20 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

En çok tercih edilen tasarruf aracı hangisi?

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2012
2 dk okuma
ING Bank,  2011 yılı Ekim ayında hayata geçirdiği “Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması”nın 2012 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını açıkladı. Sabancı Üniversitesi’nin gözetiminde IPSOS KMG’nin 26 ilde her ay 800 kişi üzerinde düzenlediği çalışma ile ING Bank, tasarruf konusunda var olan veri açığını doldurmayı ve gelecek için bir kaynak oluşturmayı hedefliyor. ING Bank Genel Müdürü Pınar Abay; “Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri araştırma sonuçları gösteriyor ki, yastık altı döviz veya TL (nakit), vadeli TL mevduatından sonra en çok tercih edilen tasarruf aracı. Üçüncü sırada ise, yüzde 20’lik tercih edilme oranı ile altın ve diğer değerli taş ve metaller geliyor. Ülkemizde finansal okuryazarlığın artması ve finansal derinleşme, ürün çeşitliliği ile tasarruflarını yastık altında değerlendirenlerin oranının azalacağını diğer finansal araçların, BES gibi daha uzun vadeli tasarruf araçlarının, göreceli olarak daha fazla tercih edileceğini düşünüyoruz” dedi.

Araştırmanın kapsadığı üç dönem birlikte incelendiğinde, tasarruf etmeyenler arasında tasarruf planlayanların oranının istikrarlı bir artış gösterdiğini belirten Pınar Abay, gelecek dönemde tasarruf yapmayı planlayanların oranı yüzde 45’ten yüzde 54’e yükselirken bu gelişmeyi tasarruf tabanının genişletilmesine yönelik son dönemde atılan adımlara dair ümit verici bir sinyal olarak yorumladı. Buna karşın, 18 yaş üstü kentsel nüfusun hala yüzde 89’unun tasarruf sahibi olmadığına dikkat çeken Abay, toplumda tasarruflara dair algının iyileşmesinin, tasarrufları arttırarak ülke ekonomisinin büyümesine katkı sağlayacağını söyledi. 
Pınar Abay, araştırmanın ikinci çeyrek sonuçlarına göre; “Katılımcıların yüzde 61’i yeterli gelirleri olmadığı için tasarruf yapamıyor. Bu oranın araştırmanın başından beri aynı kalması, sorunun yapısal boyutunun bir işareti olarak yorumlanabilir. Araştırmanın dikkat çeken bir başka sonucu ise, tasarrufunu nasıl değerlendireceğini bilmediği için tasarruf yapmadığını söyleyenlerin oranındaki düşüş. Bu düşüş finansal kurumların müşterilerine daha iyi ulaştığının bir sinyali olabilir. Önümüzdeki dönemde, daha uzun bir zaman serisinde bu verileri analiz etme imkanı elde ettiğimizde, daha kapsamlı analizler yapabileceğiz. Tasarruf sahipleri içinde düzenli tasarruf edenlerin oranı 2011’in son çeyreğinde yüzde 70 iken, 2012’nin ikinci çeyreğinde yüzde 59’a düştü. Araştırmanın kapsadığı her üç çeyrek de ekonomik aktivitede belirgin bir yavaşlamanın yaşandığı bir döneme denk geldi. Düzenli tasarruf etme eğilimindeki düşüş, bu dönemdeki gelir artışındaki yavaşlama ve dış gelişmelerin yarattığı belirsizlik çerçevesinde yorumlanabilir” dedi. Abay, yakın dönem harcamalara yönelik tasarruf eğilimin göreli olarak azaldığına dikkat çekerek,  “Tasarruf nedenleri arasında gelecek kaygısı ön planda kalmaya devam ederken, bunu özel harcamalar izliyor. Ama 2012’nin ilk çeyreğinde tasarruf edenlerin yüzde 18’i yakın dönem günlük harcamalar için tasarruf ederken, bu oran ikinci çeyrekte yüzde 8’e düştü. Bununla birlikte, 2012’nin ikinci çeyreğinden bu yana açık şık olarak izlediğimiz “çocukların geleceği için tasarruf”a işaret edenlerin oranı ise yüzde 11 ile yakın dönem harcamalara yönelik tasarrufun önünde yer alıyor” şeklinde konuştu.
Tasarruf Eğilimleri Araştırması 2012 2. Çeyrek Özet Sonuçları:
2012 ikinci çeyrekte kentli 18 yaş üstü nüfus içinde tasarruf sahiplerinin oranı %10 ile %12 arasında kalmaya devam ederken, tasarruf sahibi olmayanların içinde gelecek dönemde tasarruf yapmayı planlayanların oranında belirgin bir artış gözlemleniyor.
Araştırmanın kapsadığı her üç çeyrekte de gelir en önemli tasarruf kısıtlayıcı faktör olarak dikkat çekiyor. 
Yastık altı döviz/TL (nakit), TL mevduattan sonra en çok tercih edilen tasarruf aracı olarak, altın ve diğer değerli taş ve metal’in önüne geçiyor. 
Tasarrufunu nasıl değerlendireceğini bilmediği için tasarruf yapmadığını söyleyenlerin oranı 2011’in son çeyreğinde %17 iken, 2012’nin ikinci çeyreğinde %13’e düşüyor. 
Tasarruf yapmak bir alışkanlık ama 2012’nin ilk yarısında kısmen düzenli tasarruf edebilme eğiliminde gerileme gözlemleniyor.
Tasarrufun en önemli gerekçesi ise “gelecek kaygısı” ve “ilerideki özel bir harcama” 
2012’nin ikinci çeyreğinde, yakın dönem harcamalara yönelik tasarruf eğilimi göreli olarak azalırken, çocukların geleceğine yönelik tasarruf ilk dört tasarruf etme nedeni içinde yer alıyor.

 

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
3 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
4 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
5 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Güncel Haberler
McDonald's'a “reklamlarında hamburgerleri olduğundan büyük gösterdiği için” dava açıldı…
McDonald’s’a “reklamlarında hamburgerleri olduğundan büyük gösterdiği için” dava açıldı…
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

ECHO Summit sahnesinde bu yıl "dolaysız markalar" var
Haberler
ECHO Summit sahnesinde bu yıl “dolaysız markalar” var
Berçem Sultan Kaya
27 Mart 2022
METUBIZ Sales School
Haberler
METUBIZ Sales School için geri sayım başladı
Gizem Yıldız
8 Nisan 2022
Liderler çalışanları ofise dönüşe ikna etmeye çalışıyor
Haberler
Evden çalışanla ofise giden aynı maaşı almayacak!
Gizem Yıldız
11 Mart 2022
Dijital tüketici trendleri neler söylüyor?
Haberler
Dijital tüketici trendleri neler söylüyor?
Nafizcan Önder
9 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.