17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
En tehlikeli mobil trendler!
Haberler

En tehlikeli mobil trendler!

Nafizcan Önder
19 Eylül 2021
3 dk okuma

İnternet evreninin içine doğmuş çocukların mobil cihazlarla hali hazırda güçlü bir bağı var. Buna bir de uzaktan eğitim de dahil olunca kullanım süreleri de giderek uzadı. Pek çok ebeveyn bu konuda şikayetçi olsa da akıllı telefonlar çocuklar ve gençler arasında artık kaçınılacak bir istisnadan ziyade, yönetilmesi gereken yeni bir norm haline geldi. Çocukların akıllı telefonları kullanma şekilleri, ebeveynlerin ayak uydurabileceklerinden çok daha hızlı değişiyor. ESET uzmanları çocukların telefonlarını nasıl kullandıkları konusunda ebeveynlere fikir vermesi için yeni dönem trendlerini anne babalar için inceledi, uyarılarını paylaştı…

Instagram, TikTok ve YouTube

Çocuklar için Instagram (IG), TikTok ve YouTube vazgeçilmez uygulamalar. Çocuklar Instagram ve TikTok’u arkadaşları, aileleri ve takipçileri ile kısa videolar ve diğer çoklu ortam içeriğini paylaşmak için kullanıyorlar. IG ve TikTok içerik paylaşmanın ve yaratıcı olmanın sayısız yolunu kapsayacak şekilde dönüşüm geçirdi. YouTube ise çocukların daha çok sevdikleri YouTube yıldızlarının videolarını arkadaşlarıyla paylaştıkları ya da viral bir videoyu taklit ettikleri bir mecra. YouTube canlı akışlar da dahil olmak üzere, videoların yayınlanmasına olanak sağlıyor. Bu mecrada hem tüketilen içeriklere hem de yorumlar bölümüne dikkat edilmesi gerekiyor çünkü  dinamik ve kontrolsüz bir etkileşimin olabildiği kötü bir alan haline gelebiliyor.

Çocuklar ve sosyal medya!

●     Birçok çocuk cep telefonunda sosyal medyayı kullanıyor ve böylece, tek noktada fotoğraf ve video çekip sosyal medyada paylaşabiliyor.
●     Her şey bir hikaye ya da reel. Hiç iPhone’larına el kol hareketleri yaparak sokakta yürüyen çocuklar gördünüz mü? Muhtemelen “Hikaye”, “Reel” ya da “TikTok” gibi takipçileriyle paylaşabildikleri kısa ve tüketilebilir içerikler oluşturuyorlar.
●     Sadece içerik paylaşmıyorlar. Çocuklar bu platformları iletişim kurmak, ilişkiler kurmak ve hatta zorbalık yapmak için kullanıyor. Bu platformların çoğunda mesajlaşma özellikleri de var.
●     Açık hesapları herkes görebilir. Hesapları özel olacak şekilde ayarlayabilirsiniz ve bu, yayınlanan içeriği görebilecek kişiler onaylı bağlantılarla sınırlandırır. Ancak, açık içerik uygulamada ve uygulama dışında, BİRÇOK farklı yerde görüntülenebilir.
●     Yorumlar bölümü bir hayvanat bahçesidir. Elbette eğlenceli ve pozitif de olabilir. Ancak bir çocuğun öz güvenini etkileyebilecek kötü niyetli ve alçaltıcı zorbalığın merkezi de olabilir.
●     Yaş filtrelerinin kolayca atlatılabildiği tüm bu platformlar, çocuklar için uygunsuz en azından bir miktar içeriğe ev sahipliği yapıyor.

Mobil oyunlar için endişeleriniz “zamanın ötesinde” olmalı!

Ebeveynlerin akıllı telefonda oyun oynama konusunda genelde endişelendikleri konu kullanım süresidir. Çocuklarının oyun oynayarak çok zaman geçirdiklerinden endişelenirler. Bu oyunların bağımlılık yaratan, oyunlaştırılmış doğasını düşündüğümüzde, bu çok gerçek bir kaygıdır. Bununla birlikte, çocuklarınız ceplerinde bu oyunlarla okula geri dönerken, şunları bilmeniz gerekiyor;

  • Çocuklar çevrimiçi oynadıkları oyunlarda sosyal gruplar oluştururlar
  • Birçok oyun tümleşik etkileşimle (mikrofon, sohbet, vb.) birlikte bir grup olarak oynanır
  • Birçok trend oyun dünyasında ortaya çıkar.
  • Birçok uygulamada artık bir anda büyük bir toplam teşkil edebilen, uygulama içi alımlar mevcuttur

DM’den yürüyenler tehlikeli olabilir 

“DM” doğrudan mesaj için kullanılan kısaltma. Sosyal medya platformları da dahil olmak üzere, çocukların okulda etkileşimde bulunmak için kullandıkları mobil uygulamaların çoğunda DM özelliği var. Platforma ve hesabın güvenlik ayarlarına bağlı olarak, bazı insanlar gelen kutularında yabancılardan gelen doğrulanmamış DM’ler alabilir.  Bunun okula dönen çocuklar açısından nasıl bir sorun teşkil ettiğine bakalım. Öncelikle ve en önemli olarak, bir çocuğun açık sosyal medya kullanımını başka bir cihazdan takip ediyorsanız DM’ini göremezsiniz. Bu DM’ler oturum açan kullanıcıya özeldir. Bu, çocukların herhangi bir denetim olmadan, özel olarak iletişim kurmak için kullanabilecekleri gizli bir tür metin mesajı işlevi yaratabilir. İkinci olarak, DM’ler tehlikeli olabilir. Örneğin, gençlerin rastgele insanlardan DM’ler almalarını önlemek için Instagram yeni önlemleri kullanıma sunmak zorunda kaldı. Birçok ailenin sadece fotoğraf paylaşmak için kullanıldığını düşündüğü bir platformda gerçek bir güvenlik sorunu çünkü bu özellik iyi niyetli olmayan kişiler için bir giriş noktası özelliği de taşıyor…

Instagram güvenlik duvarlarını yükseltiyor!

ESET featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Sosyal sorumluluktan gerçek etkiye: RüzgarA ÇEVir ile Hatay’da umut yükseldi
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Haberler
PLAT Derneği Yönetimi güven tazeledi
Marketing Türkiye
11 Nisan 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
ChatGPT'nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Haberler
ChatGPT’nin haber sitelerine yönlendirdiği trafik bu yıl ikiye katlandı!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.