Disney Plus’ın, ilk artırılmış gerçek filmi “Remembering” gösterimde
Disney+, Remembering adlı kısa filmle ilk artırılmış gerçeklik (AR) denemesini yaptı. 8 dakika uzunluğundaki filmi izlerken bir sahnede iOS cihazlara indirilebilen “Remembering: The AR Experience” adlı uygulama açıldığında sahne, bulunan ortamda genişliyor. Böylece izleyici, mobil cihazına entegre bir biçimde gösterim deneyimi yaşıyor.
İzleyici, Disney+ çatısı altında türünün ilk ve tek örneği olan ve hikayeyi genişletebildiği ilk deney olan filmi izlerken iPhone veya iPad’lerini televizyonlarına bağladığında, yunuslar, kelebekler, ağaçlar, yapraklar, parlayan çiçeklerin yanı sıra dijital bir şelaleyi seyredebiliyor ancak etkileşime geçemiyor. Ancak bu deneyimi yaşamak en azından şimdilik Türkiye’de yaşayan seyirci için mümkün değil. Başrolünde Captain Marvel’da hayat verdiği Carol Danvers karakteriyle hafızalara kazınan Brie Larson’ın oynadığı film, bir yazarın içindeki çocuğun unuttuğu fikri hatırlamak üzere çıktığı yolculuğu konu alıyor. Disney+, gelecekte daha fazla artırılmış gerçeklik üzerine kurulu film ya da dizi yayınlayıp yayınlamayacağı henüz bilinmiyor.
Artırılmış gerçekliği ilk kullanan Disney+ değil
Disney+, artırılmış gerçekliği benimseyen ilk yayın platformu değil ancak rakipleri teknolojiyi projelerini doğrudan dahil etmekten ziyade pazarlamanın bir aracı olarak görüyorlar. Misal, HBO Max kısa süre önce, kullanıcıların sanal bir ejderha yetiştirmesine izin veren DracARys adlı bir uygulamayla “Game of Thrones” evrenini konu alan “House of the Dragonéu tanıttı. HBO Max, ayrıca ateş püskürten bir ejderha filtresi yaratmak için Snapchat ile ortaklık kurdu. Apple TV+, izleyicilerin, dizide yer alan fotoğraflar, karışık kasetler, mektuplar gibi sanal nesnelerle etkileşim kurma imkanı sağlayan For All Mankind: Time Capsule adlı bir AR uygulaması başlattı. Netflix ise, Emmy’de Ozark”, “The Crown” ve “Stranger Things” gibi Netflix orijinal dizilerinden izler taşıyan dijital Paskalya yumurtaları ile sanal bir AR oylama deneyimi yaşattı.
Dijital platformlarda neler oluyor?: Strateji ve hedef kitle karmaşası