13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi
Haberler

Dolar’dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

Marketing Türkiye
14 Ekim 2021
5 dk okuma

Dolar’dan yeni tarihi zirve

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

Dün akşam piyasaların kapanmasının ardından yurt içi piyasalar adına oldukça hareketli saatler yaşanırken dolar/TL, tarihi zirvesini yükseltmeye devam etti. Cumhurbaşkanı Erdoğan TCMB Başkanı Kavcıoğlu görüşmesi ve TCMB’de 3 ismin görevden alınmasıyla birlikte gün içerisinde 9,10 seviyesiyle rekor yenileyen dolar/TL, 9,1885’e kadar fırladı. Euro/TL de 10,66’ya kadar çıkarken tarihi zirvesi 10,76’ya bir adım daha yaklaştı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Çankaya Köşkü’nde Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Başkanı Şahap Kavcıoğlu’nu kabul etti. Görüşmenin ardından gece Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararı ile Merkez Bankası’nda bazı görev değişikleri yapıldı. 

TCMB Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Semih Tümen, TCMB Başkan Yardımcısı Dr. Uğur Namık Küçük, Para Politikası Kurulu Üyesi Prof. Dr. Abdullah Yavaş görevden alındı. TCMB Başkan Yardımcılığına Taha Çakmak ve Para Politikası Üyeliğine ise Prof. Dr. Yusuf Tuna atandı.

Twitter Spaces yayıncılarına aylık 2 bin 500 dolar ödeme yapılacak

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

Clubhouse’ın rakibi olarak çıkarılan Twitter Spaces, kitlesini elinde tutmak ve daha da büyütmek için bir ödül programı duyurdu. “Twitter Spaces Spark Program” isimli bu program ile kaliteli içerik üreten yayıncılara aylık 2 bin 500 dolar ödeme yapılacak. Şu an yalnızca Amerika’da ikamet eden kişiler için başlatılan programa katılmak için aşağıdaki kriterleri karşılıyor olmak gerekiyor:

  • 18 yaş üzeri olmak
  • 5.000 aktif takipçiye sahip olmak
  • ABD’de ikamet ediyor olmak
  • Haftada en az iki Spaces yayını yapıyor olmak

Programa uygun görülenler açıklanan 2.500 dolarlık destekle birlikte her ay 500 dolar da Twitter’da reklam kredisi alacak.

28 yıllık FIFA serisine veda edebiliriz

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

FIFA (Uluslararası Futbol Federasyonlar Birliği) ve EA Sports arasında 1993’ten beri devam eden anlaşma 2022 yılında bitmek üzere. Anlaşmayı yenilemek için çalışmalar devam ediyor olsa da konuşulanlara göre federasyonun bu kez daha yüksek meblağda para istiyor oluşu iki kuruluşu karşı karşıya getirdi. Anlaşma gerçekleşmezse yıllardan beri hayatımızda olan FIFA oyununun adı tamamen değişebilir.

Normal şartlarda geliştirici her dünya kupası sırasında federasyona 150 milyon dolar ödeme yapıyor. Bununla birlikte firmanın kendisi anlaşmanın başladığı 1993 yılından beri 20 milyar dolardan fazla hasılat yaptı. Sonuç olarak, bu anlaşmanın yalnızca EA Sports’a yaradığını düşünen FIFA, 1 milyar dolar ödeme talep ediyor. Bu miktarı ödemek istemeyen EA Sports, PES ile aynı yolu tercih edip isim değişikliğine gidebilir. FIFA serisi karşımıza, EA’in yakın zamanda aldığı EA Sports FC ismiyle çıkabilir.

Capital Sports Media’dan Türk basketboluna destek

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

İngiltere merkezli medya ajansı Capital Sports Media, Türk sporuna yönelik yatırımlarını sürdürüyor. Türkiye’de özel yapılanmasıyla, faaliyete geçtiği günden bu yana Türk sporu ile iç içe olan Capital Sports Media, genç sporculara destek olmak için Cedi Academy ile yeni bir iş birliği hayata geçirdi. Bu kapsamda şirket, Türk NBA yıldızı Cedi Osman’ın, Türk basketboluna hizmet ederek basketbol oynayan veya oynamak isteyen sporcuların gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla kurduğu akademiyle sponsorluk anlaşması imzaladı. 

Spor kulüplerinin saha içi ilan kullanım alanları ve sosyal medya platformlarıyla ilgili pazarlama ve iletişim faaliyetlerine imza atan Capital Sports Media, kulüplere yarattığı yeni gelir modelleriyle dikkat çekerken, genç sporculara verdiği destekle de adından söz ettiriyor. 

Lego, oyuncaklardaki “cinsiyet etiketleriyle” ilgili yeni karar aldı

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

Dünyanın önde gelen oyuncak üreticilerinden Lego, yaptığı bir araştırma sonucu ürünlerindeki cinsiyet etiketlerini kaldırma kararı aldı. Artık ürünlerini farklı şekilde kategorileştirecek olan marka, bu kararıyla, zorbalığın ve endişenin önüne geçmek istiyor.

Lego, yakın zamanda düzenlediği bir anketle, erkek çocukların yüzde 71’inin kız çocuklarına yönelik olarak pazarlanan oyuncaklarla oynarken alay edilme veya zorbalığa uğrama konusu yaşadığını ortaya koydu.

Şirketi daha kapsayıcı hale getirmek için çabaladıklarını belirten Lego’nun ürün ve pazarlama sorumlusu Julia Goldin, artık internet sitelerindeki ürünlerin “kızlara” ya da “erkeklere” göre aratılamayacağını; bunun yerine hayvanlar, uzay, video oyunu, bilimler ve diğer ilgi alanlarını içeren alt başlıklara göre aratılacağını söyledi.

KFC ikonik kırmızı logosundan neden vazgeçti?

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

KFC Türkiye; sürdürülebilirlik yaklaşımı çerçevesinde 2021 Nisan ayında duyurduğu Orman Yönetim Konseyi’nin dünya çapındaki uygulaması olan Forest Stewardship Council (FSC) sertifikalı kâğıt ürünlerine geçiş sürecini, yenilenen ambalajların tüm restoranlarda yerini almasıyla tamamladı. “Kağıtları Farklı Cidden” mesajıyla desteklenen KFC Türkiye’nin geliştirdiği iletişim kampanyasında, markanın ikonik kırmızı logosu proje lansmanına özel limitli sayıda üretilen ambalajlarda geçici olarak yeşil renkle hayat buldu.

KFC Türkiye, FSC sertifikalı ürünlere geçişiyle birlikte restoranlarında kullandığı yıllık ortalama 950 ton kâğıdı, orman verimliliğini ve biyolojik çeşitliliği koruyan kontrollü kaynaklardan elde ederek, ekolojik süreçlere artı değer sağlayacak.

Squid Game hangi gerçekliğin yansıması?

Dolar'dan yeni tarihi zirve – Son 24 saatin gündemi

Son günlerin en popüler dizilerinden biri Squid Game… Kısa bir süre içinde Netflix’in şimdiye kadar en çok kullanıcı tarafından izlenen dizisi olmayı başaran yapım devasa bir ekonomi de yarattı. Peki, tüm dünyayı bir oyun kurgusu üzerinden ele alan dizinin bu popülaritesinin ardında ne yatıyor? Milyonları aynı heyecan dalgasında bir araya getiren proje iletişimcilere ve elbette oyun dünyasına hangi mesajları veriyor? 13 Ekim Çarşamba akşamı gerçekleştirilen Marketing Türkiye YouTube canlı yayınında BAU İletişim Fakültesi Dekan Yardımcısı Dr. Şafak Şahin, Deloitte Digital Partner & Yazar Özlem Yanmaz ve Growth & Partnership Lead at Playable Factory Can Coşkuncan bu sorulara yanıt aradı.

Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)

1Metin Cihan
2Tügva
3pınar altuğ
4Yılı Kutlu Olsun
5#MehmetCeyhanYargılanmalı
6Milli Mücadelemizin
7Lastiği
8ZİLLET AYVAYI YEDİ
9Vali
10Cüneyt Özdemir

Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)

1ENGİNAR DOLMASI
2Baht Oyunu 17.Bölüm full izle
3Samir Nasri
4Magnum çekiliş sonuçları
5Baht Oyunu 17. Bölüm full izle!
6Magnum çekiliş
7Demet Özdemir
8E-kurs başvuru
9MASUMLAR APARTMANI CEYLAN
10Tom Cruise

Dünün en çok izlenenleri hangi videolar oldu? (YouTube Trends)

12022 Dünya Kupası Elemeleri | Letonya-Türkiye (ÖZET) 90+9’da gelen müthiş galibiyet…
2Çok Güzel Hareketler 2 – 94.Bölüm
3Kardeşlerim 23. Bölüm
4Sükut-u Game (94.Bölüm) – Çok Güzel Hareketler 2
5Kardeşlerim 24. Bölüm 2. Fragmanı | ”Geberteceğim seni!” @atv
6Tan Taşçı – Yalan (Zeynep Avci) | Blinds | The Voice of Germany 2021
7🔴 Canlı yayın | Galatasaray-İstanbulspor | Hazırlık karşılaşması
8Göründüğünden daha tehlikeli! – Evlilik Hakkında Her Şey 4. Bölüm.
9Masumlar Apartmanı 42. Bölüm
10MASTERCHEF – PUBG MOBILE Özel Bölümü! l @MasterChef Türkiye ​

featured
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lacoste, Bursaspor'un Timsah Arena'sına "göz kırptı"
Haberler
Lacoste, Bursaspor’un Timsah Arena’sına “göz kırptı”
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
Gerety, "Yılın Kurum İçi Ajansı" ödülünü duyurdu!
Haberler
Gerety, “Yılın Kurum İçi Ajansı” ödülünü duyurdu!
Sena Tufan
2 Nisan 2025
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye'den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Haberler
İTÜ Çekirdek ve Marketing Türkiye’den güç birliği: Girişimcilere özel pazarlama koçluğu
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.