3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünya genelinde sanal marketlerin trafiği yüzde 251 arttı
Haberler

Dünya genelinde sanal marketlerin trafiği yüzde 251 arttı

Marketing Türkiye
12 Mayıs 2020
1 dk okuma

Koronavirüs günlerinde alışverişlerini markete gitmek yerine evden yapmayı tercih eden tüketiciler e-ticaret sitelerine akın etti. We Are Social raporuna göre, dünya genelinde sanal marketlerin trafiği yüzde 251 arttı. Deloitte’un raporuna göre ise Türkiye’de video konferans ve uzaktan eğitim sistemlerinde yaklaşık 15 kat büyüme gerçekleşti.

Koronavirüs sebebiyle tüketicilerin sosyal mesafeyi koruma amacıyla alışveriş yapmak için dışarı çıkmayı daha az tercih etmesi online alışveriş sitelerindeki trafiği artırdı. Hootsuite firmasının yayınlamış olduğu “We Are Social” raporuna göre, Ocak-Nisan döneminde internet üzerinden gıda ürünleri odaklı alışverişe yoğun ilgi gösterildi.

Turizm sitelerinin trafiği yüzde 72 azaldı

We Are Social raporuna göre, koronavirüs sürecinde birçok kişinin market alışverişini mümkün oldukça dışarı çıkmadan yapmaya özen göstermesi, sanal market trafiğinin yüzde 251 artmasını sağladı. Bu süreçte turizm sitelerinin trafiği ise yüzde 72 azaldı.

Skype, Zoom ve EBA kullanımı 15 kat arttı

Deloitte’un “Küresel Covid-19 Salgınının Türkiye’de Farklı Kategorilere Etkileri” raporuna göre, Skype, Zoom ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) gibi video konferans ve uzaktan eğitim programlarının kullanımı yaklaşık 15 kat arttı. Raporda, evde daha fazla vakit geçirmeyi planlayan tüketicilerin örgü ve el işi gibi hobi sitelerine yüksek ilgi gösterdiği belirtildi. Evde kaldığımız şu günlerde en çok sinema, kültür sanat faaliyetleri gerçekleştiren organizayonlar ile sanat ve eğlence etkinlikleri düzenleyen şirketler olumsuz yönde etkilendi. Ayrıca ulaşım hizmetlerine, mücevher ve takı ürünlerine talep ciddi oranda azaldı.

Dijital pazarlamaya yatırım yapan kazanıyor

Google SMB Premier Partneri EG Bilişim Teknolojileri’nin CEO’su Gökhan Bülbül, “Bu dönemde gerek yaşam döngümüzde gerek dijital alışkanlıklarımızda farklılıklar yaşıyoruz. Sosyal mesafe kurallarına uyma zorunluluğu ve mağazaların büyük ölçüde kapanması, alışverişleri e-ticaret kanalına yönlendirdi. Web sitelerinin yüklenme hızı, kullanıcı dostu olması, arama kelimelerinin optimizasyonu daha da önem kazandı. Evden çalıştığımız şu günlerde dijital pazarlama yatırım yapan şirketlerin yaptıkları yatırımın karşılığını fazlasıyla aldıklarını gözlemliyoruz.” dedi.

dijital Koronavirüs Online Alışveriş
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar...
Haberler
Noel geleneği, tüketim çılgınlığına dönüştü: Advent Calendar…
Sena Tufan
3 hafta önce
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
Haberler
Turkcell ve Google Cloud’tan Türkiye’de ilk “hiper ölçekli” veri merkezi hamlesi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, The TECH Summit öncesinde bir araya geldi
Sena Tufan
2 hafta önce
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.