Avrupa’nın en sinirli ülkeleri belli oldu: Türkiye’nin yeri sağlam… | Son 24 saatin gündemi
Spotify’a, din ve devlete hakaretten soruşturma açıldı
Çevrimiçi müzik pazarının devlerinden Spotify, Türkiye’de beklenmedik bir hukuki süreçle karşı karşıya kaldı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Spotify hakkında din ve devlete hakaretten soruşturma başlattı.
Cumhuriyet’te yer alan habere göre Soruşturmanın, kullanıcılar tarafından oluşturulan müzik listelerine verilen isimlerin “dini değerleri aşağıladığı” ve “devlet büyüklerine hakaret içerdikleri iddiasıyla CİMER’e yapılan şikayetler üzerine başlatıldığı belirtildi. Savcılık incelemeleri sonucunda, kullanıcıların hazırladıkları müzik listelerinin Spotify’ın onayından geçtiği kaydedilirken, şirket tarafından henüz bir açıklama yapılmadı. Spotify’ın kontrol ve onay mekanizmasının kişilerden ziyade yapay zeka tarafından yapıldığını belirtelim. Yapay zeka direkt olarak argo, küfür, hakaret ve cinsellik içeren başlıkları algılayabiliyor fakat alaycı ya da üstü kapalı ifadelerin algılanması ve denetim kapsamına girmesi pek olası değil.
Şikâyete konu dinleme listelerine verilen başlıklardan bazıları şöyle:
“Allah’ın telefon zil sesi”, “Hz. Muhammed’in devesiyle yanlarken dinledikleri”, “Allah’ın Hz. Adem’i cennetten kovarken dinlediği şarkılar”, “Hz. Muhammed görse Kuran’a ekler”, “Recep Tayyip Erdoğan’ın rakı içerken dinlediği şarkılar”, “Hz Ali’nin makas atarken dinlediği şarkılar”, “Hz. Muhammed’in miraca yükselirken dinlediği şarkılar”, “Allah yasaklı meyve anonsu yaptığı sırada Hz. Meryem bu listeyi dinlerken anonsu duymadı”, “Kerbela olayında Hz. Ali’yi gazlayan şarkılar”, “Hz. Ali’nin halifeliği kaybettiğinde dinlediği şarkılar.”
Avrupa’nın en sinirli ülkeleri belli oldu: Türkiye’nin yeri sağlam…
Zaman zaman insanların sinirleniyor olması oldukça alıştığımız bir durum. Günlük yaşamımızda bizlerin de sinirlendiği çok sayıda farklı olay veya olgu karşımıza çıkabiliyor. Görünüşe göre bu durum her ülkede var ancak bizim ülkemizdeki kadar değil.
Yeni paylaşılan bir haritada, Avrupa’nın sinirlilik haritası çıkarıldı. Bu haritada en üst sırada ise yüzde 48’le Türkiye yer aldı. Hatta geri kalan ülkelerden o kadar ayrılıyoruz ki bizim sinir katsayımızla en yakın takipçimiz arasında neredeyse iki kat fark bulunuyor.
Yapılan çalışmaya göre ülkemizdeki insanların yüzde 48’i, yani neredeyse yarısı günlük yaşamında en çok deneyimlediği duygunun öfke olduğunu söylüyor. Dünya’da bizden daha sinirli olan yalnızca bir ülke var. O da yüzde 49 ile Lübnan olarak verilere yansıyor.
Listenin en altında Finlandiya yer alıyor. Finlilerin sadece yüzde 5’i kendisini günün büyük kısmında kızgın hissettiğini ifade ediyor. İskandinav ülkesi hali hazırda en mutlu ülke olarak biliniyor.
Avrupa ülkelerinin büyük bir kısmının kızgınlık seviyesi yüzde 25’in altında kalıyor. Bu durumun bizim dışımızdaki tek istisnası olan Kuzey Makedonya’da ise bu oran yüzde 26 olarak gerçekleşiyor.
Son dönemde sıklıkla grup konuşmalarının yönetimiyle alakalı pürüzleri ortadan kaldıracak güncellemeler yayınlayan WhatsApp, şimdi de “çoklu cihaz kullanımında” güvenliği artırmak istiyor.
WhatsApp güvenlik çemberini genişletiyor
WABetaInfo tarafından tespit edilen “Oturum Açma Onayı” özelliği, bu girişimin bilinmeyen bir kişi ya da cihazdan yapılıp yapılmadığını tespit edecek.
Ek olarak habersiz hesaba giriş denemelerinde ne zaman, kim ve hangi cihazdan gibi tüm detaylar kullanıcıya aktarılacak. Fakat özelliğin tam olarak ne zaman kullanıma sunulacağı henüz bilinmiyor. Her ne kadar iki faktörlü kimlik doğrulaması da kullanılıyor olsa da çok cihazlı kullanımlarda bazı güvenlik açıkları olabiliyordu.
Enflasyon influencer’ları da vurdu: Ödemelerini zamanında alamıyorlar
Reklamcılar, giderek kötüleşen ekonomik koşullar karşısında pazarlama harcamalarını yeniden gözden geçirirken, influencerlar markalarının kampanyaları iptal ettiğini, ücretleri düşürdüğünü ve yalnızca hediye amaçlı anlaşmalar yaptığını söylüyor… The Drum’ın HypeAuditor ile yaptığı ankete katılan, 141 influencer’ın neredeyse yarısı, Mart 2021’den bu yana ödeme sorunları yaşadı. Daha derine bakıldığında, markalar 33 influencer’dan ücretleri düşürmesini istedi, 18’i ödemeleri geciktirdi ve 16’sı da kampanyaları tamamen iptal etti.
Enflasyon ortamında fiyat nasıl belirlenir?
Genel olarak ele alındığında; her bir müşteri grubu için ürün ve hizmetlerin değerini anlamak, şirketler için en kritik konu başlıklarından biri. Fiyatlama, en basit tanımıyla tüketiciye sunulan değerin sayısal karşılığını ifade eder. Bu yönüyle, bir bakıma müşterilere satın alma kararlarını oluştururken ürün ve hizmetler arasında karşılaştırma yapma olanağı sunan bir araç işlevi görür. Daha yüksek değer vaat eden ürünlerin yüksek fiyatla; görece daha az değerli ürünlerin daha uygun fiyatla piyasaya sunulmasındaki dengeyi ve ilişkiyi kuran, fiyattır. Tüketicinin ürün ya da hizmet seçimi sürecinde fiyatları değerlendirirken beynin her iki lobunu da kullandığı biliniyor. Bir ürünün fiyatıyla ilgili değerlendirme yaparken beynimizin sol lobu rasyonel faydaya odaklanarak ürünün işlevsel katma değerini, ederiyle karşılaştırıyor. Diğer yandan beynimizin sağ lobu ise fiyatlamanın etkisini duygusal açıdan değerlendiriyor. Bu nedenle bir ürünün fiyat imajını, tüketicinin algıladığı ürün değeriyle ödeyeceği fiyat arasındaki ilişki tayin ediyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Uludere |
2 | Roboski |
3 | Nebati |
4 | Ali Ersoy |
5 | Herkese Müjde |
6 | Torreira |
7 | Turan Orduları Başkomutanı |
8 | #EnverPaşa |
9 | Sokağa |
10 | Berke |