14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Euronews Youtube kullanım stratejisini belirledi

Marketing Türkiye
13 Nisan 2013
2 dk okuma

Habercilik sektöründeki radikal değişim ve dönüşüme karşı yeniden yapılandırmaya giden Euronews, yeni stratejisini Fransa’nın Cannes şehrinde her yıl geleneksel olarak düzenlenen ve medya sektörünü yakındana ilgilendiren içerik altyapısının sergilendiği MIPTV etkinliğinde tanıttı. Avrupa’nın önde gelen haber kanalı olma özelliğinin yanı sıra sosyal paylaşım sitesi Youtube’da ikinci kanal konumunda bulunan ve aylık bazda 7,2 milyon ziyaretçisiyle Euronews, 400 gazeteci kadrosu ve tecrübeli editoryal çizgisiyle oluşturduğu yeni yapının çerçevesini sunuyor.  2011 yılı başında önceliğine vurgu yapılan ‘kullanıcı tecrübesi’ stratejisi Euronews’ün yeni açılımının da odak noklarından biri oluşturuyor. Dijital olsun ya da olmasın, mevcut ve yeni tüketim modellerine yeni bir ‘ürün pazarlama’ yaklaşımı devreye sokuluyor. Ürün pazarlama ve haber olgusunun değiştiği günümüzde yeni yöntemler geliştirme fonksiyonu adı altında oluşturulan inovasyon departmanı, kullanıcıya içerik sunum performansınının yanında Euronews’ün dünyanın en iyileri arasındaki yerini de sağlamlaştırmayı hedefliyor.

Euronews’ün geniş kapsamlı medya uygulamaları arasında 24 saat boyunca kesintisiz canlı TV yayını, Talebe Bağlı Video (VOD), iPhone, iPad ve Google Play için mobil uygulamalar, Smart TV uygulamaları, dijital radyo, havayolu şirketleri ile internet siteleri için üretilen haber bültenleri ve Youtube üzerinde Euronews adı altında 16 adet farklı çıkışlı kanal bulunmakta.  Youtube’da öncelikli strateji; Euronews içerikli kanalları kullanıcıya en iyi şekilde sunmak ve Euronews Knowledge ile Multi Channel Network platformlarını hayata geçirmek. Euronews, Vsauce platformu kurucusu Michael Stevens ve tecrübeli bir ekibiyle dünyanın en büyük video içerikli sosyal paylaşım sitesi Youtube stratejisini sundu. 2007 yılından bu yana Youtube’da izleyiciyle buluşan ve söz konusu paylaşım sitesinde haber içeriği sağlayan ilk beş platform arasında bulunan Euronews 7,2 milyon ziyaretçiyle dünyada en aktif ikinci haber platformuna sahip. 2013 yılı başında Youtube çevre dizgisi ile içerik sunumu ve kullanımı fonksiyonları önemli oranda geliştirildi. Teknoloji alanındaki gelişmeleri yakından izleyen tecrübeli Euronews ekibi, kullanıcıları memnun edecek haber arama eğilimlerini gözönüne alarak Youtube üzerinde içerik sunan 12 ayrı kanalı yeniden dizayn etti.
Güncellenen uygulamalarla birlikte Youtube üzerindeki Euronews kanalları konu hiyerarşisi halinde sunulacak. Bunun dışında daha geniş konu başlıkları dışında, 12 ayrı dildeki dünya haberleriyle ilişkili ve tema bazlı arama özelliğine kavuşacak. Euronew tarafından üretilen video formatı da daha basit ve kaliteli bir formata dönüştürülecek.

Yeni strateji kapsamında önemli bazı projeler üzerindeki çalışamalar da sürüyor. Bu kapsamda günlük bazda en fazla ilgi çeken haberlerin seçimi ve Google+ Hangouts uygulaması aracılığıyla kullanıcıların periyodik etkinliklere katılımları konusunda davet edilmeleri hedefleniyor. Euronews, 2012 yılında Avrupa Komisyonu Başkanı Manuel Barroso ile yaptığı canlı röportajı Youtube aracılığıyla gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza atmıştı.  Euronews, Avrupa’da 60 proje arasından seçilen ‘Euronews Knowledge’ kanal projesini Youtube ile birlikte resmi tanıtımını duyurdu. Projenin tanıtımına yönelik ilk adım Vsauce yayıncısı ve Youtube içerik ağı alanında deneyimli Michael Stevens ile birlikte atılıyor. Projenin tanıtımı ilk kez Avrupa Uzay Ajansı ortaklığı ile canlı ve Talebe Bağlı Video (VOD) formatlarında yapılıyor.  Michael Stevens, 19 Nisan tarihinde Fransız Guyanası’nda bulunan uzay üssünde Avrupa’nın yeni uydusu Vega’nın fırlatma öncesi hazırlıklarını özel olarak Euronews Knowledge ve Vsauce için aktaracak. Michael Stevens, açılış sırasında yapılan tüm hazırlıkları, fırlatma öncesi son dakika kontrollerini ve fırlatma için geriye sayımın başladığı ana kadar olan tüm detayları izleyicilere ulaştıracak.

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
4 gün önce
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
4 hafta önce
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Haberler
DMSF Holding, N11 için Rekabet Kurumu’na başvurdu
Sena Tufan
10 Nisan 2025
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Haberler
Evlenecek çiftler için seferberlik başladı: Hangi marka ne kadar indirim yapacak?
Nafizcan Önder
30 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.