En ilginç serüven Eyüp Sabri Tuncer’in
Marka Yaratma ve Yönetme Kulübü tarafından bu yıl ilk defa düzenlenen Bilkent Brand Awards’da “Marka Olma Yolundaki Serüveni En İlginç Olan Marka” ödülünü Eyüp Sabri Tuncer kazandı.
Eğitim-sektör işbirliği ile bu yıl ilki düzenlenen Bilkent Marka Ödülleri, belirlenen farklı kategorilerde birbirinden değerli markaları taçlandırdı. İnternet üzerinden yapılan yarışmada üniversite öğrencileri verdikleri oylarla 40 marka içerisinden 10 markayı kendi kategorisinde ön plana çıkarttı. Eyüp Sabri Tuncer, 91 yıllık tarihçesiyle aday olduğu yarışmada 4 marka arasından birinci seçilerek “Marka Olma Yolundaki Serüveni En İlginç Marka Ödülü”nün sahibi oldu.
Atölyeden fabrikaya uzanan yol
Eyüp Sabri Tuncer’in ödül kazanan serüveni, 1923 yılında Ankara’da küçük bir üretim atölyesinde başladı. Eyüp Sabri Tuncer, “müşterilerin her zaman için danışabileceği bir kimse bulabileceği” imajını oluşturmak adına, markaya kendi adını verdi. Gömlekçilik ve tuhafiye ürünleri satışı yapan Tuncer, kolonya üretimine ilgi duydu. Dönemin şartlarında, ürün görsellerini çizerek hazırladığı broşürüne indirim kuponu ekleyerek, halkın kullanım alışkanlığı kazanmasını sağladı. Zamanla görevi devralan ikinci kuşak yöneticisi, yurtdışında esans firmalarıyla iletişim kurarak, kendi limon kolonyası formülünü oluşturdu. Böylece Eyüp Sabri Tuncer, Türkiye’de kendi formüllerini kullanan ilk Türk kolonya markası haline geldi. Üçüncü kuşakla gelişimini devam ettiren marka, Ankara’da yüksek üretim kapasiteli bir fabrika kurdu.