E-ticaretin geleceği ECHO Summit’te konuşulacak

14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek olan e-Commerce Head Organization’da (ECHO Summit) e-ticaret sektörünün tüm bileşenleri bir araya gelecek. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen ve e-ticaret sektöründeki trendlerin konuşulacağı etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak. ECHO Summit Türkiye’nin e-ticaret potansiyelini ve pazarın sunduğu fırsatları da araştırmalarla gözler önüne serecek.

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİ­SAD) yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Bü­yüklüğü” raporuna göre, e-ticaret sektörü 2018 yılında yüzde 42 büyüme ile 59,9 mil­yar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızıysa yüzde 33 oldu.

Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam peraken­de sektörü düşük bir büyüme performansı sergiledi. Buna karşın büyümesini hızlan­dıran e-ticaret toplam perakende sektörün­deki payını artırarak yüzde 5,3 seviyesine yükseldi. Bu oran gelişmekte olan ülkeler­de yüzde 5,9 iken gelişmiş ülkelerde yüzde 11.1 olarak gözlemleniyor. Bu da Türki­ye’nin e-ticarette tam anlamıyla bir fırsat­lar ülkesi olduğu anlamına geliyor. ECHO Summit’in zengin içeriği işte bu fırsatlara dikkat çekmeyi hedefliyor.

Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliği gerçekleştirilecek olan e-Commerce Head Organization Summit (ECHO) sektörün tüm oyuncularını 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de bir araya getiriyor. Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. Türkiye ekonomisinin önümüzdeki dönemde en önemli rekabet alanlarından biri e-ticaret ve dolayısıyla e-ihracat. Bu doğrultuda ECHO Türk ekonomisindeki e-ticaret yapılanmalarını güçlendirmek ve önümüzdeki döneme ilişkin vizyoner adımlarla yoluna devam etmesini sağlamak amacıyla kapsamlı bir yol haritası yaratmayı da misyon ediniyor.

Türk ekonomisinin çıkışı e-ticarette

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen

  • Günümüz tüketicisi için zaman her şeyden daha değerli. Alışverişci şimdi ve hemen sahip olmak istiyor. Hal böyle olunca e-ticaret, şirketler için hem yeni bir rekabet arenası hem de onlara sonsuz olanaklar sunan bir araca dönüşüyor. Bu yeni ticari yaklaşımın yarattığı cirosal büyüklüğün yanı sıra işin teknolojisi de bir başka iş alanı daha sunuyor, yani denklem iki yönlü işliyor. Bu büyüklükte bir ekosistemi bundan önce sadece inşaat sektörü yaratırdı. E-ticaret geometrik olarak hem büyüyor hem ekosistemini büyütüyor.
  • Ekonomimizin temelini KOBİ’ler oluşturuyor. Orta gelir bandından çıkışımızın çaresi olarak ihracatın artması gösteriliyor. Böyle bakınca üretimin doğrudan alıcısına ulaştırılması teknolojinin sağladığı olanaklarla mümkün. Dünyada e-ticaret alanında devasa oluşumlar var. Her birisi kendi ekosistemini büyütüyor. Marketing Türkiye olarak geniş kapsamlı bir zirve tasarlamamızın nedeni bu yeni fırsat alanına dikkat çekmek, e-ticaret ekosistemini bir araya getirerek tartışmak ve güçlü e-ticaret markalarının yaratılmasında katkı sağlamak…
  • Bu alanda yol almış küresel pazar yerleri KOBİ’lerimize dünyaya açılmaları için koşullu olanaklar sağlıyor. Beraberlerinde getirdikleri e-işyerleri ise bizim kırılgan ve gündemi her gün değişen ekonomimizde iş yapmaya çalışan KOBİ’lerimizden daha güçlü. O halde hızlı davranmalı, çabuk öğrenmeli ve birlikte akıl çatmalıyız. ECHO Summit bu düşüncenin ürünü.
  • ECHO Awards ise bu alanda öne çıkanların hak ettiği görünürlüğü sağlayacak, motive edecek. Küresel pazarda roller dağıtılıyorken, dönem bırakın durmayı bir an soluklanmayı bile affetmiyor. ECHO Summit’in değişen dünya ticari düzenini tartışması, yakalanması muhtemel fırsatları bir kez daha betimlemesi açısından değerli buluyorum.

ECHO Summit Türkiye’nin e-ticaret potansiyeline odaklanacak

Deloitte Türkiye Dijital Hizmetlerden Sorumlu Direktör ve Perakende Sektör Lideri Hakan Göl

  • Gelişmiş ülkelerin toplam perakende içindeki online satışların oranı yüzde 11’i aşarken, gelişmekte olan ülkelerde yüzde 6’ya yaklaşıyor. Türkiye’de ise bu oran, 2018 sonuçları itibariyle yüzde 5,3’da kalıyor. Bu da bize e-ticaretin potansiyelinin ne kadar yüksek olduğunu gösteriyor.
  • Türkiye’nin bilgi teknolojileri alanında sahip olduğu potansiyel gücün ticari karşılığına erişebilmesi için; genç nüfusun dijital okuryazarlığının arttırılması, nitelikli beyin göçünü tersine çevirmeye odaklanılacak inisiyatiflerin geliştirilmesi, KOBİ desteklerinin arttırılması ve yasal düzenlemelerle yurt dışından gelecek yatırımı destekleyici ortamın geliştirilmesi gereklilikleri öne çıkıyor.
  • Dünyada ve Türkiye’de e-ticarete etki eden diğer temel gelişmeler; internet altyapısı ve yaygınlığı, mobil cihaz kullanımı, sosyal medya yaygınlığı, finansal ürün yaygınlığı ve lojistik performans başlıklarıyla ele alınıyor. Tüketim tarafına baktığımızda ise Y ve Z kuşağı tüketicilerin e-ticaretten en önemli beklentisi; deneyim. Çok kanallı müşteri deneyimine odaklanan ve mağazalarını birer deneyim merkezine dönüştüren firmalar rekabette avantaj kazanıyor. Firmaların geleneksel ve sosyal medya dengesi gözetilerek kurgulanan pazarlama faaliyetleri, içerik pazarlaması, kişiselleştirilmiş müşteri hizmeti ve kişiye özel indirim ve promosyon konularına yatırım yapması gerekiyor.
  • Dünya genelinde her 10 tüketiciden 7’si alışverişlerinde çeşitli indirimler yakalamaya çalışıyor ve bu oranın büyük bir kısmını Y ve Z kuşakları oluşturuyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 16’sını oluşturan 15-24 yaş grubu arasındaki tüketiciler de, yerel ve küresel şirketler için güçlü bir potansiyele işaret ediyor. Sektörümüz ve ekonomimiz için büyümenin motorları ise e-ihracat, B2B e-ticaret ve gerçek dijital dönüşüm… İşte tüm bunları konuşacağımız bir platform olarak tasarladık ECHO Summit’i… Türkiye’nin e-ticaret potansiyelini harekete geçirmek için ECHO Summit’in yol açıcı bir misyon edinmesini amaçlıyoruz…

 

ECHO Summit Kimleri Ağırlayacak?

Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan markalar.

Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan markalar.

Pazaryeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan platformlar.

Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan platformlar.

Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren platformlar.

Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.

Konferansı Kimler dinlemeli?

➞ Üretimlerini fiziksel eşikler olmadan tüm dünya pazarlarına satmak isteyen girişimciler.

➞ E-ticaret alanında profesyonel olarak çalışanlar.

➞ E-ticaret ekosistemine ürün ve hizmet sunanlar.

➞ Altyapı ve yazılım şirketleri.

➞ E-ticareti bir kariyer alanı olarak görenler.

➞ Yeni iş fırsatları ve sosyal sermaye oluşturmak isteyenler.

➞ Dünya trendleri konusunda bilgilenmek isteyenler.

➞ Kanun koyucu ve düzenleyicilerle buluşmak isteyenler.

Ayrıntılı Bilgi:

Özgür Gökşen
0212 211 11 12 (117)
[email protected]

 

Yılın en başarılı e-ticaret sitelerini belirleyen ECHO Awards’da ilk 3’te yer alan markalar belli oldu

İLGİLİ HABERLER