16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
google (1)
Haberler

Dünya balık tavası arıyor!

Seda Başpınar
13 Ekim 2022
2 dk okuma

İnternet artık hayatın ayrılmaz bir parçası olduğuna göre, arama geçmişine gündelik ihtiyaçlarla ilgi soru işaretlerinin yansıması da olağan. Zira her ay başlıca pazar trendlerini mercek altına alan Google Global Pazar Analizleri ekibinin verileri de güncel arama sorgularının başlıca yemek ve kıyafet etrafında döndüğünü gösteriyor…

Google Global Pazar Analizleri ekibinin verilerine göre yılın başında şiddetlenmeye devam eden enflasyonun tesiri altında olan tüketici, finansal durumunu daha iyi yönetmenin yollarını arıyordu. Öyle ki her beş kullanıcıdan biri parasının büyük bir kısmını yatırıma ayırmayı planladığını belirtiyordu. Yani fiyatların giderek yükseldiği bir pazarda, para harcama ve biriktirme konusunda bilinçli hareket etmeyi, almak istediklerinden vazgeçmemeyi tercih eden tüketicilerin sayısı oldukça fazlaydı. Artan maliyetler karşısında denge yakalamaya çalışan tüketicinin bilinçli hareket etmeye yönelik çabası, yılın son çeyreğinde de kendini göstermeye devam ediyor.

Aramalar, aynı zamanda bir harcamanın yapılıp yapılmayacağına, yapılacaksa nereden yapılacağına dair verilen kararları da etkiliyor. Misal yemekle ilgili “balık pişirmek için tavalar” ya da “airfryer pişirme süresi” gibi anahtar cümlelerin yanı sıra “yüksek puanlı restoranlar” ve “şu an açık restoranlar” aramalarında da artış göze çarpıyor.

Hem içerde hem dışarda eğlence aranıyor

Oldukça geniş kitleler tarafından sevilen video oyunları, donanımlı bir ekipman gerektirdiği gibi bulut tabanlı servis teknolojisi sayesinden konsola dahi ihtiyaç duyulmadan, mobil cihazlar üzerinden de oynanabiliyor. Söz konusu eğlence olduğunda ise aramalarda “bulut üzerinden oyun oynama” geçtiğimiz bir ayda artışa geçiyor. Diğer taraftan “gişe filmleri” aramasına olan rağbet, insanların hem internete hem de dışarda farklı seçenekler aradığına işaret ediyor.

Gelin yükselişe geçen diğer aramalara yakından bakalım:

Resmi kıyafet aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 100’den fazla arttı

Liste başı aramalar arasında şunlar yer alıyor:

  • Kadınlar için resmi kıyafet
  • Erkekler için resmi kıyafet
  • Kadınlar için yarı resmi kıyafet
  • Erkekler için yarı resmi kıyafet
  • Kadınlar için resmi kıyafet png

Balık pişirmek için tava aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 400’den fazla arttı

 Liste başı aramalar arasında şunlar yer alıyor:

  • Balık pişirmek tavalar
  • Balık pişirmek için en iyi tavalar

Okul çantası aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 100’den fazla arttı

Liste başı aramalar arasından şunlar yer alıyor:

  • Kız çocuklar için okul çantası
  • Erkek çocuklar için okul çantası
  • Çocuklar için okul çantası
  • Kızlar için okul çantası lise
  • Genç kız için okul çantası

Vejetaryen yemek aramaları dünya genelinde yıldan yıla yüzde 200’den fazla arttı

Liste başı aramalar arasından şunlar yer alıyor:

  • Gruplar için vejetaryen yemek sunan restoranlar
  • Gruplar için vejetaryen yemek sunan yakınımdaki restoranlar
  • Gruplar için vejetaryen yemek sunan Hint restoranları

Kaynak: Think with Google

İşten kaytarmak isteyenler bahaneyi Google’da arıyor

arama trendleri featured google
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report'ta!
Haberler
Milyonların dijital dershanesi: En çok izlenen sınav hazırlık kanalları YouTube Rating Report’ta!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Haberler
Mobil dünyanın en popüler “kötü amaçlı” uygulamaları…
Sena Tufan
14 Eylül 2025
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Haberler
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İrem Alimoğlu
16 Ağustos 2025
Akıllı saat pazarında lider değişti!
Haberler
Akıllı saat pazarında lider değişti!
İrem Alimoğlu
29 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.