13 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

E-postanızın ‘spam’ olmaması için 7 etkili ipucu

Marketing Türkiye
3 Ocak 2013
2 dk okuma

Araştırmalara göre, Türkiye uzun yıllardır en çok spam e-posta gönderen ülkeler sıralamasında ilk 10’da yer alıyor. Online pazarlamanın en eski ve en çok kullanılan yöntemlerinden biri olan e-posta pazarlama, doğru şekilde kullanıldığında oldukça etkili sonuçlar alınmasına yardımcı olurken, sıkça yapılan hatalar, e-postaların spam olarak işaretlenmesine ve okunmadan silinmesine neden oluyor. E-posta gönderim hizmetleri alanında yer alan Apsis’in Türkiye Ülke Müdürü Turgut Taneli, “Göndericinin kara listeye alınmasına ve gelecekteki e-postalarının engellenmesine kadar gidebilecek bu süreci önlemek için kullanılabilecek servisler mevcut. Kullanıcılar, basit birkaç önlem ile gönderimlerinin spam’de sonlanmasının önüne geçebilir ve e-posta gönderme güçlerini artırabilirler,” diye konuştu.

Toplu olarak gönderilen e-postalardan sonra mutlaka kurumsal bir E-posta Servis Sağlayıcı (ESS) ile çalışılmasını öneren Taneli, mesajlarının okunmadan çöpe gitmesini engellemek isteyenler için 7 basit ipucunu şöyle sıraladı:

1. Sadece görsellerden oluşan e-postalar göndermeyin: Gönderilen e-postanın içeriğinde mutlaka metin bulunmasına dikkat edin. Sadece imajlardan oluşan bir e-postanın spam olarak algılanma olasılığı çok yüksektir.

2. Konu satırını kısa tutun: E-postanın ‘subject’ olarak da adlandırılan konu satırının 40 karakterden fazla olmaması, okunurluğu önemli oranda artırır.

3. ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğini görünür yapın: Gönderimler düzenli olarak yapılıyorsa, ‘Abonelikten ayrıl’ seçeneğinin ‘Spam’ olarak etiketleme seçeneğinden daha görünür olmasına özen gösterin.

4. Görselin büyüklüğüne dikkat edin: Mesajınızın içeriğinde görsel yer alıyorsa, boyutunun 150-200 KB’yi geçmemesine dikkat edin. Büyük boyutlu görseller, mesajın e-posta sunucuları tarafından otomatikman ‘spam’ olarak işaretlenebilir.

5. Bilinen yazı tiplerini kullanın: Metinlerde, genel kabul görmüş, endüstri standardı halini almış yazı tiplerini (font) kullanın.

6. Ekli dosya göndermeyin: Mesajınızı e-postanın gövdesinde vermeye, ekli dosya göndermemeye özen gösterin. Ekinde dosya bulunan e-postaların hem boyutu artar hem de spam olarak işaretlenme olasılıkları yükselir.

7. Sadeliği tercih edin: E-postanın arka planının tek ve mümkün olduğunca sade bir renkten oluşması okunurluğu artıracaktır.

1 "Deterjan Pazarı" saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
“Deterjan Pazarı” saadet zinciri çöktü, binlerce kişi mağdur oldu!
2 bim
85 milyonun aklında tek bir soru: BİM’e gerçekten psikolog gelecek mi?
3 İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google'da öne mi çıktılar?
İkinci el araç soruşturmasında yeni iddia: Platformlar birbirleriyle anlaşarak Google’da öne mi çıktılar?
4 L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
L’Oréal Türkiye babalık iznini 6 hafta olarak belirledi!
5 ikinci el araç
İkinci el araç satışında sınırlamalar kapıda!
Güncel Haberler
enflasyon (2)
Yüksek gelirli tüketici, enflasyon dalgasında sörf yapıyor
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Penti'den Harry Potter'ın 21. yılına özel koleksiyon
Penti’den Harry Potter’ın 21. yılına özel koleksiyon
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Telegram'ın CEO'su Apple'ı topa tuttu: "Devrim niteliğindeki güncellememizi geciktiriyor" | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Telegram’ın CEO’su Apple’ı topa tuttu: “Devrim niteliğindeki güncellememizi geciktiriyor” | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
18 saat önce
2022'nin en etkili TikToker'ları!
Haberler
2022’nin en etkili TikToker’ları!
Nafizcan Önder
8 Haziran 2022
cmo
Haberler
Dijital dönüşümün olmazsa olmazı: CMO-CFO ortaklığı
Seda Başpınar
2 hafta önce
hızlı tren
Haberler
Hızlı tren yolcu sayısı yarıya düştü
Seda Başpınar
5 Temmuz 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.