E-postanızın ‘spam’ olmaması için 7 etkili ipucu
Araştırmalara göre, Türkiye uzun yıllardır en çok spam e-posta gönderen ülkeler sıralamasında ilk 10’da yer alıyor. Online pazarlamanın en eski ve en çok kullanılan yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlama, doğru şekilde kullanıldığında oldukça etkili sonuçlar alınmasına yardımcı olurken, sıkça yapılan hatalar, e-postaların spam olarak işaretlenmesine ve okunmadan silinmesine neden oluyor. E-posta gönderim hizmetleri alanında yer alan Apsis’in Türkiye Ülke Müdürü Turgut Taneli, “Göndericinin kara listeye alınmasına ve gelecekteki e-postalarının engellenmesine kadar gidebilecek bu süreci önlemek için kullanılabilecek servisler mevcut. Kullanıcılar, basit birkaç önlem ile gönderimlerinin spam’de sonlanmasının önüne geçebilir ve e-posta gönderme güçlerini artırabilirler,” diye konuştu.
Toplu olarak gönderilen e-postalardan sonra mutlaka kurumsal bir E-posta Servis Sağlayıcı (ESS) ile çalışılmasını öneren Taneli, mesajlarının okunmadan çöpe gitmesini engellemek isteyenler için 7 basit ipucunu şöyle sıraladı:
1. Sadece görsellerden oluşan e-postalar göndermeyin: Gönderilen e-postanın içeriğinde mutlaka metin bulunmasına dikkat edin. Sadece imajlardan oluşan bir e-postanın spam olarak algılanma olasılığı çok yüksektir.
2. Konu satırını kısa tutun: E-postanın ‘subject’ olarak da adlandırılan konu satırının 40 karakterden fazla olmaması, okunurluğu önemli oranda artırır.
3. ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğini görünür yapın: Gönderimler düzenli olarak yapılıyorsa, ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğinin ‘Spam’ olarak etiketleme seçeneğinden daha görünür olmasına özen gösterin.
4. Görselin büyüklüğüne dikkat edin: Mesajınızın içeriğinde görsel yer alıyorsa, boyutunun 150-200 KB’yi geçmemesine dikkat edin. Büyük boyutlu görseller, mesajın e-posta sunucuları tarafından otomatikman ‘spam’ olarak işaretlenebilir.
5. Bilinen yazı tiplerini kullanın: Metinlerde, genel kabul görmüş, endüstri standardı halini almış yazı tiplerini (font) kullanın.
6. Ekli dosya göndermeyin: Mesajınızı e-postanın gövdesinde vermeye, ekli dosya göndermemeye özen gösterin. Ekinde dosya bulunan e-postaların hem boyutu artar hem de spam olarak işaretlenme olasılıkları yükselir.
7. Sadeliği tercih edin: E-postanın arka planının tek ve mümkün olduğunca sade bir renkten oluşması okunurluğu artıracaktır.