20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evden çalışma, mesai kavramını yıkıyor mu?
Haberler

Evden çalışma, mesai kavramını yıkıyor mu?

Marketing Türkiye
8 Haziran 2020
2 dk okuma

Kariyer.net’in “HR Pulse” araştırma serisi kapsamında Curiocity iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Koronavirüs ve İş Hayatı” araştırmasının altıncı dönem raporu yayınlandı. Araştırmada; evden çalışma sisteminde olan her 10 çalışandan yalnızca 3’ünün, «Sadece iş günleri ve mesai saatleri içerisinde» çalıştıklarını belirtmesi, evden çalışma modelinde çalışanların daha fazla mesai yaptığını ortaya koydu.

Online istihdam platformu Kariyer.net’in, “HR Pulse” araştırma serisi kapsamında Curiocity iş birliğiyle gerçekleştirdiği “Koronavirüs ve İş Hayatı” araştırmasının altıncı dönem sonuçları açıklandı. Koronavirüs salgınının iş hayatına etkisini, çalışanlar ve işverenler/İK yetkilileri gözünden değerlendirmeye devam eden ve ilki mart ayında gerçekleşen araştırma dizisine, toplamda 5.504 beyaz yaka çalışan ve 1.892 İK yetkilisi katıldı.

Evden çalışma yeni normalin bir parçası olabilir mi?

Araştırma sonuçları, beyaz yaka çalışanların %43’ünün pandemi sonrasında da evden çalışmanın kalıcı hale gelmesini istediğini ortaya koydu. Araştırmaya katılanların sadece üçte biri evden çalışmanın daha verimsiz olduğunu belirtirken, çoğunluğun bu yeni sisteme alıştığı görüldü. Beyaz yaka çalışanların “Yeni normal”de evden çalışmayı içeren bir model beklentisinde olması; şirketlerin esnek çalışmayı da içeren hibrit çalışma modellerine yöneleceğini gösterdi.

Evden çalışma, ek mesai saatlerini de beraberinde getirdi

Araştırmaya katılan ve evden çalışan her 10 beyaz yaka çalışandan yalnızca 3’ünün, «Sadece iş günleri ve mesai saatleri içerisinde» çalıştığını belirtmesi dikkat çeken diğer bir veri oldu. Katılımcıların %48’i mesai saatleri dışında çalıştığı zamanların da olduğunu belirtirken; %21’i iş günü ve mesai kavramı olmadan durmaksızın çalıştığını belirtti. Bu durumun sürdürülebilir olmadığı ve işverenlerin, çalışanlarının iş-özel hayat dengesini koruyan uygulamaları gecikmeden devreye alması gerektiği ortaya çıktı.

Ofise dönüş kademeli de olsa, olumsuz duygular uyandırıyor

Araştırma; her 10 çalışandan 6’sının temmuz başına kadar ofise dönüleceğini düşündüğünü ortaya çıkardı. İK yetkilerinin yarısından fazlası ise şirketlerinde önce yöneticilerin ya da belirli departmanların işbaşı yapacağı şekilde, kademeli olarak ofise dönüş sürecinin planlandığını belirtti. Vardiyalı sistemle ofise dönüş planı yapıldığını belirten İK yetkilerinin oranının ise %31 olduğu görüldü.Araştırma sonuçları, ofise dönüşlerin kademeli yapılmasındaki ana etkenlerin; sağlık ve sosyal mesafe kavramlarının öneminin gittikçe artmasının ve çalışanların neredeyse yarısının evden çalışmaya devam etmek istemelerinin olduğunu düşündürdü.

Diğer yandan araştırmada beyaz yaka çalışanların %51’i ofise dönme konusunda tedirgin olduklarını belirtirken; kademeli de olsa ofise dönüş fikrinin çalışanlarda büyük oranda mutsuzluk, hüzün, öfke gibi duygular uyandırdığı görüldü. Bu veriler, ofise dönüş süreciyle birlikte motivasyonun çalışanlar için en büyük ihtiyaç olacağını gösterdi. Öte yandan, çalışanların üçte birinin ofise dönme konusunda umutlu hissetmesi, ofisi ve sosyal hayatı özleyen çalışanların da olduğu yönünde yorumlandı.

araştırma Evden çalışma kariyer.net Koronavirüs
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
5 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Güncel Haberler
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Ekonomik baskı geçici değil, kalıcı: Tasarruf artık yaşam tarzı
Çalışma hayatının yeni trendleri...
Çalışma hayatının yeni trendleri…
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu...
Deneyimle fark yaratan markalar belli oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler... Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Haberler
Bodrum’dan Kaş’a yeni yazlık çılgınlığı: Prefabrik evler… Peki hangi bölgede kaça mal oluyor?
Marketing Türkiye
5 Ekim 2025
O şarkı artık Spotify'ınızda çalmayacak!
Haberler
O şarkı artık Spotify’ınızda çalmayacak!
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Sena Tufan
2 hafta önce
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır...
Haberler
Z kuşağının şifresini çözmek: Jargonu azalt, bağlantıyı artır…
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.