Ekim ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları…
Dağın zirvesinde iş görüşmesi
Dış giyim markası Columbia, “Dayanıklılık Yöneticisi” pozisyonu için yaptığı ilana başvuran adayları oldukça zorlu bir testten geçiriyor. North reklam ajansının hazırladığı reklamda adaylar ilk olarak görüşme heyetinin sorularına tabii tutuluyor. Ancak heyet asıl görüşmenin İşe Alım Müdürü’yle 2 bin 400 metre yükseklikteki bir dağın zirvesinde gerçekleşeceğini söyleyince adaylar küçük çapta bir şok yaşıyor. Bir harita yardımıyla zor da olsa zirveye ulaşan adaylar, karşılarında kendilerini tanımak ve ardından kafalarını karıştırmak adına sorular yönelten İşe Alım Müdürü’yle karşılaşıyor. Dayanıklılık Yöneticisi’nin gerçekte ne kadar dayanıklı olduğunu ölçen ve yönetmenliğini Josh + Vince’in yaptığı video “Bizi izlemeye devam edin” sloganıyla son buluyor.
https://www.youtube.com/watch?v=6ZaSsfGVA-Y
Gerçek güzellik kalbe dokunur
Marka konumlamasını “Pure Beauty” üzerine yapan Dove, “Real Beauty Beats” (Gerçek Güzellik Kazanır) kampanyasında kalp atışları anlık olarak ölçülen bir grup erkek ekranda çıkan kadınların dış görünüşleriyle ilgili yorum yapıyor. Video boyunca kadınlar hakkında yorum yapan erkekler, en sonunda kendi ailelerinden kadınların fotoğrafıyla karşılaşıyor ve kalp atışlarının giderek hızlandığı gözlemleniyor. Black Ship Lisbon imzalı reklam “Gerçek güzellik kalbe dokunur” mesajı veriyor.
https://www.youtube.com/watch?v=wBwkjSRfHtw
Fuller’s Frontier’den mesaj var!
The Corner ajansı, bira markası Fuller’s Frontier için yarattığı kampanyada gizli sembollerden yararlandı. Marka, müşterilerden Doğu Londra’nın Hackney bölgesine yerleştirilen düz sarı afişleri Instagram hesaplarına yüklemelerini istedi. Fotoğrafları Instagram filtreleri kullanarak yükleyen takipçiler afişlerin içinden çıkan gizli sembolleri gördü ve bu gizli mesajları yakalayan kişiler sürpriz hediyeler kazandı.
Lee’den fiziksel ifade özgürlüğü
ABD’nin ünlü Jean markası Lee, 2016 yılı Sonbahar-Kış Koleksiyonu’nun tanıtımı için fiziksel özgürlüğü ve yaratıcı ifadeyi teşvik eden bir yarışma düzenledi. Markanın 2016 kış koleksiyonundan parçalar taşıyan profesyonel dansçıların ve modellerin doğaçlama dans figürlerinin yer aldığı 10 videoyla herkesi kendi figürlerini sergilemeye çağıran Lee, yarışmaya #MoveYourLee etiketiyle katılanların 10’ar saniyelik videolarını MoveYourLee.com adresinden yayınlayacak. Marka seçilen videoların sahiplerini sürpriz hediyelerle ödüllendirecek.
https://www.youtube.com/watch?v=SSM6iUYqUTw
Peki ya uçabilseydin!
Havaili sanatçı ve duvar ressamı Sean Yoro diğer adıyla HULA, İnuit halkından bir kadının resmini buz kütlesine çizme fikriyle Arktika Takımadaları içinde bulunan Baffin Adası’na uzun bir yolculuğa çıktı. The North Face, Camp4 Collective’in de desteklemesiyle bu yolculuğu “What If You Fly” isimli bir belgesele dönüştürdü. Bölgenin tarihi ve coğrafyasını da keşfetme şansı sunan belgeselde sanatçının deneyimlerine, korkularına ve inançlarına da yer veriliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=3tO3HnIGihw
Emirates, Jennifer Aniston’dan vazgeçmiyor
Jennifer Aniston’lı Emirates kampanyası yeni reklam filmleriyle devam ediyor. Geçen yıl Aniston’ın yer aldığı ilk reklam filmini yayınlayan hava yolu şirketi bu kez Emirates A380’in ekonomi sınıf uçuşlarının konforunu anlatan bir reklamla karşımızda. Filmde Aniston, uçaktaki spanın ardından döndüğü özel süitinde pilot olma hayalleri kuran minik Cooper’ı oynarken buluyor ve yerini Cooper’ın annesine vererek yolculuk boyunca minik yol arkadaşının yanında seyahat ediyor. Senaryo ve yaratıcı konsepti Bryan Buckley ve Emirates’in kurum içi reklam ekibi tarafından oluşturulan film WPP Group imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=yz_qZQbiZuA
“Bunun sorumlusu sizsiniz!”
Le Mouvement du Nid, seks işçilerinin her gün uğradıkları şiddet yüzünden ölümle burun buruna olduğu gerçeğini hatırlatmak amacıyla ilginç bir kampanyaya imza attı. McCann Paris imzalı kampanyada eskort hizmeti veren bir platform olarak oluşturulan “Girls of Paradise”ı tıklayanlar hiç beklemedikleri bir olayla karşılaştı. Kampanya kapsamında web sitesinde paylaşılan tüm fotoğraflar müşterileri tarafından öldürülmüş kadınlara ait. Fakat site ziyaretçileri bunu bilmiyor. Sitedeki herhangi bir kadınla iletişime geçmek istediklerinde onlara bu kadınların kanlar içindeki fotoğrafları gönderiliyor ya da artık hayatta olmadıkları belirtiliyor. Bu fotoğraflarla beraber iletilen mesaj ise oldukça çarpıcı: “Bunun sorumlusu bu kadınların müşterileri!” Kampanya tüm dünyada büyük ses getirdi ve Fransız hükümetinin, şiddeti katı kurallarla cezalandıran yeni seks işçiliği yasasının kabul etmesini sağladı.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=119&v=FLa5Wfk1sk0
Yalnızlığı sadece insanlar giderebilir…
CLM BBDO, Society of Saint-Vincent-de-Paul için hazırladığı ve B.E.N (Bionically Engineered Nursing) isimli bir robotun başrolde olduğu oldukça etkileyici bir kampanyayla karşımızda. Yavaş bir dans sahnesiyle başlayan kampanya filminde B.E.N, yaşlı ve yalnız bir kadına gündelik hayatında yardımcı oluyor. B.E.N her ne kadar yaşlı kadının kahvaltısını toparlayıp, uykusundan kaldırabilme yetisine sahip olsa da yeterli olamıyor. Video, “Günümüzde refakatçi robotlar yalnız insanlara yardım etmeye başladı. Ancak Society of San-Vincent-de-Paul olarak bizim düşüncemiz, sadece insanlar yalnızlıkla savaşta diğer insanlara yardımcı olabilir” şeklinde sona eriyor.
https://www.youtube.com/watch?v=kMXKr3-nQds
Kullandığınız eşyalar gerçekten temiz mi?
Procter & Gamble’ın deterjan markası Tide, hijyen sorununa değinen oldukça espirili üç reklam videosu yayınladı. Saatchi & Saatchi New York tarafından yaratılan kampanya filmleri durağan bir şekilde başlasa da temizlik konusunda pek de hoş olmayan senaryolarla sona eriyor. İlk filmde spordan çıkan bir kadının spor salonuna ait bir havluyla yüzünü silerken, başka bir adamın o havlularla kulaklarını temizlediği gösteriliyor. Diğer filmlerde ev sahiplerinin kiracıların evi kullanma şekli ve sürpriz bir havuz partisine katılan gencin başkasının mayosunu giymek zorunda kaldığı anlar yansıtılıyor. Kampanyada “Eğer temizlenmesi gerekiyorsa Tide’la temizlenmeli” mesajı veriliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=4jkwmyn_xWI
https://www.youtube.com/watch?v=Rg1sRinL_Gc
https://www.youtube.com/watch?v=I8bX-w8MIZM
George Clooney’nin başı dertte
George Clooney, Nescafé’nin kahve makinası Nespresso’nun 10’uncu yılı için Holywood filmlerini aratmayan bir reklam filmi çekti. “Change Nothing” isimli kampanyada yakışıklı aktör, kahve içerken başına geleceklerden habersiz şekilde bir mafya babasının karısıyla flörtleşiyor. Ardından başı mafya babasıyla büyük derde giren Clooney, güzel bir dayak yemesine rağmen mutlu sona yine kahve makinesiyle ulaşıyor. Kampanya McCann Woldgroup imzası taşıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=iqQpXcYBvA8
Çocuklar sağlıklı yaşasın diye…
Disney XD, çocuklara sağlıklı yaşamı öğreten kısa spotlardan oluşan bir seri hazırladı. Yönetmenliğini animasyon GIF’leri hazırlayan James Curran’ın yaptığı serinin yapımcılığını ise Alex Halley üstlendi.
https://vimeo.com/184516208
Vans’tan bir Disney hikayesi…
Spor giyim markası Vans ile Disney’in yeni iş birliğiyle beraber Vans, Toy Story temalı yeni bir ayakkabı koleksiyonu hazırlayacak. Toy Story animasyonundan Woody, Buzz Lightyear ve Space Aliens gibi karakterlerin olduğu modeller büyük ilgiyle karşılanacağı öngörülüyor. Koleksiyonundaki spor ayakkabılar hem yetişkinler hem de çocuklar için tasarlanacak.
Renklerin bilinçaltıyla dansı
Yönetmen Kevin Cho, Tealeaves’in sunduğu, marka başarısının altında yatan “renk” gerçeğine odaklanan 21 dakikalık bir belgesel hazırladı. “Color In Sight” isimli belgeselde 11 uzman OPI, Pantone, Nike ve Herman Miller gibi büyük markaların renkleri nasıl kullandığını anlatıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=0z-YT2CGS-k
https://vimeo.com/183072132
Çocuklara inanın!
FCB Inferno, İngiltereli bir yardım kuruluşu olan Bernardo’s’un 150’nci yılı için hazırladığı yeni reklam filminde “Çocuklara inandığınız zaman inanılmaz şeyler gerçekleşiyor” mesajıyla çocukları birer mağdur olarak resmetmek yerine onların yeteneklerini yansıtıyor. 60 saniyelik spotta farklı hayatlar ve zorluklar yaşadığı belli olan beş gencin yaşam zorluklarına değil, tutkuları ve yapmak istedikleri üzerine odaklanılıyor. Sloganı “Believe in me” olarak belirlenen kampanyanın yönetmenliğini Sara Dunlop yapıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=XnIcd4uJHao
Her şey yetişkinlerin iki dudağının arasında!
Sao Paulo merkezli Agência Um ajansı, çocuk işçiliğine dikkat çekmek amacıyla oldukça güçlü bir kampanya hazırladı. Kampanya afişlerinde ellerinde yük taşıyan çocuklar resimleri yetişkinlerin dudaklarına çizilmiş. Çocukların üstünden bu yükü kaldırabilmek için yetişkinlerin ağızlarını açması gerekiyor!