Editörlere 2018 için 9 sosyal medya önerisi
Bilgiye ulaşma kaynağı tamamen değişiyor. Bugün haber kanalları henüz kurulmadan sosyal medya hesaplarının aktif olduğunu görüyoruz. Statista’nın verilerine göre 2008’de dünya nüfusunun yüzde 24’ü sosyal medya kullanırken bugün bu oran yüzde 81 ve büyümeye devam ediyor.
Sosyal medya dijital dönüşümün ateşleyicisi olurken gazeteciliğin de bu dönüşüme ayak uydurması gerekiyor. Mediashift’ten Jane Elizabeth, 2018’e günler kala gazetecilerin dikkat etmesi gereken 9 sosyal medya önerisini sıraladı…
1. Sosyal medya iş ilanlarınızı gözden geçirin
2018’de yeni bir iş kuracaksanız eski iş tanımlarıyla pek uğraşmayın. Deneyimli bir gazeteci tutun ve bir haber oluşturur gibi iş ilanı oluşturun. Daha çok ilgi çekecektir.
2. Sahte içeriklere ve yanlış bilgilendirmelere yönelik eğitim alın
Sahte fotoğraf veya hayali haber hikayelerini tweet atmak gibi korkunç hataları yapmanın zamanı geçti. Doğrulama gazeteciliğin önemli bir unsuru, ancak sosyal medya söz konusu olduğunda, şaşırtıcı sayıda gazetecinin temel yetilerden yoksun olduğunu gözlemliyoruz. Bot hesaplar ve troll amaçlı girilen sahte içeriklerden korunmak 2018’de önceliğiniz olmalı.
3. Her linki paylaşmayın
Yapılan araştırmalar, basın masasında sosyal medyanın en yaygın işinin “gönderilere bağlantı ekleme” olduğunu gösteriyor. Aynı bağlantıları tekrar tekrar yayınlamak için harcadığınız süreyi yeniden değerlendirin. Gelişmiş sosyal medya ekipleri tarafından ortak bir strateji günde yalnızca bir ila üç sağlam haber seçmektir. İlgi çekici olduğu sürece bir hikaye, onlarca haber linkinden daha fazla trafik çeker.
4. Veri yoluyla topluluğunuzu tanıyın
Takipçilerinizin kimin olduğunu tam anlamıyla biliyor musunuz? Birçok gazetecinin, kolayca erişilen ve potansiyel olarak gözü açan demografik verilerini bile bilmediği gerçeği söz konusu. Pazarlama ve sirkülasyon departmanınızla konuşarak gazetenizi kimlerin satın aldığını, uygulamanız için kimlerin ödeme yaptığını öğrenin. Demografik özellikleri bilmek, sosyal stratejinizi belirlemenin ilk adımıdır.
5. Kişisel olarak kitlenizle tanışın
Aralık ayı, gelecek senenin etkinlik planlamasını yapmak için iyi bir zaman. “Happy hour”, “sahte haber” atölyesi, imza günü gibi küçük etkinlikler dahi hedef kitlenizle etkileşime girmek ve potansiyel kitlenizi büyütmek için güzel fırsatlar…
6. Gerçeklere direnen kitleyle nasıl başa çıkılacağını öğrenin
Yanlış bilgileri nasıl tanımlayacağınızı ve işaretleyeceğinizi öğrenmek yeterli değil. Bir sonraki adım insanların sahte haberleri neden ve nasıl yaymakta olduklarını bilmek gerekiyor. İletişim fakültesinde öğrenmediğiniz bazı psikoloji dersleri alabilirsiniz. Ancak elde edeceğiniz sonuç uzun vadede sizi ileriye taşıyacak.
7. Sayfa görüntülemelerinin ötesine geçen bir strateji ve hedef oluşturun
İlk olarak, sosyal medya ekibinizin stratejik bir planı olup olmadığını veya sosyal medyanın markanızın 2018 ve sonrası için genel planlamasına dahil edilip edilmediğini öğrenin. Beğeni, takipçi ve sayfa görüntüleme derlemesine odaklanmak yerine, daha sadık ve etkileşimli bir kitle oluşturmayı düşünün.
8. Sosyal medya ekibiniz tarafından oluşturulan spesifik sosyal içerikler girin
Forbes’un sosyal medyayı ön plana çıkaran stratejisi, özellikle sosyal medya kitleleri için yaratılmış spesifik içeriğin güzel bir örneğini sunuyor. Forbes ekibi sadece içerik oluşturmuyor, ilgi çekici konuları sosyal platformlarda belirliyor ve haber odasına yönlendiriyor.
9. Her büyük projeye sosyal medya çalışanlarını dahil edin
Unutmayın, onlar da gazeteci…