Euronews Youtube kullanım stratejisini belirledi
Habercilik sektöründeki radikal değişim ve dönüşüme karşı yeniden yapılandırmaya giden Euronews, yeni stratejisini Fransa’nın Cannes şehrinde her yıl geleneksel olarak düzenlenen ve medya sektörünü yakındana ilgilendiren içerik altyapısının sergilendiği MIPTV etkinliğinde tanıttı. Avrupa’nın önde gelen haber kanalı olma özelliğinin yanı sıra sosyal paylaşım sitesi Youtube’da ikinci kanal konumunda bulunan ve aylık bazda 7,2 milyon ziyaretçisiyle Euronews, 400 gazeteci kadrosu ve tecrübeli editoryal çizgisiyle oluşturduğu yeni yapının çerçevesini sunuyor. 2011 yılı başında önceliğine vurgu yapılan ‘kullanıcı tecrübesi’ stratejisi Euronews’ün yeni açılımının da odak noklarından biri oluşturuyor. Dijital olsun ya da olmasın, mevcut ve yeni tüketim modellerine yeni bir ‘ürün pazarlama’ yaklaşımı devreye sokuluyor. Ürün pazarlama ve haber olgusunun değiştiği günümüzde yeni yöntemler geliştirme fonksiyonu adı altında oluşturulan inovasyon departmanı, kullanıcıya içerik sunum performansınının yanında Euronews’ün dünyanın en iyileri arasındaki yerini de sağlamlaştırmayı hedefliyor.
Euronews’ün geniş kapsamlı medya uygulamaları arasında 24 saat boyunca kesintisiz canlı TV yayını, Talebe Bağlı Video (VOD), iPhone, iPad ve Google Play için mobil uygulamalar, Smart TV uygulamaları, dijital radyo, havayolu şirketleri ile internet siteleri için üretilen haber bültenleri ve Youtube üzerinde Euronews adı altında 16 adet farklı çıkışlı kanal bulunmakta. Youtube’da öncelikli strateji; Euronews içerikli kanalları kullanıcıya en iyi şekilde sunmak ve Euronews Knowledge ile Multi Channel Network platformlarını hayata geçirmek. Euronews, Vsauce platformu kurucusu Michael Stevens ve tecrübeli bir ekibiyle dünyanın en büyük video içerikli sosyal paylaşım sitesi Youtube stratejisini sundu. 2007 yılından bu yana Youtube’da izleyiciyle buluşan ve söz konusu paylaşım sitesinde haber içeriği sağlayan ilk beş platform arasında bulunan Euronews 7,2 milyon ziyaretçiyle dünyada en aktif ikinci haber platformuna sahip. 2013 yılı başında Youtube çevre dizgisi ile içerik sunumu ve kullanımı fonksiyonları önemli oranda geliştirildi. Teknoloji alanındaki gelişmeleri yakından izleyen tecrübeli Euronews ekibi, kullanıcıları memnun edecek haber arama eğilimlerini gözönüne alarak Youtube üzerinde içerik sunan 12 ayrı kanalı yeniden dizayn etti.
Güncellenen uygulamalarla birlikte Youtube üzerindeki Euronews kanalları konu hiyerarşisi halinde sunulacak. Bunun dışında daha geniş konu başlıkları dışında, 12 ayrı dildeki dünya haberleriyle ilişkili ve tema bazlı arama özelliğine kavuşacak. Euronew tarafından üretilen video formatı da daha basit ve kaliteli bir formata dönüştürülecek.
Yeni strateji kapsamında önemli bazı projeler üzerindeki çalışamalar da sürüyor. Bu kapsamda günlük bazda en fazla ilgi çeken haberlerin seçimi ve Google+ Hangouts uygulaması aracılığıyla kullanıcıların periyodik etkinliklere katılımları konusunda davet edilmeleri hedefleniyor. Euronews, 2012 yılında Avrupa Komisyonu Başkanı Manuel Barroso ile yaptığı canlı röportajı Youtube aracılığıyla gerçekleştirerek önemli bir başarıya imza atmıştı. Euronews, Avrupa’da 60 proje arasından seçilen ‘Euronews Knowledge’ kanal projesini Youtube ile birlikte resmi tanıtımını duyurdu. Projenin tanıtımına yönelik ilk adım Vsauce yayıncısı ve Youtube içerik ağı alanında deneyimli Michael Stevens ile birlikte atılıyor. Projenin tanıtımı ilk kez Avrupa Uzay Ajansı ortaklığı ile canlı ve Talebe Bağlı Video (VOD) formatlarında yapılıyor. Michael Stevens, 19 Nisan tarihinde Fransız Guyanası’nda bulunan uzay üssünde Avrupa’nın yeni uydusu Vega’nın fırlatma öncesi hazırlıklarını özel olarak Euronews Knowledge ve Vsauce için aktaracak. Michael Stevens, açılış sırasında yapılan tüm hazırlıkları, fırlatma öncesi son dakika kontrollerini ve fırlatma için geriye sayımın başladığı ana kadar olan tüm detayları izleyicilere ulaştıracak.