7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Erkekler telefonlarından sadece 21 saniye ayrı kalabiliyor
Haberler

Erkekler telefonlarından sadece 21 saniye ayrı kalabiliyor

Marketing Türkiye
23 Ağustos 2016
2 dk okuma

Kaspersky Lab adına Würzburg ve Nottingham-Trent Üniversiteleri tarafından yapılan deneyde katılımcılar akıllı cep telefonlarıyla birlikte bekleme odasına alındılar. Yapılan gözlemler sonucunda denekler ortalama 44 saniyede bir telefonlarına bakma ihtiyacı hissettiler. Erkekler ortalama sürenin yarısına bile dayanamayarak sadece 21 saniye sonra telefonlarına baktılar. Kadınlarsa ortalama 57 saniye sonra telefonlarını kontrol ettiler. Dijital cihazlarla kurduğumuz arkadaşlıkları daha ayrıntılı incelemek için bu deneyde katılımcılara 10 dakika sonra kendi fikirlerince ne kadar sürede ellerinin telefona gittiği soruldu. Çoğunun verdiği cevap iki veya üç dakika sonraydı. Halbuki süreler katılımcıların tahminlerinden çok daha kısaydı.

Akıllı telefonlar artık yeni dostlarımız

Deney sonuçlarında yorumda bulunan, Nottingham Trent Üniversitesi’nden Jens Binder: “Deney gösteriyor ki insanlar sandıklarından daha fazla bu cihazlara bağlılar. Artık onlarla baş başa kaldığımızda direkt bu cihazlara yönelmemiz doğamız haline geldi. Artık beklemiyoruz. Bu cihazlar sayesinde bilgiye ve etkileşime çabuk ulaşabiliyor ve geçebiliyor; böylece dış dünyaya bağlanabiliyor olmamız onları basit bir teknolojidense hayatlarımızda dijital arkadaşlar olarak konumlandırıyor,” dedi.

Bilgiyi kaçırma korkusu

Üniversiteler tarafından yapılan araştırmalara göre telefonlarımızı kontrol etme güdüsü çevrimiçi olmadığımızda bir bilgiyi veya herhangi bir şeyi kaçırıyor olma korkusundan kaynaklanıyor olabilir. Bu araştırmalara ek bir ankete göre ise, telefonlarını daha yoğun olarak kullanan insanlar bu korkuya sahip olduklarını kabul ediyorlar.

Würzburg Üniversitesi’nden Astrid Carolus şu yorumda bulunuyor: “Katılımcılar telefonlarını daha fazla kullandıklarında telefonları ellerinde değilken olanları kaçırdıkları korkusuna daha çok kapılıyor. İnsanlar telefonlarını bir şeyler kaçırıyor olmaktan korktukları için mi daha fazla kullanıyorlar yoksa telefonlarını çok kullandıkları için mi kullanmadıklarında bir şeyleri kaçıracaklarından korkuyorlar – hangi duygunun bir diğerini tetikliyor olduğunu söylemek güç”.

Akıllı telefonlar mutluluğumuzu etkiliyor mu?

Çalışmanın bir başka sonucu ise telefonlarımızı daha fazla kullandığımızda daha çok stres altına giriyoruz olmamız. Yine de ilginç bir şekilde, katılımcılara genel mutlulukları sorulduğunda telefonlarını çok veya az kullananlar arasında bir fark görülmedi. Yani akıllı telefon kullanımı sebebiyle oluşan stres genel mutluluk üzerinde önemli bir etkiye sahip değil.

Mobil cihazlar adeta beynimizin uzantısı

10 dakikalık bekleme seansı boyunca katılımcılar telefonlarını ortalama olarak 5 dakika kullandı. Kaspersky Lab tarafından daha önce yapılan araştırmanın da gösterdiği gibi, mobil cihazları adeta beyinlerimizin bir uzantısı olarak gördüğümüzden onlara oldukça bağımlıyız.

1 25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
2 Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
Papara’nın faaliyet izni iptal edildi
3 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
4 Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
5 İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Güncel Haberler
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Haberler
Derya Açar Ergüç yazdı: İletişimde katılımcı kültür ve kültür-sanatın yeni rolü
Marketing Türkiye
29 Eylül 2025
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Haberler
Nestlé’nin 70 yaşındaki başkanı Paul Bulcke, skandal sonrası koltuğunu erken bırakıyor
Sena Tufan
17 Eylül 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Haberler
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.