9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Doğrudan satışta Türkiye dünyanın ilerisinde!
Haberler

Doğrudan satışta Türkiye dünyanın ilerisinde!

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2023
2 dk okuma

Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu (WFDSA) tarafından açıklanan verilere göre, 2022 yılında küresel doğrudan satış endüstrisi 172,89 milyar dolarlık hacme ulaştı. Verilere Türkiye özelinde bakıldığındaysa küresel ortalamanın üzerinde büyümeyi aşan etkileyici bir performans dikkat çekiyor. 2021 yılına kıyasla yüzde 33’ten fazla belirgin bir artış gerçekleştiren Türkiye’nin doğrudan satış sektörü pandemi kaynaklı belirsizliklere karşı koyarak kendisini kanıtlamış görünüyor…

2022 yılı verilerine göre doğrudan satış sektöründe en büyük pazarlar 40.5 milyar dolarla ABD, 18.45 milyar dolarla G.Kore, 17.98 milyar dolarla Almanya ve 15.82 milyar dolarla Çin oldu. Küresel satışların yüzde 45.8’i ise Asya pazarında gerçekleşti. 

Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu verilerine göre, 2020 yılında pandeminin de etkisiyle satışında yükseliş görülen sağlık ürünleri, 2022 yılında da liderliğini sürdürdü. Sağlık ürünleri yüzde 30’luk payla, doğrudan satış sektörünün en çok tercih edilenleri arasında yer aldı. Sağlık ürünlerini yüzde 22,6 ile kozmetik ve kişisel bakım kategorileri izledi.

QNET Türkiye Orta Asya ve Rusya Bölge Müdürü Cem Geyik, Dünya Doğrudan Satış Dernekleri Federasyonu’nun verilerini şu sözlerle değerlendirdi:

“Türkiye’nin doğrudan satış sektöründe potansiyeli yüksek”

Doğrudan satışta Türkiye dünyanın ilerisinde!
Cem Geyik
QNET Türkiye Orta Asya ve Rusya Bölge Müdürü

Doğrudan satış sektörü Türkiye’de girişimcilikle özdeşleştiriliyor ve bu nedenle de giderek daha fazla insan sektörde yer alıyor. Türkiye, küresel doğrudan satış sektöründe özel bir konuma sahip. Son üç yılda ülkemiz, büyüme oranlarını istikrarlı bir şekilde koruyarak bu alandaki en parlak oyunculardan biri olmaya devam etti.

Ortalama yüzde 20,2 büyüme oranını aşarak küresel ortalamanın üzerine çıktık. Türkiye’nin dinamik pazar oluşu, girişimcilikle uyumlu istikrarlı büyümeye sebep oluyor. Girişimcilik ve e-ticaretin yükselişine paralel olarak doğrudan satış sektörünün de sürekli büyüme eğilimi var.

featured
1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek...
Gerety Awards 2026 jürisi açıklandı: Türkiye’yi Nilgün Burcu Özdemir temsil edecek…
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Pantone 2026’nın rengini açıkladı: Cloud Dancer – Hızlanan dünyaya sessiz yavaşlama
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Konsoldan sokağa: PlayStation'dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Haberler
Konsoldan sokağa: PlayStation’dan 30. yaşına özel Reebok iş birliği
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
23 Ekim 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.