
Düzey 50 Yaşında : Her gün üst düzey bir başarı hikayesi
Koç Holding’in hızlı tüketim ürünleri sektöründe faaliyet gösteren, Türkiye’nin en büyük satış ve dağıtım şirketi Düzey, bu yıl 50. yılını kutluyor. Yarım asırlık bu yolculuk boyunca, ulusal ve uluslararası birçok lider markanın güvenilir iş ortağı olarak konumlanan Düzey, güçlü saha yapısı, yaygın dağıtım ağı ve dijital altyapısı ile sektöründe öncü olmaya devam ediyor. Biz de bu önemli dönüm noktasında Düzey Genel Müdürü Arif Varolan ile bir araya geldik; Düzey’in 50. yılından stratejik dönüşümüne, markalara sunduğu katma değerden geleceğe dair hedeflerine kadar pek çok konuyu konuştuk.
Düzey, 50 yıldır Türkiye’nin dört bir yanına değer taşıyor. Bu yolculuğu nasıl tanımlarsınız?
1975 yılında çıktığımız bu yolculuk, bugün bizi Türkiye’nin en yaygın B2B satış ve dağıtım şirketlerinden biri hâline getirdi. 8 bölge müdürlüğü, 1 ana depo, 7 bölge deposu, 1 hibrit distribütör deposu, 50 distribütör ve 33 mobil bayi organizasyonumuzla, mikro ve makro ölçekli tüm müşterilere hizmet sunuyoruz. Koç Holding’in değerleri doğrultusunda; güven, şeffaflık ve sürdürülebilirlik ilkeleriyle büyürken, yaklaşık 500 kişilik uzman merkez kadromuz ve zincir marketlerde görev yapan 140 kişilik saha destek ekibimizle yaklaşık 200 bin satış noktasına ulaşıyoruz.
Bugün, 22 üretici firmanın 35’ten fazla markasının satış ve dağıtımını gerçekleştiriyor; hem geleneksel hem modern perakende kanallarında kapsayıcı yapımızla sektörümüze yön veriyoruz.
Düzey’i sektöründe farklı ve öncü kılan temel özellikler nelerdir?
Düzey’i farklı kılan en önemli unsur; güçlü operasyonel altyapısı, veri odaklı iş yapış biçimi ve dijitalleşme vizyonumuzdur. AI destekli rota planlama sistemlerimizle dağıtım verimliliğini sürekli artırıyor, dijital sipariş platformumuz Dipo ile iş ortaklarımıza 7/24 erişim imkânı sağlıyoruz.
Bununla birlikte 2024 yılında 9 bini aşkın bakkala en az bir sipariş ulaştırdık ve toplamda 30 binden fazla sipariş alarak B2B dijital kanalımızı hızla büyüttük.
Ayrıca, günlük 80 tır ve 515 mikro araçlık dağıtım kapasitemizle Türkiye’nin her noktasına etkin hizmet sunuyoruz. Bu güçlü yapı sayesinde hem üreticilere hem satış noktalarına sürdürülebilir ve çevik çözümler üretiyoruz.

Düzey’in çok markalı iş modeli operasyonlarınıza nasıl yansıyor?
Düzey, çok markalı ve çok kategorili yapısıyla Türkiye’de her satış kanalına ulaşabilen ender şirketlerden biri. Portföyümüzde yer alan Dardanel, Ferrero, Mixmey, Pürsu, Tat, Upfield, Maret, Kahve Dünyası, Aynes ve Bahar Hindi markalarının; gıda dışı kategorisinde ise Aksan Kozmetik, Macromax, Cire Aseptine, Turmepa ve Kimberly-Clark gibi ulusal ve uluslararası markaların yanı sıra; 2024’te işbirliğine başladığımız içecek kategorisinde yüksek büyüme potansiyeline sahip Avoya, makarna kategorisinde Makaroma ürünleriyle daha da güçlendik.
Tüm bu markalara entegre kanal stratejileri, analitik satış planlaması ve avantajlı lojistik maliyetleriyle değer katıyor; pazardaki rekabet güçlerini artırıyoruz.
Düzey’i hem yeni hem de köklü markalar için “ilk tercih edilen” satış ve dağıtım firması yapan özellikleri neler?
Doğru dağıtım ortağı seçimi, bir markanın pazardaki konumunu ve sürdürülebilir başarısını doğrudan etkiler. Düzey, 50 yıllık deneyimi, yüksek erişim kabiliyeti ve uzman satış kadrosuyla bu ihtiyaca stratejik bir çözüm sunar. Markalar için yalnızca dağıtım değil; uçtan uca pazara giriş, konumlandırma, kanal yönetimi ve satış sonrası destek gibi alanlarda da iş ortaklığı sunuyoruz.
Yeni tüketici temas noktaları yaratma hedefimiz doğrultusunda kurduğumuz Koç Otomat birimiyle, 2.000 aktif otomat üzerinden doğrudan tüketiciye ulaşarak birçok markaya yenilikçi bir büyüme kanalı sağlıyoruz.

50. yıl vesilesiyle Düzey’in gelecek vizyonu nedir?
Gelecekte hem Türkiye’de hem de global ölçekte pazara liderlik eden ya da yenilikçi potansiyeli yüksek üreticilerin aklına gelen ilk marka olmayı hedefliyoruz. Bu vizyonumuzu; dijital altyapımız, operasyonel verimliliğimiz ve alanında uzman insan kaynağımızla hayata geçiriyoruz.
Veri analitiği, dijital sipariş sistemleri ve entegre kanal stratejileriyle iş ortaklarımızın karar alma süreçlerini desteklerken; eğitim yatırımları ve yenilikçi iş modellerimizle organizasyonumuzu sürekli geliştiriyoruz. 50. yılımızda, geçmişin deneyimini geleceğe taşıyor; her yeni günü ileriye atılmış bir adım olarak kabul ediyoruz.