4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Haberler

E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?

Günseli ÖZEN
14 Şubat 2021
3 dk okuma

Kağıt ve ambalaj varlığı da yokluğu da kendini pek hissettirmeyen “hayalet” ürünlerden. Güçlü, sağlıklı, kaliteli veya estetik olmayınca burun kıvırdığımız ancak an itibarıyla geri dönüşüme yolladıklarımızdan.

Giderek artan e-ticaret hacmi bir yandan üretim ve satışı amiyane tabiriyle “patlatırken” diğer yandan ekosistemin en badireli alanını oluşturan lojistik ve teslimatı da zorluyor. Küresel iş danışmanlığı şirketi Simon-Kucher & Partners’ın yaptığı “Trendlerin satış ve müşteri ekosistemine etkisi ve bu etkilerin kağıt ve ambalaj üreticilerine nasıl yansıyacağı” araştırmasının satır araları iyi okunmalı. İçinde bulunduğumuz oynak ve akışkan dönemde trendlere bakarak fırsatları görmek de fırsat kaybı yaşamak da an meselesi. Hangi sektörün nerde neyi tetikleyeceğini bıraktım ilk gören, yapan olmayı, önceden görmek bile trendleri yakalamak açısından giderek önem kazanıyor.

Kağıt ve Ambalaj Araştırmasının ilk ağızdan yorumlanmasını Simon-Kucher&Partners İstanbul Ofisinden Cem Balıkçıoğlu ve Ozan Aydın yaptılar. Tamamını okumanızı öneririm ancak dikkatinize sunulmasında ivedilikle önem arz eden fikirlerin altını kısaca çizelim istedik.

Hemen söyleyelim ki, son beş yıldır Kağıt ve Ambalaj üretiminde “Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme” trendi kendini güçlü bir şekilde belli ediyor.

Sürdürülebilirlik:

E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Görsel 1: Avrupa Kağıt ve Ambalaj Sektörü Konferansında Öne Çıkan Trendler Anketi

Daha çok küresel markaların kurumsal sosyal sorumluluk projesi olarak başlamış ya da öyle anlaşılmış olsa da artık tüketiciler kaynaklara saygı göstermeyen şirketlerin markalarını satın alma konusunda daha dikkatli davranıyor. Peki, markalar için fırsatlar nerelerde ve geleceğe nasıl hazırlanmalı:

E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Görsel 2: Sürdürülebilirlik Belirleyicileri ve Firmaların Tepkileri
  • AR-GE’nin önemi: Şirketler 2025 ve 2030 gibi önemli dönüşüm tarihlerine kadar mevcut AR-GE planları içerisine ivedilikle pazardaki talebi karşılayacak sürdürülebilir ürünler eklemeli.
  • Ürün Stratejisi: Portföyün sürdürülebilir ürün oranı yükseltilmeli ve sürdürülebilir özelliği olmayan ürünlerin yerini alabilecek sürdürülebilir opsiyonlara geçiş süreci planlamalı.
  • Mevcut Müşteri Yönetimi: Şirketler mevcut müşterileri için bir sürdürülebilirlik değişim planı oluşturmalı. Satış ekiplerinin müşterileriyle iletişimlerinde, sürdürülebilir opsiyon önerilerini doğru bir biçimde aktarabilmesi adına detaylı bir satış destek kılavuzu oluşturulmalı.
  • Değer bazlı fiyatlandırma: Ürünlerin değer yaratan özelliklerinin ödeme istekliliği yaratma düzeyi analiz edilmeli ve sürdürülebilir ürünlerin değeri net bir şekilde belirlenmeli.

Dijitalleşme:

E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Görsel 3: Dijitalizasyonun Etkileyeceği Süreçler

2000’li yıllar itibariyle neredeyse her sektörde ezberleri yıkan dijitalleşme güçlü bir trend olarak kâğıt ve ambalaj sektörlerini de etkiledi. Özellikle dijital satış kanallarına uygun sektörler bu fırsatı epey önceden gördüler. Son yıllarda kağıt ve ambalaj üretimden satışa tüm iş süreçlerinde dijitalleşme etkili oldu.

  • Değer Odaklı Satış Platformları: Satış ekibinin veri bazlı karar verebilmesi için yeterli raporlama ve analiz altyapısının kurulması, şirketlerin uygulamaya alması gereken ilk adım. Sektörde en sık görülen hata, ihalelere yapılan hazırlıkların yetersiz olması ve satınalmanın da bu hazırlıksızlıktan faydalanarak özellikle büyük ciro potansiyeli olan tekliflerde fiyatı rahatlıkla dikte edebilmesi.
  • Dijital Temas Noktalarının Planlanması: Dijitalleşmeyle birlikte müşterilerle olan temas noktaları arttı. Üreticilerin satış ekiplerini, müşteriyle iletişim ve etkileşim detaylarını, yeni temas noktalarına göre tasarlamalı.
  • Satış Süreçlerinin Standardizasyonu: Şirketler satış süreçlerini dijitalleşme bakış açısıyla uçtan uca (satış öncesi, satış, teslimat ve satış sonrasını) tasarlayarak hem şirket içi hem de müşteri ayağında standardize etmesi gerekiyor.
E-ticaret yükselirken hangi trendleri tetikledi?
Görsel 4: Dijital ve Fiziksel Temas Noktaları

Son söz: Pro-aktif stratejiler geliştirin; sürdürülebilirlik trendini ürün yönetimi, satış ve fiyatlandırma süreçlerine dahil edin ve hem ekipler hem de müşteri tarafında dijitalleştirmeye yönelik aksiyonlar alarak fırsat trenini kaçırmayın!

Raporun tamamını okumak için TIKLAYIN: 

1 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
2 Erişilebilirlik
Müşterilerle bağlantı kurmanın anahtarı: Erişilebilirlik
3 Şirketlerin yüzde 83'ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
Özel şirketlerin yüzde 83’ü ya ara zam yaptı ya da yapacak
4 Denizbank'ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
Denizbank’ın reklam konkurunu kazanan ajans belli oldu!
5 Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Brandverse Awards kazananları ödüllerine kavuşuyor…
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
hbo max
İddia resmileşti: HBO Max’in Türkiye serüveni başlamadan bitti
şeker
İngiltere’de şeker gibi vergi kaçakçılığı
monster
Canavar uçan ata dönüştü: Monster, uluslararası pazara yeni bir isimle çıkacak
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Astellas İlaç Türkiye, yeniden “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” listesinde!
Haberler
Astellas İlaç Türkiye, yeniden “Türkiye’nin En İyi İşverenleri” listesinde!
Marketing Türkiye
18 Mayıs 2022
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Ajanslar
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Gizem Yıldız
12 Mayıs 2022
Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Haberler
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Nafizcan Önder
11 Mayıs 2022
Burger King Onur Ayı'na özel Whopper hazırladı
Haberler
Burger King Onur Ayı’na özel Whopper hazırladı
Gizem Yıldız
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.