Duayen reklamcı Osman Uslu, Publicis’teki hisselerini satıyor!
Jale Özgentürk pazar günü Hürriyet gazetesinde yer alan köşe yazısında duayen reklamcı Osman Uslu’nun, yüzde 49 hissesini Fransız ortağı Publicis’e devredeceğini duyurdu. İşte o yazı…
“REKLAMIN DUAYENİ BIRAKIYOR
PUBLICIS Turkey, iletişim sektöründe hem yaratıcı hem de medya ajanslarında ilk 3 içinde yer alıyor. Publicis Grup 2006’da Yorum Ajans’ın yüzde 51 hissesini satın alarak Türkiye’ye girmişti. Osman Uslu ise yerli büyük ortak olarak kalırken, Yönetim Kurulu Başkanlığı ve CEO’luk görevini de üstlenmişti Son günlerde reklam sektöründe kulaktan kulağa bir söylenti dolaşıyor. İddialara göre büyük reklam ajansları içinde yerli ortak olarak kalan son isimlerden, duayen reklamcı Osman Uslu, yüzde 49 hissesini Fransız ortağı Publicis’e devrediyor. Kulislere biraz kulak verince söylentinin doğru olduğunu öğrendim. Evet Uslu, Publicis Yorum, Saatchi&Saatchi Istanbul, Nurun İstanbul ve Publicis Healthcare İstanbul’daki yüzde 49 hissesini gruba satıyor. Taraflar satış konusunda mutabakata varmışlar. İmzalar atılmış; Rekabet Kurulu onayına sunulmuş.
KESİNTİSİZ SEKTÖRDE
Yorum Ajansı 35 yıl önce ortaklarıyla kuran Uslu, o tarihten beri kesintisiz biçimde sektörde. Yorum’un Publicis ile ortaklığı ise 2006’da gerçekleşiyor. Haber arşivleri, İstanbul’da imzalanan ortaklık sözleşmesine dünya reklamcılığının efsane ismi, Publicis Grubu Başkanı Maurice Levy’nin de bizzat katıldığını gösteriyor.
SİYASİ KAMPANYALAR
Uslu, hisselerini devrettikten sonra ne yapacak? Yakın dostları Uslu’nun hiçbir zaman emekli olmayacağını bildiklerini söylüyor. Son yıllarda çok düşkün olduğu karikatür ve çizgi dünyasının ünlü isimleri Turhan Selçuk, Nehar Tüblek, Suat Yalaz ve Semih Balcıoğlu’nun tüm eserlerinin telif haklarını almıştı. Bu bağlamda Abdülcanbaz’ın serüvenlerini tekrar bastı ve e-dergi olarak da yayınlıyor. Erdal İnönü’nün başında olduğu SHP’nin o meşhur kampanyasının “Limon gibi sıkılmaya hazır mısınız?” sloganı da Uslu’ya aitti. Uslu, bunun gibi hafızalara kazınacak siyasi ve sosyal kampanyalara devam eder mi? Onu da zaman gösterecek.”
Kaynak: hurriyet.com.tr