15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Eyüp Can’a göre basılı gazeteler yok olacak mı?

Marketing Türkiye
25 Haziran 2012
2 dk okuma

Gazete Tasarım Günleri’nin yedinci gününde konuşan Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can, bir gazetenin halkın duygularına hitap etmesi gerektiğini belirterek, “Bir gazete, insanların duygularını etkileme işlevi görüyorsa sabah duası gibidir” dedi. Can, gazetede haberi ya da hikayeyi verirken çok fazla hassas davranılması gerektiğine dikkat çekerek, olayı çok fazla ajite etmenin veya aşağılayacak şekilde yansıtmanın doğru olmadığını aktardı. 
Gazetelerin internetin ötesine geçebilmesi gerektiğini ifade eden Can, dünyanın dört bir yanından gelen bilgileri okura en iyi biçimde sunulabilmesi gerektiğini belirterek, “Gazeteleri bir adım öteye götürecek şey insanların zihinlerini etkileye bilmek. İnsanların hafızalarında neye dokunacağınızı hangi butona basacağınız bilmeniz gerekiyor” ifadelerini kullandı.
Gazete Tasarım Günleri’nin yedinci gününde konuşan Radikal Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Eyüp Can, tasarımın geçmişte yaşadığı sıkıntıları anlatarak, “Türkiye’deki tasarımları beğenmiyorduk. Bu işin üzerine hakkıyla çalışan birkaç kişinin dışında kimse yoktu. Bizim Türkiye’de neden tasarımla ilgili yenilikler yapılmıyor” diye dertlendiklerini dile getirdi. Can, o günlerin çok gerilerde kaldığını ifade ederek, bugün Türkiye’de tasarımın hızla değiştiğini, teknolojinin gelişmesiyle de çok farklı boyutlara ulaşıldığını kaydetti. Konuşmasında teknolojinin getirdiği problemlere de yer veren Can, dijital medyanın yeni nesil üzerindeki olumsuz etkilerinden bahsederek şöyle konuştu: ‘’Bugün çocuklar bambaşka bir dünya ile büyüyor. Yapılan araştırmalara göre bu dijital dünyada büyüyen çocuklarda odaklanma ve konsantre olma problemi sıkça yaşanıyor. İşte tasarımın önemi burada ortaya çıkıyor. Dijital nesle bir şeyler vereceksek insanların algılarının ve konsantrasyonlarını düşmüş olduğunu hatırlamamız lazım. Eğer bunu umursamaz isek çok sanatsal bir şey de yapsak karşılığını alamaya biliriz.”
Basılı gazetelerin geleceği konusundaki düşüncelerini geleceğin tasarımcılarıyla paylaşan Eyüp Can, gelecekte basılı gazetelerin yok olacağı söylentilerine inandığını söyledi. İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, 2036 yılında Türkiye’de son basılı gazetenin basılacağı iddialarını gerçekçi bulmadığını söyleyen Can, “19. Yüzyılda pozitivistler bilim gelişecek, dinler anlamını yitirecek dediler. Bunun palavradan ibaret olduğu ortaya çıktı” ifadesini kullandı. Can, bunun aksine insanların dine yönelmeye başladığını belirterek aynı şekilde gazetelerinde 20–30 yıl sonra biteceği fikrinin de çürüyeceğini söyledi.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Soğuk kahvede sıcak rekabet!
Haberler
Soğuk kahvede sıcak rekabet!
İrem Alimoğlu
3 Eylül 2025
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
Haberler
OpenAI ve AWS’den üretken yapay zekayı yeniden tanımlayacak stratejik iş birliği
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Haberler
Pegasus, 9 ayda 32 milyon yolcu taşıdı
Marketing Türkiye
4 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.