5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Neredeyse her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor
Haberler

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor

Gizem Yıldız
5 Kasım 2022
3 dk okuma

Ipsos’un gerçekleştirdiği “Yeni Dünya Düzeni” araştırmasına göre Türkiye’nin neredeyse yarısı elektronik oyun oynuyor. Hem bilgisayarda hem de telefonda en çok oynanan oyun “PUBG: Battlegrounds” olurken en çok kullanılan ekipman kulaklık olarak verilere yansıyor. Oyun oynamak için olmazsa olmaz değil ancak yeni nesil cihazlar hayalleri süslemeye başladı bile…

Türkiye’nin neredeyse yarısı elektronik oyun oynuyor

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor

Hem sosyal izolasyonun etkileri hem de enflasyon sebebiyle alım gücünün düşmesi birçok kişinin elektronik oyun oynamayı en uygun fiyatlı ve keyifli aktivite olarak konumlandırmasına yol açtı. Böylece nerdeyse her iki kişiden biri elektronik oyun oynamaya başladı. Pandemi sonrasında tüketicilerin önemli bir kısmı yeni ve mobil oyunlarla tanıştı, imkânı olanlar ise donanımlarını güçlendirdi.

Hem bilgisayar hem de telefonda en çok “PUBG: Battlegrounds” oynanıyor

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor

Oyun tercihleri kullanılan cihaza göre değişiklik gösterse de oyuncuların favorileri net… Bu kapsamda PUBG, Valorant gibi FPS türünde oyunların öne çıktığı görülüyor.

Konsolda ise FIFA ve PES elektronik oyunları tercih ediliyor.

Hayallerde sanal gerçeklik gözlüğü var

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor

En çok tercih edilen oyuncu ekipmanlarına bakıldığında açık ara farkla “kulaklığın” satın alındığı dikkat çekiyor.

Oyun kalitesini ve oyuncunun konforunu etkileyen ekipmanlar sorulduğunda ilk sırayı yine kulaklık alıyor. Ardından mouse ve klavye geliyor.

Oyunculara en çok sahip olmak istediği ürünler sorulduğunda gözler yeni nesil cihazlara çevriliyor. Sanal gerçeklik gözlüğü, simülasyon setleri ve oyuncu koltuğuna olan talep elektronik oyun dünyasının dönüşüme hazır olduğunun göstergesi olabilir.

Hard-core oyuncuların tercihi Twitch

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor

Elektronik oyuncuların kaynak takibi kişisel tercihlere göre değişse de eski yayınlar yada canlı yayın takibi gibi çoklu seçenek sunan YouTube, kanallar arasında ilk sırada yer aldı. Bununla birlikte Twitch, hem oyun mekanikleri hem de oyunlarla alakalı bilgi paylaşımı sağladığı için hard-core oyuncular tarafından en çok tercih edilen kanal oldu.

Elektronik oyun oynayan kişi sayısı daha da artacak

Her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor
Sidar Gedik, Ipsos Türkiye CEO’su

Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:  “Bir süre önce dünya çapında elektronik oyun sektöründeki prodüksiyon harcamalarının sinema sektörünü geçtiğini okuduğumda şaşırdığımı itiraf edeyim. Elektronik oyunların muazzam bir ivme kazandıklarını elbette görüyordum ama yine de bu bilgi çok benim için çarpıcı olmuştu. Bu yaz yaptığımız araştırmanın sonuçları bu büyük ivmeyi doğrular nitelikte. Cep telefonlarının birer bilgisayar kapasitesine erişmesi ile birlikte elektronik oyun gündelik hayata daha fazla girdi. Elektronik oyun konusunda yayın yapan sosyal medya kullanıcıları da hem dünyada hem Türkiye’de olağanüstü popüler oldular. Ülkemizde neredeyse her iki kişiden biri elektronik oyun oynuyor. Bilişim çağında doğanların nüfus içindeki payının zamanla artması ile bu oranın daha da yükseleceğini söylemek zor değil.”

Araştırmanın Metodolojisi:

Haberde yer alan veriler Ipsos tarafından gerçekleştirilen “Yeni Dünya Düzeni” çalışmasından derlendi.

  • Yeni Dünya Düzeni : Araştırma ABC1C2 sosyo-ekonomik statüye sahip, 18-45 yaş arası, Türkiye NUTS12 bölge ve demografik dağılımını yansıtacak şekilde 81 ilde, 3000 birey ile online anket yöntemi (CAWI) üzerinden gerçekleştirildi. Araştırmanın istatistiki hata payı, yüzde 95 güven aralığında ± 1.8’dir.
  • Türkiye temsili görüşmelerde elektronik oyuncu profili oransal olarak belirlendikten sonra, kitlenin kategori değerlendirme ve beklentilerini anlamak için 501 görüşme yapıldı.
  • Araştırmanın sahası Temmuz 2022’de gerçekleştirildi.

Türkiye’nin metaverse ile imtihanı

Facebook adını “Meta” olarak değiştirdiğinden bu yana bilinirliği katlanarak artan metaverse evreninin pazarlama dünyasının tam da merkezinde konumlandığına şüphe yok. Fiziksel dünyanın sınırlarını aşan rekabet sanal evrende de kıyasıya bir mücadeleye dönüşüyor ve bugünlerde markalar sanal evrende mevzileniyor… Peki, sanal evrene atılan bu adımların ve devasa yatırımların toplumda nasıl bir karşılığı var? Sınırların kalktığı bir evrende tüketici en çok neleri deneyimlemek istiyor? Türkiye’deki metaverse algısı İngiltere ve ABD gibi batı pazarlarından nasıl farklılaşıyor? Yanıtlar YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Metaverse Algı Araştırması”nda…
featured ipsos
1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Spotify 18 dolarlık yeni modeli üzerinde çalışıyor
Spotify’dan Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemeye ilişkin ilk açıklama geldi…
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Haberler
Yüksek protein çılgınlığı büyüyor!  
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Türk sanatçılar 2024’te Spotify'dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Haberler
Türk sanatçılar 2024’te Spotify’dan 2 milyar TL telif geliri elde etti 
Sena Tufan
2 hafta önce
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Haberler
Enerji sektöründe iletişimin vazgeçilmez normları
Sena Tufan
14 Mayıs 2025
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
Haberler
C Level Club üyeleri, Doğuş Teknoloji ile yapay zekanın dönüştürücü gücünü masaya yatırdı
İrem Alimoğlu
27 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.