektörde nasıl farklılaşı­yorsunuz?

ING olarak Türkiye pazarına kalıpların dışında, ezberleri bozan bir bankacılık anlayışıyla adım attık. Marka stratejimizi de bu viz­yonla şekillendirdik. 2013’te, sistemin alışılmış tavrını sorgula­yan “Eski Köye Yeni Adet” iletişim platformuyla uzun soluklu bir yolculuğa çıktık ve Türkiye’de bankacılık algısına farklı bir bakış açısı getirdik. Müşterilerimizin iş ve özel yaşamlarında bir adım önde olmalarını sağlamayı amaçlıyoruz. “Sen hayatını dilediğin gibi yaşa; finansal desteğe ihtiyacın olduğunda yol arkadaşın ola­rak buradayım” diyoruz. Zahmetsiz bankacılık anlayışıyla, dijital ve kazandıran çözümlerimizle müşterilerimizin hayatını kolaylaş­tırıyoruz.

Globalde “do your thing” olarak tanımladığımız yaklaşımı, Tür­kiye’ye özgürlükçü bir bakışla “Sen hayatını yaşa” mottosuyla ye­niden yorumladık. Müşterilerimize, “Sen hayatını yaşa diye aslan gibi banka arkanda” diyerek, hayatlarında istediklerini yapabil­meleri için güç veren bir banka olduğumuzu anlatıyoruz.

Sen hayatını yaşa felsefesinin özünde özgürlük var; bankacılığın hayatınızda mümkün olduğunca az yer kaplamasını istiyoruz. Bankacılıkla ilgili tüm pürüzleri ortadan kaldırıp, deneyiminizi olabildiğince kolaylaştırmayı amaçlıyoruz. Klasik bankalardan farklı olarak, genç, dinamik ve esprili marka karakterimizi, “aslan gibi banka arkanda” söylemiyle tüketicinin bankacılık ihtiyaçla­rına çözüm bulan, onları güçlendiren ve kazandıran dijital banka konumumuzu öne çıkardık. Markamızın logosundaki aslan meta­foruna atıfta bulunarak, müşterilerimizin hayatlarında istedikle­rini yapabilmeleri için onlara güç veren bir yol arkadaşı olduğu­muzu vurguladık.

ING Türkiye olarak bugüne kadar sektörde fark yaratan birçok uygulamaya ve başarı hikayesine imza attık, bundan sonra da aynı vizyonla ilerleyerek ilkleri hayata geçirmeyi sürdüreceğiz. Tamamen dijital bankacılık anlayışıyla ciddi bir dijital dönüşüm yolculuğu geçirdik. Bugün geldiğimiz noktada kendimizi banka­cılık lisansına sahip bir teknoloji şirketi olarak tanımlıyoruz. Bu anlayışla bankacılık sektöründe yenilikçi, özgürlükçü ve müşteri odaklı duruşumuzu ortaya koyuyoruz. “Aslan gibi banka arkan­da” söylemimizle de bu güçlü duruşumuzu müşterilerimizle ileti­şimimize yansıtmaya devam edeceğiz.

Turuncu Hesap’ın günlük yüksek faiz kazandıran özel­likleriyle ilgili reklam filminizde ön plana çıkardığınız noktalar nelerdir? Bu ürünün kullanıcılar üzerindeki etkileri nasıl ölçümleniyor?

Marka stratejimiz, müşterilerimizi güçlendiren ve hayatlarında ilerlemelerine destek olan bir yaklaşım odağında şekilleniyor; bu anlayışın somut örneklerinden biri ise Turuncu Hesap. 2011 yılında sektörde bir ilki gerçekleştirerek hayata geçirdiğimiz Tu­runcu Hesap ile müşterilerimize günlük yüksek faizle mevduatla

rını değerlendirme ve ihtiyaçları olduğunda vade derdi olmadan birikimlerini kullanma fırsatı, yani esneklik sunuyoruz. Esneklik ve özgürlük bizim marka duruşumuzun da temelini oluşturuyor. 2.1 milyonu aşkın müşteriye ulaşan, Türkiye’nin tabana yayılmış ve memnuniyet oranı yüksek mevduat hesabı Turuncu Hesap birikimlerini na­sıl değerlendireceği konusunda tereddüt yaşayan tüketiciler için anlamlı bir çözüm oluşturuyor. Reklam filmimizde de tüm bu avantajları genç, di­namik ve esprili marka karakterimizle buluştur­duk. Kreatif ajansımızın katkısıyla markamızın kendine has muzip tonunu başarılı şekilde yan­sıttık. Kampanyanın bugüne kadarki sonuçlarına baktığımızda da olumlu geri dönüşler olduğunu görebiliyoruz. Reklam filmimiz, izleyicilerin ken­dileriyle bağ kurmasına ve ING ile çalışma eğilimi göstermesine ortalamanın üzerinde katkı sağladı. Bununla birlikte mobilden müşteri olup Turuncu Hesap açılışı yapan günlük ortalama müş­teri adedinde de artış elde ettik.

ING Türkiye olarak, “Sen hayatını yaşa” felsefesiyle ban­kacılığı nasıl daha az ön planda tutarak müşteri deneyi­mini nasıl iyileştiriyorsunuz?

“Sen hayatı yaşa” diyerek kalıpların dışındaki marka duruşumuz ortaya koyuyoruz. Yani, onların bankacılık işlerini arka planda yapan, güvendikleri, en iyi opsiyonu sunan bir yol arkadaşı ol­mak istiyoruz. Marka stratejimizi ürün ve hizmetlerimizle so­mutlaştırıyor, bu yaklaşımı iletişimimize yansıtıyoruz. Bugünün koşulları ve tüketici beklentilerine uygun dijital çözümler gelişti­riyoruz. “Aslan gibi banka, arkanda” söylemi ve iletişim platfor­mu da bu duruşun güçlü bir ifadesi. Müşterilerimizin hayatlarını önceliklendirmelerine imkân tanırken, bankacılığın karmaşasını azaltarak finansal yaşamlarına değer katan destekler sunuyoruz. ING olarak müşterilerimize uçtan uca dijital bir deneyim sunu­yor, Turuncu Hesap gibi ürünlerimizle de onların paralarını bü­yütüyoruz.

Dijital bankacılık alanında müşterilere sağladığınız zahmetsiz bankacılık hiz­metlerinin temel özellikleri nelerdir ve bu hizmetler hangi müşteri ihtiyaçları­na yönelik geliştiriliyor?

Dijitalleşme, global DNA’mızın temel taş­larından biri ve 28 yıl önce ING Grubu’nda şubesiz bankacılıkla başlayan bu yolculuk, Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz dijital dönü­şümle güçlenerek devam ediyor. Müşterile­rimize tüm dijital kanallar üzerinden sade ve kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor; bankacılığı zahmetsiz hale getirerek, dijital ve kazandıran çözümlerle onların hayatında güçlü bir destek noktası haline geliyoruz. Ör­neğin; Cebimdeki Danışman ile dijitale insan dokunuşu getirerek ING Mobil üzerinden kanlı canlı bankacılar­la görüşme ve işlemleri gerçekleştirme imkanı sağlıyoruz. Yani şubedeki bankacıları cebinize taşıyoruz, şubeye gitme zorunlu­luğunu ortadan kaldırıyoruz. Ayrıca süreçlerimizi hızlandırıp kişiselleştirerek müşterilerimize uçtan uça pürüzsüz bir bankacılık deneyimi sunmayı hedefliyoruz. Turuncu Hesap gibi ürünlerle kazandıran çözümler sunarken, segmente edilmiş yenilikçi ürün­ler de geliştirmeyi önemsiyoruz. Örneğin, Türkiye’de sektörde bir ilke imza atarak Türkiye’nin Z kuşağına özel ilk yatırım fonu olan GNZ – Ak Portföy ING Z Kuşağı Fon Sepeti Özel Fonu’nu hayata geçirdik. Bu fon aynı zamanda toplumda finansal sağlığın iyileştirilmesine yönelik sürdürülebilirlik vizyonumuzun da bir parçası. GNZ Fonu gibi gençlere yönelik ürünlerle finansal bi­linçlerini ve tasarruf alışkanlıklarını güçlendirmeyi hedefliyoruz. Ayrıca, gençlere sunduğumuz ürün gamını 18-27 yaş arasındaki gençlere yönelik günlük yüksek faiz sunan Turuncu Genç Hesap ile genişletiyoruz. Müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmayı hedeflediğimiz bir diğer ürünümüz de dijital kredi kartlarımız. Diji­tal kredi kartlarımız ile müşterilerimize ücretsiz, güvenli ve kolay bir deneyim sunuyoruz; tüm bu çalışmalarımızla Türkiye’nin en sevilen dijital bankası olmayı hedefliyoruz.

featured ING
1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
8 Eylül 2025
Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık "poşet" çantası sosyal medyanın dilinde
Haberler
Şaka değil, gerçek: Balenciaga’nın 995 dolarlık “poşet” çantası sosyal medyanın dilinde
İrem Alimoğlu
19 Ağustos 2025
Greggs'ten Londra Moda Haftası'na esprili dokunuş: "Sosis çanta"
Haberler
Greggs’ten Londra Moda Haftası’na esprili dokunuş: “Sosis çanta”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.