Eylül ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları

Her şey bir WHY ile başlar

Fransız kozmetik devi Yves Saint Laurent uzun süre sonra çıkardığı ilk parfümü için kayda değer bir reklam kampanyasına imza attı. Yeni kokusunun adını “Y” olarak belirleyen Saint-Laurent, tasarım sürecinde Y Kuşağı’ndan ilham aldı. Y projesi için BETC Luxe’nin hazırladığı güçlü bir kampanya hazırlayan ünlü marka, yayınladığı reklam filminde ünlü modeller yerine üç genci kullandı. Bir kayıt sanatçısı, heykeltıraş ve araştırmacının yer aldığı, Manu Cossu’nun çektiği yarım dakikalık filmi “Her şey bir WHY ile başlar” diyerek hedef kitlenin sorgulayan doğasına atıfta bulunuyor.

iPhone X ile tanışın

Tüm dünyada merakla beklenen yeni iPhone modellerinin reklam filmleri lansmanı takip eden süreçte yayına girdi. “Meet iPhone X” adlı reklam filmi yaklaşık 70 saniye sürüyor. Reklamda özellikle ekran açma ve kilitleme gibi yeni kullanıcı özellikleri tanıtılıyor. Ayrıca videoda kablosuz şarj özelliği, 64 bit mimariye sahip A11 Bionic çip ve yüz tanıma teknolojisi Face ID’nin de vurgulandığını belirtelim. İnovasyonun önemli yer tuttuğu tanıtım filminde artırılmış gerçeklik ve 3D uygulamaları da ilk defa Apple tarafından bir reklamda kullanılmış oldu.

https://www.youtube.com/watch?v=mW6hFttt_KE

Yeni nesli etkilemek için onların dilinden konuştular

Son zamanlarda özellikle gençler arasında son derece popüler olan ASMR çılgınlığına mobilya perakendecisi IKEA da dahil oldu. Üniversite yurtlarında yorgan ve lamba gibi okula dönüş ürünlerinin vurgulanması için “Oddly Ikea” adlı bir kampanya oluşturan İsveçli mobilya devinin amacı müşterilerini dinlendirirken aynı zamanda ürünlerini tanıtmak. Yaklaşık 25 dakika süren film boyunca kadın anlatıcı sakinleştirici bir ses tonuyla dolap ünitelerini ve nevresim takımlarını “okşuyor”. Reklam ajansı Ogilvy & Mather tarafından hayata geçirilen kampanya özellikle 18-24 yaş arası genç kuşağı hedefliyor.

Sevdiğin herkes öldü, sadece dondurma var

Dondurma markası Halo Top’ın reklamın fikri son zamanlarda gündemden düşmeyen “Yapay zeka insanlığın sonunu mu getirecek?” fikrinden esinlenmiş. Yönetmen Mike Dahlquist tarafından çekilen 90 saniyelik video spotu gerilim dolu bir atmosferde ürkütücü bir robotun yaşlı bir kadına zorla dondurma yedirmesini konu ediniyor. Koltukta oturan yaşlı kadının istemeyerek dondurma yiyişini gerilimli bir atmosferde sunan reklam filminde tehlikeli robot, “İnsanların dondurmaya ihtiyacı var” sözünü tekrarlıyor. Kadının “Neredeyim ben?” diye sorgulamalarını yanıtsız bırakan dondurma robotu, “Sevdiğin herkes öldü. Sadece dondurma var!” diyor.

Dolce&Gabbana Jon Snow’a diz çöktürdü

Popüler Amerikan dizisi Game of Thrones’un ünlü oyuncuları Kit Harrington ile Emilia Clarke, ünlü kozmetik ve giyim markası Dolce&Gabbana’nın yeni reklam filmlerinde boy gösteriyor. Ünlü oyuncular Dolce&Gabbana’nın “The One” adlı parfümünü tanıtmak için kamera karşısına geçerken aynı konseptte iki farklı klip çekildi. Parfüm markasıyla aynı adı taşıyan reklam kampanyasında Harrington ile Clarke “Tu vuò fa’ l’americano” şarkısı eşliğinde İtalya sokaklarında dans ederken görülüyor. Dolce&Gabbana’nın yeni reklamları Matteo Garrone tarafından handycam ile çekildi.

Klişelerle dolu bir reklam kampanyası

Stok video üreticisi Dissolve, tamamen kendi stok görüntülerini hazırlayarak yarattığı reklam filminde gençlere klişeler üzerinden sesleniyor. Sürekli eğlenen, koşan, zıplayan aktif gençlerin stok görüntülerinin yer aldığı “This Is a Generic Millennial Ad” adlı reklam filmi genç kuşağa seslenen tüm reklamlarla dalga geçiyor. Tasarım ajansı And/Or tarafından hayata geçirilen reklam filminde görüntülere eşlik eden dış ses hem bu klişeleri söze döküyor, hem de bir yandan bunlarla dalga geçiyor: “Benzersizsin. Farklısın. Özelsin.” diye başlayan video, buradan sonra bir klişe yağmuru şeklinde devam ediyor.

Kedilere dair acımasız gerçekler

Evcil hayvan mama markası Dreamies’in “Best Friends” adlı son reklam filmi sevimli dostlarımıza karşı acı gerçekleri önümüze getiriyor. Son derece dostça bir atmosferde bir ev kedisi ile küçük bir civcivin eğlenceli arkadaşlığını anlatan film, bir süre boyunca iki hayvanın hayatlarından kesitler sunuyor. Fakat kedinin bir gün çok aç kalması arkadaşlığa darbe vuruyor. Filmin sonunda acı gerçek yüzümüze vurulurken slogan giriyor: “O kendisini doyurmadan önce kedinizi doyurun.” adam&eveDDB London adlı reklam ajansı tarafından hazırlanan filmi Keith Schofield yönetti.

Sesli yönlendirme kabusuna son

Tabasco Kiev adlı reklam ajansı tarafından Vodafone Ukrayna için hazırlanan yüksek hızlı internet tanıtım filmi distopik bir evrende geçiyor. Yüzleri kirli işçilerin Kiev sokaklarında sesli komutlarla robotik biçimde hareket edişini konu edinen karanlık film tabuları kırmayı amaçlıyor. Bilimkurgu filmlerini anımsatan atmosferde geçen reklam filminde oyuncular sesli komutları tekrarlarken film telefonda konuşmanın yanlış olduğunu ve Vodafone’un yüksek hızlı 3G interneti ile seslerin egemenliğine son verilebileceğini anlatıyor. Ukrayna’da büyük ses getiren filmi Mark Wilkinson yönetti.

 

https://www.youtube.com/watch?v=O1zMQIq-SEs

Çöpistan’ın yöneticileri yeni vatandaşlarını arıyor

Denizlerdeki plastik artıkların temizlenmesini amaçlayan The Plastic Oceans Foundation, sosyal haber sitesi The Lad Bible ile işbirliğine giderek oluşturduğu “Trash Isles” (Çöpistan) kampanyasına bir reklam filmi hazırladı. The Plastic Oceans Foundation’ın verilerine göre 2050’de tüm okyanuslardaki plastik artık sayısı toplam balık sayısını geçecek. Buna önlem almak adına bir ada satın alınarak Trash Isles adında yeni bir ülke kuruldu. Ülkenin kurucuları okyanuslardaki plastik çöpleri tek bir adada toplamayı amaçlıyor. Birleşmiş Milletler nezdinde temsil edilmesi gereken ada ülkesi bunun için yeni vatandaşlarını reklam kampanyasıyla arıyor.

 

Yardıma muhtaç hayvanların fotoğraflarına göz atın

Amanda Foundation ile Getty Images’ın işbirliğiyle yardıma muhtaç hayvanların bakımı için bir sosyal sorumluluk kampanyasına imza atıldı. Amanda Foundation Collection adlı proje, barınaklardaki kedi ve köpeklerin fotoğraflarının Getty Images aracılığıyla internetten satışa sunulmasını içeriyor. Her yeni fotoğraf lisanslama sonucu Amanda Foundation’a belli miktarda bağış ulaşıyor. Bu bağış da barınaklardaki hayvanların bakımına gidiyor. Saatchi&Saatchi tarafından Getty Images için hazırlanan kampanya dahilinde Christopher Nelson projeye özel olarak 60’dan fazla evcil hayvan fotoğrafı çekti.

 

İLGİLİ HABERLER