2 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
enflasyon
Haberler

Tatilde kemerler sıkıldı: Seyahat bütçesi yüzde 40 azaldı…

Seda Başpınar
4 Ağustos 2022
1 dk okuma

Enflasyonun körüklediği ekonomik kaygılar; doğum günleri, yıl dönümleri ya da tatil sezonu için ayrılan bütçeleri de hayli daralttı. Digital River tarafından enflasyonun satın alma alışkanlıklarını nasıl etkilediğine ilişkin yapılan bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 49’u seyahat masraflarını azalttı. Yüzde 40’ı ise yaz tatili harcamalarını kıstı.

ABD, İngiltere ve Almanya’dan katılımcılarla yapılan araştırmaya göre artan fiyatlar karşısında “şimdi al, sonra öde” seçeneğinin kullanımı da arttı. Ankete katılanların yüzde 64’ü, çevrimiçi alışveriş yaparken bu ödeme yöntemini son altı ayda daha sık kullandığını söylüyor. Diğer bulgulara göre tüketicilerin yüzde 71’i son altı ayda mağazalarda yüzde 67’si ise çevrimiçi alışveriş yaparken artan fiyatlarla yüzleşti. İnternette fiyat artışlarını fark edenlerin yüzde 47’si bunun sonucunda çevrimiçi alışverişi azalttı. Öte yandan yüzde 35’lik bir kesim indirim kodu bulmaya çalışırken yüzde 29’u fiyat karşılaştırma sitelerini daha sık kullanmaya başladı.

Pazarlık payı online alışverişi azaltıyor

Ayrıca, çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 64’ü artan fiyatlarla başa çıkmak için artık daha fazla pazarlık yaptığını söylüyor. Bu durum, çevrimiçi alışverişin popülaritesinin azalma ihtimalini ortaya çıkarıyor. Çünkü tüketicilerin yüzde 49’u, harcamalarını azaltmaları gerektiğinde vazgeçtikleri ilk şey çevrimiçi alışveriş oluyor.

Araştırmanın öne çıkan diğer bulguları ise şöyle:

• ABD’li yetişkinlerin yüzde 42’si haftada en az bir kez online alışveriş yaptıklarını söylüyor. Yüzde 39’u son altı ayda daha sık online alışveriş yapmış ve yüzde 54’ü kolaylık nedeniyle çevrimiçi alışveriş eğilimlerini artırmayı düşünüyor.

• E-ticaretteki büyümeye rağmen, tüketicilerin yüzde 45’i artan fiyatları online alışverişin önündeki en büyük engel olarak görüyor. “Kargo ücreti” yüzde 35 ile sektörün önündeki ikinci önemli engel olarak öne çıkıyor.

• Kredi kartı kullanıcılarının yüzde 31’i kartlarını daha sık kullanıyor. Bu durumun ilk nedeni kolaylık olsa da sonraki nedenler “daralan bütçeler” ve “artan fiyatlar” olarak ifade ediliyor.

Türkiye enflasyonda Avrupa’da ve dünyada kaçıncı sırada?

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak...
The TECH Summit katılımcıları, MG International Fragrance Company ile koku dünyasında keşfe çıkacak…
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
PRİDA İletişim Ödülleri’nde başvuru süreci başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
23 Ekim 2025
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Haberler
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Sena Tufan
4 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.