13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Esnaf salgın psikolojisinden kurtuldu ama...
Haberler

Esnaf salgın psikolojisinden kurtuldu ama…

Nafizcan Önder
21 Ağustos 2021
2 dk okuma

Küresel salgınla birlikte gelen kısıtlamalardan en çok etkilenenlerin başında şüphesiz esnaflar geliyordu. Sürecin ilk haftasından bu yana gerçekleştirdiği araştırmalarla endişelerinden beklentilerine dek esnafın nabzını düzenli ziyaretlerle 1.500 noktada tutan REM Esnaf Barometresi Raporu’nun Temmuz ayı verileri gündelik yaşamın canlanmasıyla esnafın rahatladığını ve salgın psikolojisinden çıkmaya başladığını söylüyor. Ancak bu gelecek endişelerinin bittiği anlamına da gelmiyor… Gelin raporun öne çıkan bulgularını birlikte inceleyelim…

Şimdilik mutlular ama…

Esnaf şu an mutlu ancak geleceği düşünüyor. Haziran döneminden itibaren kısıtlamaların tamamen kalkması ve havaların ısınmasıyla canlanan gündelik hayatın devam etmesi işleri açtı. “Önceki döneme göre işlerim arttı” diyenlerin oranı yüzde 38 ile neredeyse aynı seviyede kaldı. “Önümüzdeki dönemde işlerim artacak” diyenlerin oranı ise 6 puanlık düşüş ile yüzde 38’e geriledi. Son dönemde vakaların tekrar artış eğilimine girmesiyle birlikte kısıtlamaların tekrar geleceği endişesi oluştu.

Salgın psikolojisinden çıkmaya başladı

Genel yaşama dair düşünceleri incelendiğinde; bu zamana kadar en çok yakınılan konu olan salgının gündelik hayatı etkilemesi dramatik düşüş ile yüzde 13’e geriledi. Gündelik yaşamın canlanmasıyla en azından Temmuz döneminde salgın konusunda nispeten rahatlama görünüyor. 

Aşılıların oranı 19 puan arttı

Esnaf salgın psikolojisinden kurtuldu ama...

Yurtdışından aşı tedarikinin artmasına bağlı olarak aşılama sürecinin hızlanmasıyla aşı olanların oranı önceki döneme göre 19 puan artışla yüzde 60’a yükseldi. Ancak aşı olmaya sıcak bakmayan yüzde 20’lik bir kesim hala bu düşüncesini koruyor. Aşı olma oranı tüm yaş gruplarında artarken özellikle 44 yaş ve altındaki kesimde neredeyse 2 kat arttı. Önceki dönemlerde yüksek eğitim seviyesi kişilerde yüzde 37 ile düşük oranda olan aşı olma eğilimi, bu dönemde anlamlı seviyede artarak yüzde 57’ye çıktı.

Ekonomik beklentiler

Esnaf Barometre Genel Güven Endeksi 17,0 puan olarak gerçekleşerek önceki dönemle aynı seviyede kaldı. Ancak geçen yılın aynı dönemine göre 3 puan düşüş gösterdi. Mevcut ekonomik durgunluğa ek olarak, son dönemde vaka sayılarının tekrar artmaya başlamasıyla birlikte önümüzdeki dönemlerde ekonominin tekrar olumsuz etkileneceğine yönelik beklenti hâkim. 

Hayat canlandı, işler açıldı

Phygital perakende deneyimi sağlayıcısı REM People’ın CEO’su Bülent Peker, Temmuz ayı sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Kısıtlamaların kaldırılması ve havaların ısınmasıyla hayat canlandı ve esnafın işleri açıldı. Aşılamayla birlikte salgın psikolojisinin azalmaya başladığını görüyoruz. Ancak vakaların artmaya başlamasıyla birlikte tekrar kötümser bir algı da oluşuyor.” 

Açılmayla esnafın yüzü gülmeye başladı

featured REM Esnaf Barometresi
1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
Satış artıran tescilli kampanyalar...
Satış artıran tescilli kampanyalar…
Büyük istifa hareketi bitti: Beyaz yakalı kürkçü dükkanına geri dönüyor
Büyük istifa hareketi bitti. Peki, neden?
Markalara uyarı tüketici teması kesmek istiyor
Markalara uyarı: Tüketici teması kesmek istiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Haberler
Geçtiğimiz ayın en çok konuşulan global kampanyaları
Nafizcan Önder
1 Haziran 2022
mısır
Haberler
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Seda Başpınar
27 Haziran 2022
Twitter’ın kaderi belli oluyor: Elon Musk, 13 Eylül’de oylanacak | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Twitter’ın kaderi belli oluyor: Elon Musk, 13 Eylül’de oylanacak | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Yılın ilk yarısında en çok hangi kitaplar satıldı?
Haberler
Yılın ilk yarısında en çok hangi kitap satıldı?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.