E-ticaretin en hızlıları ECHO SUMMIT 2020’de

Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO Summit bu yıl üçüncü defa e-ticaret sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getirmeye hazırlanıyor. Aralık ayında “Rapid Commerce” (Hızlı Ticaret) ana temasıyla gerçekleştirilecek olan ECHO Summit 2020 hızla ekonominin merkezine dönüşen e-ticaret alanındaki en son gelişmeleri, ilham veren konu ve konuşmacılarla sahnesine taşıyacak. Zirvenin sonunda ise müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları kapsamlı bir araştırmaya dayanan ECHO Awards’da ödüllerine kavuşacak. Zirve Marketing Türkiye’nin internet sitesi ve sosyal medya hesaplarından canlı olarak yayınlanacak…

E-ticaret alanında yer alan tüm paydaşları bir araya getirmek amacıyla yola çıkan ECHO Summit’in ilki Deloitte stratejik ortaklığıyla Kasım 2019’da gerçekleştirildi. Altyapı hizmetlerinden trendlere, pazarlama stratejilerinden kişisel verilerin korunmasına kadar sektörü kapsamlı bir biçimde ele alan zirvenin ikincisi ise pandemi koşullarına uygun olarak phygital konseptiyle planlandı ve Türkiye’nin ilk phygital e-ticaret zirvesi “ECHO Summit Phygital” Deloitte stratejik ortaklığıyla 12 Haziran’da gerçekleştirildi.

ECHO Summit şimdi de e-ticaret sektörünün büyük bir potansiyel artışı yaşadığı, yeni fırsatlar ve zorluklarla karşılaştığı yeni normal döneminde, sektörü yeniden bir araya getirmeyi hedefliyor. Aralık ayında üçüncü defa gerçekleştirilecek olan ECHO Summit 2020 yine gündem yaratan konu ve konuşmacılarla e-ticaret sektörünün geleceğine ışık tutacak.

Hızla artan taleplere cevap vermek adına büyük bir dönüşümden geçen sektördeki en can alıcı konuların konuşulacağı ECHO Summit 2020’nin ana teması içinde bulunduğumuz gündem de göz önünde bulundurarak “Rapid Commerce (Hızlı Ticaret)” olarak belirlendi. Bu güçlü ana tema altında “Tüketicinin Dönüşümü”nden “Ödeme Sistemleri”lerine “Müşteri Yönetimi ve Pazarlama”dan “Mağaza içi Dijitalleşme ve Unified Commerce Uygulamaları”na, “İnovasyon”dan “Güncel Lojistik Çözümleri”ne, “Veri Güvenliği”nden “E-İhracat”a kadar pek çok ana başlıkta ilham veren, yol açan sunumlar katılımcılarla buluşacak.

Sektörün tüm paydaşlarından temsilcilerin yer alacağı ECHO (e-Commerce Head Organization) Summit 2020, marketingturkiye.com ve Marketing Türkiye YouTube, Twitter (118 bin takipçi) Facebook (30 bin takipçi) hesaplarından canlı olarak yayınlanacak. Canlı yayına Marketing Türkiye’nin LinkedIn (98 bin takipçi) ve Instagram (44 bin 500 takipçi)

hesaplarından da ulaşılabilecek. Zirvenin sonunda ise bu yıl ikincisi gerçekleştirilecek olan ECHO Awards’ın kazananları görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.

Rakamlarla E-ticaret sektörü

  • 2019 yılının ilk yarısında %8,4 olan e-ticaretin genel ticaret içindeki oranı 2020’nin ilk yarısında %14,2’ye yükseldi.
  • 2015-2019 arasında %35 ile büyüyen Türkiye e-ticaret hacmi 2020’nin ilk 6 ayında bir önceki yıla kıyasla %64 artış göstererek 91,7 milyar TL’ye ulaştı.

ECHO Summit 2020’de bu yıl neler konuşulacak?

  1. Rapid Commerce
  2. Tüketicinin Dönüşümü
  3. Ödeme Sistemleri
  4. Müşteri Yönetimi ve Pazarlama
  5. Mağaza içi Dijitalleşme ve Unified Commerce Uygulamaları
  6. Inovasyon
  7. Güncel Lojistik Çözümleri
  8. Veri Güvenliği
  9. E-İhracat

Rapid Commerce

Rakamlar, sektörde büyümeye işaret ederken aynı zamanda artık e-ticarette süreçlerin çok daha hızlı işlemesi gereken yeni bir döneme girildiğinin de sinyalini veriyor. ECHO Summit’in ana temasını oluşturan “Rapid Commerce” başlığı altında, e-ticarette hızla değişen talebe ve şartlara uyum sağlarken benimsenen çevik çalışma biçimiyle öğrenilenler, sektörün adaptasyon çalışmaları için yaşadığı dönüşüm, büyüme rakamlarının arka planında yer alan detaylar ve başarı hikayeleri konuşulacak.

Tüketicinin Dönüşümü

Son dönemde değerler sistemini gözden geçiren, yeni amaç tanımlarıyla ve ürünlerle ortaya çıkan markaların yanı sıra tüketici davranışları da hızla değişiyor. Bu başlıkta tüketici duygu durumu ve değerlerinde öne çıkan elementler, dijital ayak izindeki değişim ve pattern’ler ve “yeni tüketicinin” markalardan beklentileri masaya yatırılacak.

Ödeme Sistemleri

E-ticarette sorunsuz bir deneyim yaratmak adına yüksek önem taşıyan konulardan biri de ödeme sistemleri olarak öne çıkıyor. Bir yanda ürünleri için hızlı ve kolay ödeme gerçekleştirmek isteyen müşterilerin yeni beklentileri, diğer tarafta da e-ticaret ekosisteminde ödeme sistemlerinin konumlandığı pozisyon, öne çıkan uygulamalar ve KOBI’leri bekleyen fırsatları da ECHO Summit’te ele alınacak.

Müsteri Yönetimi ve Pazarlama

E-ticaret sektörü bir yandan sadık müşterilerine hizmet sunmaya devam ederken, bir yandan da her kesimden yeni müşterilerle büyümesini sürdürüyor. Yeni dönemde duvarları yıkan sektörde, müşteri kazanımı ve tutundurma sürecinde hayata geçilen uygulamalar ve başarı hikayeleri; veri analitigi perspektifinden müşteri yönetimi de ECHO Summit’de konuşulan konular arasında yer alacak. Yeni yaşam biçimiyle birlikte bir opsiyon olmaktan çıkıp, standarda dönüşen içerik pazarlaması ve e-ticarette içerik pazarlaması uygulamaları da zirvenin önemli konuları arasında yer alıyor.

Mağaza İçi Dijitalleşme ve Unified Commerce Uygulamaları

Mağaza içi deneyim, sistem yönetimi, iş uygulamaları gibi alanlarda, e-ticaret ve geleneksel ticaret arasındaki ayrımın belirsizleştiği hızlı bir dönüşüm sürecinden geçiyoruz. ECHO Summit 2020’de, yeni teknolojiler, mağaza içerisinde dijitalleşme uygulamaları ve tek bir platform üzerinden e-ticaret/mobil ticaret, sipariş ve stok takibi, CRM gibi süreçlerin yönetilebildiği unified commerce modeli masaya yatırılacak.

İnovasyon

Gelişen teknolojilerle beraber, içinde yasadığımız gerçekliğe alternatifler sunan AR ve VR sistemleri de hızla yaygınlaşıyor. Herhangi bir fiziksel ortama gerek duymadan bir ürünü veya hizmeti deneyimleme imkânı sağlayan bu teknolojilerle hayata geçirilen yenilikçi ürünler e-ticaret sektörünün geleceğine damgasını vuracak. ECHO Summit 2020’de katılımcılar yeni gerçekliği ve e-ticaret sektörüne sunduğu olanakları keşfe çıkacak.

Güncel Lojistik Çözümleri

E-ticaret sektörü müşteri deneyimini dönüştürerek yükselirken, “lojistik altyapı” sektörde hizmet veren markaların “anlam” üretiminde önemli bir rol oynuyor. Ürünlerin tedariki, depo/stok süreçleri ve müşteriye teslimi noktalarında sektörün gizli kahramanı olan lojistik konusunda güncel çözümler ve “last mile delivery” opsiyonları ECHO Summit 2020’de…

Veri Güvenliği

Son dönemde Türkiye’den ve dünyadan art arda siber saldırı haberleri gelirken, bu saldırılar sonucunda oluşan kayıplardan en çok etkilenen sektörlerin başında e-ticaret geliyor. Özellikle kişisel verileri hedefleyen ancak zaman zaman hassas şirket verilerini de etkileyen siber saldırılar ve çeşitli ihmaller sebebiyle yaşanan veri sızıntıları, e-ticaret sektöründe iş yapan tüm kuruluşların gündeminde veri güvenliği konusunu üst sıralara taşıdı. ECHO Summit 2020’de, sektörün yakından takip ettiği veri güvenliği konusunda güncel gelişmeler, potansiyel tehditler ve sunulan çözümler de ela alınacak.

E-İhracat

ECHO Summit 2020’de e-ticaret sektörünün dünyaya açıldığı nokta olan e-ihracat konusu, Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ve altyapı çalışmalarını Deloitte Türkiye’nin gerçekleştirdiği Kolay İhracat Platformu odağında tartışılarak, e-ihracat alanında hizmet veren markaların başarı hikayeleri konuşulacak.

İLGİLİ HABERLER