E-ticaret işletmeleri kargoculardan ne bekliyor?

E-ticaret uzunca zamandır hayatımızın içerisinde yer alsa da, pandemi dönemiyle birlikte tüketici alışkanlıkları listesinin en tepesine yerleşti. Nisan ayının başlarında sosyal izolasyon kurallarıyla da birlikte pek çok tüketicinin hemen her alışverişinde elektronik kanallara yönelmesi lojistik sektöründe de kimi aksaklıklara sebep olmuştu. Müşterilerin kargo ve lojistik firmalarından beklentilerini sosyal medyadan takip edebiliyoruz; peki ya madalyonun diğer yüzünde, e-ticaretçilerin beklentileri neler? Sorunun yanıtı Sosyal Dergi’nin, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) üyeleriyle gerçekleştirdiği anket sonuçlarında…

Temmuz ayı boyunca ETİD üyelerinin katılımıyla gerçekleşen anket sonuçlarına göre e-ticaret işletmecilerinin kargo firmalarından en büyük beklentisi ürünlerinin hızlı ve hasarsız teslim edilmesi. Bu iki hizmeti takip eden öncelikli kriter ise fiyat politikası olarak karşımıza çıkıyor. İşletmeler ürünleri taşıma durumundayken, tüketicilerinin ve kendilerinin takip edebildiği bir sistemi talep ederken iade hizmetlerinde ve sorun olduğunda çözüm aşamasında kargo firmalarından destek bekliyor.

Kargo firmaları çözüm hızından sınıfta kaldı!

Anket sonuçlarına göre ETİD üyelerinin en memnun olduğu hizmet yüzde 76,2 oranıyla “takip sistemi”. Katılımcıların teslimat süresi, hasarsız taşıma ve iade hizmetleri konularındaki memnuniyet oranları ise birbirine yakın. Kargo firmaları sorun olduğunda sergiledikleri çözüm hızlarıyla ise yüzde 41,2 memnuniyet oranıyla sınıfta kalmış gözüküyor.

Katılımcılara kargo firmalarından beklentileri sorulduğunda öne çıkan beklentileri;

  • Tüm süreçlerin GPS ile izlenebilmesi ve gerçek zamanlı takip sistemi
  • Son teslimat notasında randevulu teslimat, mesai saatleri dışında teslimat ve teslimat zaman dilimini seçebilme
  • Şubeden alım için bekletme süresi
  • Hassas ürünlere özel nakliye hizmeti
  • Forecast hacimlerine uygun işleyen operasyon kapasitesi
  • Otomatik desi ölçme sistemi kullanılması
  • Loyalty ve CRM çalışmaları ile katma değer yaratması oldu.

Her dört e-ticaret işletmecisinden biri kendi kargo hizmetini sunmayı planlıyor

Ankette ETİD üyelerine önümüzdeki süreçte kendi bünyesinde kargo hizmeti verme planı olup olmadığı da soruldu. İşletmecilerin yüzde yetmişi bu soru karşısında böyle bir planları olmadığını ifade etse de, yüzde 24’ü kendi hizmetlerini oluşturmayı planladığını, yüzde 6’sı da hali hazırda kendi lojistik imkanlarını kullandıklarını belirtti.

Madalyonun ikinci yüzünü de gördüğümüze göre sıra kargo şirketlerinin tüketiciler ve e-ticaret şirketleri hakkında ne düşündüğünü öğrenmekte. Bu araştırmanın da yapılmasını dört gözle bekleyeceğiz.

İLGİLİ HABERLER