18 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Donanımlı olmayan iletişimcinin işi zor!
Haberler

Donanımlı olmayan iletişimcinin işi zor!

Marketing Türkiye
26 Ocak 2020
3 dk okuma

Önümüzdeki dönemde, influencer yönetimini bilenler, sponsorluk yönetiminden etkin şekilde faydalananlar, dünyanın en önemli gündemi olan sürdürülebilirlikle ilgili çalışmalara hâkim olanlar rekabette öne geçecek. İşte bu nedenle yeni nesil iletişimciler çok donanımlı olmak zorunda. Teknolojiye ve network geliştirmeye, paydaşlarla iletişime hâkim olmak zorundalar; öğrenmeye ve kendilerini sürekli geliştirmeye açık olmalılar.

Donanımlı olmayan iletişimcinin işi zor!
Gonca Karakaş
TÜHİD Başkanı

İletişim mecra ve trendleri hızla gelişen teknolojiyle birlikte son 10 yıldır büyük bir değişim içinde. Tüm sektörler gibi iletişim sektöründe de doğal seleksiyon yasalarının yeni aracının dijital dönüşüm olduğunu düşünüyorum.

Dijital değişimle birlikte; dijital, sosyal, mobil ve yeni teknolojileri kullanarak müşterilere ve ekosisteme değer yaratacak, iş süreçlerini geliştirecek ve tüm şirketin yetkinliklerini artıracak yeni iş yapış ve yeni düşünüş şekillerine geçişlere tanık oluyoruz. Dijital değişim; tüketicileri, müşterileri, şirketleri, değer zincirlerini ve sektörleri hem çok daha farklı hem de çok hızlı bir değişime maruz bırakıyor. 2019 da değişimlerin hızlanarak arttığı bir yıl oldu.

Bu değişimi en somut olarak reklam yatırımlarında görüyoruz. IAB’nin Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2019 İlk 6 Ay Raporu’na göre; 4,3 milyar TL olarak gerçekleşen toplam medya yatırımlarında en büyük pay yüzde 48,1 ile yine televizyonun olsa da yüzde 31’lik payla ikinci olan dijital mecralar ağırlığını artırmaya devam etti. Dijitale yapılan yatırımlar yüzde 10,8 arttı, televizyonun payı ise yüzde 7 azaldı. Basın yatırımlarında ise yüzde 30,9 gibi çok yüksek bir düşüş yaşandı.

Markaların odağında “kişiselleştirme” var

Teknoloji, pazarlamaya ve iletişime müthiş olanaklar getirdi. Şimdi de bu fırsatları değerlendirmek için iletişimde de dijital iş yapış modellerini daha da hızlandırmak gerekiyor. Mobil veri, POS verisi, sensörler, alışveriş verisi, sosyal medya verisi gibi neredeyse sınırsız kaynak var. Büyük veriyi anında analiz edip yorumlayıp karar verme süreçlerine entegre edebilenler rekabette öne geçmeye başladı. İletişim ve pazarlama alanında da büyük veriyi doğru değerlendiren markalar verimli bir müşteri segmentasyonu yapabiliyor.

Her müşteri ayrı bir segment artık. Her bir müşteri için ayrı bir strateji geliştirmek mümkün. Artık KPI’lar değişiyor. Mümkün olduğu kadar çok veri ve bunun giderek daha etkin kullanımı sayesinde mümkün hale gelen “kişiselleştirilmiş iletişim ve pazarlama” birçok markanın stratejik odağı olmaya başladı. 2019 aynı zamanda yapay zekânın iletişim sektöründe de ne kadar kullanışlı bir araç olduğunu gösterdi. Birçok farklı hedef kitleye, özelleştirilmiş marka mesajlarının kurgulanacağı iletişim stratejileri geliştirip yönetmek, çok büyük ölçekte veri yığınlarını anlamlandırıp optimize etmek ancak yapay zekâyla mümkün. Dolayısıyla markaların ve ajansların gündeminde iş yapış biçimlerini yapay zekâyla dönüştürmek olmaya devam edecek.

Donanımlı olmayan iletişimcinin işi zor!

“Trufluencer İletişimi”

PR disiplini her zaman pazarlama iletişiminin stratejik destekleyicisi olmuştur. Bununla birlikte 2019’da yükselen trendlerden biri olarak pazarlamayla PR disiplininin daha da iç içe geçmeye başladığını söyleyebilirim. Buradaki en belirgin ortak payda da dijital mecraların yükselişi ve dijitalde faal olan influencer’lar. Influencer yönetimini daha stratejik ve ölçülebilir bir iletişim yöntemi haline getiren yeni çerçeveye biz “trufluencer iletişimi” diyoruz. Trufluencer iletişimi, dijital ekosistemdeki dürüst ve etkin uygulamalarıyla örnek olan ve stratejik iletişim hedefleri için, ölçülebilir maksimum faydayı sağlayacak saygın iş ortaklarıyla çalışmayı ifade ediyor. 2019’da iletişimde her yönde büyük bir devinim içindeydik.

Mecralardan iletişim yöntemlerine kadar mesleğimizin birçok dinamiği değişti ve dönüştü. Etkileşim aldığımız etkinlikler de çeşitlilik gösterdi. Bu nedenle, iş yapma süreçlerimizin bu kadar hızlı değiştiği böyle bir dönem yaşamadık diyebiliriz. Sadece 1 yılda medyada hayal edemeyeceğimiz bir değişim ve dönüşüm yaşadık. BTK’nın 2019 ilk yarı verilerine göre Türkiye’de mobil penetrasyon 0-9 yaş aralığını dikkate almazsak yüzde 113’ün üzerinde. 82,5 milyonluk nüfusta içinde yaklaşık 81.6 milyon mobil abone var. We Are Social verilerine göre ise nüfusun yüzde 72’sine denk düşen 60 milyonluk internet kullanıcısı, yüzde 63’üne denk düşen 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı var. İnternet ve sosyal medya kullanımında dünyada ayrıcalıklı bir konumdayız.

2020 büyük potansiyel taşıyor

Yeni dinamikler doğrultusunda iletişim sektörü de kendilerini bu değişim yönünde geliştiriyor ve işe alımlarda bu hıza ayak uyduran ve dünyayı yakından takip eden bir kadro oluşturmak istiyor. Hem yeni yeteneklerde bu özellikler ve teknolojiye hâkimiyet aranıyor hem de mevcut kadroların yetkinliklerinin bu yönde gelişmesine dikkat ediliyor. Dönüşüm içinde olan iletişim dünyasında içerik konusu ise eskisinden daha stratejik bir noktaya geldi.

Önümüzdeki dönemde, influencer yönetimini bilenler, sponsorluk yönetiminden etkin şekilde faydalananlar, dünyanın en önemli gündemi olan ve her şirketin vazgeçilmezi olan sürdürülebilirlikle ilgili çalışmalara hâkim olanlar rekabette öne geçecek. İşte bu nedenle yeni nesil iletişimciler çok donanımlı olmak zorunda. Teknolojiye ve network geliştirmeye, paydaşlarla iletişime hâkim olmak zorundalar; öğrenmeye ve kendilerini sürekli geliştirmeye açık olmalılar. Hızla değişen dinamiklere bağlı olarak sektörümüzde iş yapmak giderek zorlaşsa da değişime ve yeniliğe açık olan markalar, şirketler ve çalışanlar için 2020 büyük potansiyel taşıyor. Belirttiğim gelişmeleri ele alıp değişim kültürünü benimseyenler için 2020’nin fırsatlarla dolu olduğuna inanıyorum.

2020 gelecek gonca karakaş iletişim yazar yazarlar
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Haberler
Genart Medya, yoluna Aleph olarak devam ediyor
Sena Tufan
4 Kasım 2025
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Haberler
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
14 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.