15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyanın yüzde 45’i için ev işi paylaşılan bir sorumluluk!
Haberler

Dünyanın yüzde 45’i için ev işi paylaşılan bir sorumluluk!

Marketing Türkiye
9 Haziran 2016
2 dk okuma

 

Nielsen, ev temizliği ve çamaşır yıkama alışkanlıkları üzerine yeni bir araştırmaya imza attı. Bu Global Araştırma’ya göre katılımcıların yaklaşık üçte biri (yüzde 31) her gün evlerini temizliyor ve yine aynı orandaki katılımcı (yüzde 31) her gün çamaşır yıkıyor. Kültürel gelenek, ürün bulunurluğu, inovasyon ve finansal açıdan bazı konulara dikkat edilmesi ise dünya genelindeki uygulamalarda kullanılan araçların birbirinden farklılık göstermesine işaret ediyor.

Erkeklerin yüzde 17’si ev temizliğini üstleniyor…

Günümüzde katılımcıların yüzde 44’ü, temizliğin büyük bir bölümünün ailedeki kadın tarafından yapıldığını belirtiyor. Ancak bu durum erkeklerin iş yükünü paylaşmadığı anlamına gelmiyor. Dünya genelindeki katılımcıların yüzde 28’i ev temizliğinin aile içinde kadın ve erkek arasında paylaşılan bir iş olduğunu belirtirken görüşülen kişilerin yüzde 17’si ev temizliğinin büyük bir bölümünün erkekler tarafından yapıldığını ifade ediyor. Ürün satın alma sorumluluğunun kimde olduğu büyük ölçüde temizliği kimin yaptığını yansıtıyor. Dünya genelindeki katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 51) aile içinde kadınların temizlik ürünlerinin çoğunluğunu satın aldığını belirtirken, yaklaşık üçte biri (%23) bunun paylaşılan bir sorumluluk olduğunu, biraz daha az orandaki katılımcı (yüzde 21) ise çoğu ürünün ailedeki erkek tarafından satın alındığını ortaya koyuyor.

Temizlik ürünü büyük perakende zincirlerinden alınıyor

Modern perakendeciler, katılımcıların temizlik ürünlerini nereden satın aldıklarıyla ilgili verdikleri cevaplarda her bölgede en üst sırada yer alıyor. Dünya genelindeki katılımcıların dörtte üçünden fazlası (yüzde 77) son 12 ay içerisinde büyük bir perakende zincirinden (büyük mağaza ya da hipermarket) temizlik ürünü satın aldıklarını belirtiyor.

İnternet alışverişinde Hindistan, Çin ve Güney Kore ilk üçte

E-ticaret Asya Pasifik’teki önemli kanallardan biri. Bu bölgedeki katılımcıların yüzde 37’si son 12 ay içerisinde bir internet perakendecisinden ev temizlik ürünü satın aldığını paylaşırken dünya genelinde bu oran yüzde 23. İnternet alışverişi özellikle Hindistan (yüzde 48), Çin (yüzde 43) ve Güney Kore (yüzde 43)’deki internet katılımcıları arasında popüler.

Asya-Pasifik bölgesindeki katılımcılar aynı zamanda geleneksel mağazalardan satın alma eğilimi gösteriyor. Bölgedeki her 10 katılımcıdan dördü, son 12 ay içerisinde temizlik ürünlerini küçük, aile işletmesi mağazalardan satın aldıklarını belirtiyor. Bu oran global ortalamanın yüzde 10 üzerinde seyrediyor.

Temizlik ürünü performansa ve fiyata göre seçiliyor

Ürünün etkinliği ve değeri, ev temizlik ürünleri için beklentilerde en üst sırada yer alıyor. Dünya genelindeki katılımcıların yüzde 61’i bir ev temizlik ürünü satın alırken performansının (iyi temizleme) çok önemli olduğunu ifade ediyor. Bunun yanı sıra, katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 54) iyi bir fiyat/değer oranının önemini vurguluyor. Ürünün etkinliği, önceki deneyimlere ve güvene dayanılarak değerlendiriliyor. Dünya genelinde her 10 katılımcıdan dördü, ev temizlik ürünü tercih ederken önceki deneyimlerin çok önemli olduğunu paylaşırken biraz daha az orandaki katılımcı (yüzde 37) güvenilir markanın önemini vurguluyor.

Tercih listesinin ikinci sırasında yer alan ürün özellikleri de göz ardı edilmemeli. Yaklaşık her 10 katılımcıdan üçü (yüzde 29) kullanımı ve saklanması kolay olan ambalaj türlerinin ya da tüm ailenin ihtiyacını karşılayan ambalaj boyutlarının (yüzde 28) çok önemli olduğunu paylaşıyor. Bunun yanı sıra, bazı tüketiciler yeşil özellikleri önemsiyor. Dünya genelindeki katılımcıların yüzde 26’sı ürünün içindeki malzemelerin organik/tamamen doğal olmasının çok önemli olduğunu vurgularken yüzde 24’ü çevre dostu/sürdürülebilir ambalajların çok önemli olduğunu belirtiyor.

Ağır kimyasal içermeyen deterjan tercih ediliyor

Çamaşır deterjanı satın alan tüketiciler (yüzde 59) de seçim yaparken, performansı listenin en başına yerleştiriyor ve lekeleri çıkarmada en iyi olan deterjanları tercih ettiklerini paylaşıyor. Katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 54) yüksek etkinliğe sahip ürünleri (yani daha az suya ihtiyaç duyan) ve yüzde 46’sı ise farklı giysi türlerinde kullanabilecekleri deterjanları tercih ettiklerini belirtiyor. Global katılımcıların üçte birinden fazlası (yüzde 35) ağır kimyasalların yer almadığı deterjanları tercih ettiklerini ifade ederken, biraz daha az orandaki katılımcı ise (yüzde 32) çevre dostu deterjan tercihlerini vurguluyor.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Marketing Türkiye
16 Eylül 2025
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Haberler
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.