Hakan Göl: “E-ticaretin can damarı akıllı telefonlar”
ECHO Summit’in “Direct to Consumer Brands” oturumunda, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl, dünyadan verileri derleyip anlamlandırarak DTC eğilimleri hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
31 Martta Radisson Blu Hotel, Vadistanbul’da gerçekleşen Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret zirvesi ECHO Summit, aynı zamanda Marketing Türkiye’nin YouTube hesabından da canlı olarak yayınlandı. E-ticaretin yeni dinamiklerini keşfedildiği zirvenin “Direct to Consumer Brands” oturumunda, Deloitte Danışmanlık Lideri Hakan Göl, DTC eğilimleri hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
Hakan Göl konuşmasına tüketicinin günlük yaşamında ne yaptığını çok iyi bilmemiz gerektiğini belirterek başladı ve sözlerini öyle sürdürdü: “Öncelikle hangi cihazlara sahip olduklarını ve hangilerine erişimleri olduğunu bilmeliyiz. Bu cihazlar şirketler için de çok fazla şey ifade ediyor. Telefon satın almalarına baktığımızda Türkiye’de yüzde 49’un mağazadan, yüzde 37’nin ise çevrimiçinden telefon aldığını görüyoruz. Bu oran globalde daha eşit. Alışverişte en çok kullanılan akıllı telefonlar oluyor. Telefondan alışveriş yapanlar, yüzde 76 ile pazaryeri uygulaması, yüzde 42 ile bir perakendeci web sitesi, yüzde 38 ile sosyal medya ve yüzde 37 ile bir perakendecinin uygulamasından alışveriş yaptığını belirtiyor. Mobildeki kullanıcı deneyimi çok önemli. Tüketici mobilde daha kolay gezindiklerini dile getiriyor. Ayrıca tüketici, kampanya ve indirim kuponlarına erişim için telefondan alışveriş yaptığını dile getiriyor.”