“En İyi İşverenler”in en genci: Ata Baykara
GPTW “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2023” listesinde yer alan ABGG Global Grubu, geçtiğimiz yıl da “Profesyonel Hizmetler”, “Innovation by All” ve “Anadolu’nun En İyi İşverenleri” kategorilerinde ödül aldı. Şirket kültürüne ait değerlerin önemini vurgulayan ABGG Global Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ata Baykara “Birlikte ilerlemek ve ilerletmek için insana, topluma ve çevreye yapılan yatırımın önemini vurguluyoruz.” diyor…
Great Place to Work “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2023” listesinde yer alan bir şirket olmak için nasıl bir yol izlediniz?
Öncelikle, listeye giren en genç işveren olmak ayrıca mutluluk verici. Şirket olarak sahip olduğumuz değerlerimiz, bize çalışma hayatında yardımcı oluyor. Altına imza attığımız her işi değerlerimize bağlı kalarak yapıyoruz. Örneğin, yaratıcı fikirleri destekliyor ve teşvik ediyoruz. Paylaşmaya ve birlikte gelişmeye önem veriyoruz. Bakmak ve görmek arasındaki farkı bilerek hareket ediyoruz. Kültüre, topluma, çevreye ve geleceğe sahip çıkıyoruz.
Büyüme ve ilerleme konularına nasıl yaklaşıyorsunuz?
Farklı çalışma alanlarına organize biçimde değer katmayı hedefliyoruz. Ayrıca, kısa dönemli kazançlar yerine sürdürülebilir hedefler koyuyoruz. Başlangıçta, ihtiyaçlarımıza kendi çatımız altında çözümler bulmak için kurguladığımız projeler, şimdi şirketleştiler ve dışarıya da hizmet veriyorlar. Daha basit anlatmak gerekirse; kendi çözümlerimiz, başkalarının da çözümleri haline geliyor. Bu sayede kontrol sistemi daha iyi çalışıyor ve büyüme daha sağlıklı gelişiyor. İlerlediğimiz bu yolda, farklı olmaktan gurur duyuyor ve keyif alıyoruz.
Aktardığınız şekilde, başlangıçta kendi çözümünüz olan ve sonrasında gelişen marka süreçlerine bir örnek verebilir misiniz?
Şu an için bu soruya en uygun yanıt olabilecek markamız Mars&Draft Yaratıcı Topluluğu olabilir. Bizde de olduğu gibi tüm şirketler tasarım, markalaşma, iletişim ve pazarlama süreçlerinde uzman desteğine ihtiyaç duyarlar. Biz, bu ihtiyaçlarımızı kendi bünyemizde daha kontrollü şekilde karşılayabileceğimizi düşünerek, çeşitli çalışmalar gerçekleştirdik. Daha sonra, ihtiyaçlarımız kapsamında zorunlu büyüme kaçınılmaz oldu. Bir süre sonra, söz ettiğim alanlarda kendi ihtiyaçlarımıza başarılı çözümler sunabilmeye başladık. Bizden sonra, çevremiz de talep etmeye başladı ve olumlu dönüşler aldık. Gelişim süreci sonrasında, ilgili alanlarda yapılması gereken danışmanlık, üretim ve yazılım başlıkları da bünyeye eklendi. Markamız şimdi yaratıcı topluluk tanımı ile yerel ve global markaların resmi çözüm ortağı konumunda.
Çalışma ortamınızı “en iyi işyeri” kılan noktalar neler?
Daha dinamik ve genç yeteneklere olanak tanımak, bizim için çok önemli. Günümüzde, fikirlerin ve inovasyonun çok değerli olduğunun farkındayız. Yaratıcılığı ve teknolojiyi mevcut ortamlara entegre ederek; daha verimli, sürdürülebilir, hızlı, kolay, ekonomik ve çevreci çözümlere ulaşılabileceğinin bilincindeyiz. İş ortamında yeni düşüncelere yer veriyor ve geliştiriyoruz. Bunları yaparken, tüm eşitsizliklerin de önüne geçmeye öncelik veriyoruz.
Aynı anda hem performansı artırmak hem de çalışan memnuniyeti sağlamak için nasıl bir strateji izlenmesi gerekiyor?
Çalışma ortamlarında bulunan isteksizlik, zorunluluk hissi ve motivasyon düşüklüğünün negatif sonuçlar doğurduğu bilinen bir gerçek. Tüm bunlardan arındırılmış, empati yapan, düşünebilen, değişime uyum sağlayabilen ve yenilikçi yaklaşım ile tasarlanmış bir sistem oluşturulduğunda gözle görülür bir başarı elde edilebilir.