19 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?
Haberler

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Gizem Yıldız
14 Şubat 2021
4 dk okuma

Bir yanda dünya devleri; Netflix ve Amazon Prime, diğer yanda başarılı içerikleriyle öne çıkan BluTV, Puhu TV, TV+, Bein Connect, Tivibu ve FilmBox… Adeta kurtlar sofrasına dönüşen sektörde zorlu rekabet şimdi Acun Medya’nın yeni girişimi Exxen ve farklı içerikleriyle izleyicinin gündemine hızlı bir giriş yapan Gain ile daha da renkleniyor! Peki, bu zorlu yarışta tüketicinin gönlü hangi platformdan yana? Kullanım kolaylığından fiyata kadar izleyiciler platformlardan neler bekliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Yayın Platformları” araştırmasında…

Dijital yayın platformları pandeminin getirdiği alışkanlıklarla birlikte altın çağını yaşıyor. Hal böyle olunca ardı ardına yeni oyuncuların iddialı içeriklerle sektöre adım attığına şahit oluyoruz. Netflix, BluTV, TV+, Amozon Prime, Tivibu, Puhu TV, Bein Connect, Vodafone TV ve FilmBox’ın rekabetine şimdi de Acun Ilıcalı’nın yeni girişimi Exxen ve iddialı yeri yapımlarıyla dikkat çeken Gain dahil oldu. Alternatiflerin artmasıyla birlikte rekabet daha da kızışırken beklenti bu rekabetin kaliteyi yukarıya çıkaracağı yönünde. Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Yayın Platformları” araştırması bu zorlu rekabette izleyici tercihlerinin hangi motivasyonlarla şekillendiğini gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçları Netflix’in hem en çok izlenen hem en kaliteli içeriklere sahip olan hem de kullanımı en kolay uygulama olarak görülen platform olduğunu doğruluyor. Tüketicilerin en önemli tercih nedeniyse “kaliteli içerik” olarak öne çıkıyor. Yani izleyicilerin sezonda yer alan içeriklere göre tercih değiştirmesi an meselesi. Haftada ortalama 14 saat vakit ayrılan dijital yayın platformlarına sadakat de tam. Araştırmaya göre izleyiciler üyeliklerini düzenli olarak yeniliyor.

Kaliteli içerik en önemli tercih sebebi

Araştırmaya katılan 500 katılımcının tamamı dijital yayın platformlarına üye. Dijital platformları tercih etme sebeplerinin başında yüzde 73 ile “iyi içerik” ve “dilediği içeriği, dilediği saatte izleyebilme” olanakları geliyor. Daha az reklam olması sebebiyle dijital platformları tercih edenlerin oranı ise yüzde 55. Araştırmaya katılan kullanıcıların büyük bir bölümün iki farklı platformda üyeliği bulunuyor.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Netflix rakip tanımıyor

Netflix yüzde 79 oranıyla açık ara lider dijital yayın platformu olurken onu yüzde 21 ile BluTV, yüzde 19 ile de Turkcell TV takip ediyor. Puhu TV’yi ise kadınlar yüzde 19 oranında tercih ederken, erkeklerde bu oran yüzde 3’te kalıyor.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Dijital yayın platformlarına sadakat tam

Dijital yayın platformlarından kopmak kolay değil. Zira katılımcıların yüzde 97’si düzenli olarak dijital platformlardaki üyeliğini yenilediğini söylüyor. Katılımcılar yüzde 72 oranında Netflix, yüzde 17 oranında BluTV ve yüzde 12 oranında Tivibu üyeliklerini yenilediğini belirtiyor.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Aksiyon ve macera arıyoruz

En ilgi çeken içerik türü (yüzde 72) aksiyon ve macera. Onu yüzde 68 ile komedi takip ediyor. Aile konulu içerik görmek isteyenlerin oranı ise yüzde 61. Erkeklerin aksiyon ve macera kategorisiyle ilgilenme oranı (yüzde 86), kadınlara göre (yüzde 58) anlamlı olarak fazla. Kadınların dramla ve psikolojik dizi/filmlerle ilgilenme oranı yüzde 45. Erkeklerinse dram ile ilgilenme oranı yüzde 12 iken, psikolojik dizi/film içerikleriyle ilgilenme oranının 22 olduğu görülüyor.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

İzleyici makul fiyatlarla üye olmak istiyor

Katılımcıların yeni bir dijital yayın platformuna üye olmak için aradıkları en önemli kriter yüzde 84 oranla uygun fiyatlı olması. Yüzde 63’ünün ise ilk şartı “daha iyi içerikler”…

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Dijital platformlara haftada ortalama 14 saat ayrılıyor

Seyirciler haftalık ortalama 14 saatlerini dijital yayın platformlarında geçiriyor. İzleyicilerin dijital yayın platformları için makul gördüğü fiyat ise ortalama 25 TL iken, güncel olarak aylık ortalama 33 TL ödeme yapıyorlar.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Gençler yerli yapımları önemsemiyor

Katılımcıların yerli ve yabancı yapımlara verdikleri önem sorulduğunda, yüzde 69 oranında katılımcı her ikisine de önem verdiğini belirtiyor. Yüzde 20 oranında katılımcı için yerli yapımlar önemliyken, yüzde 11’lik bir kesim yabancı yapımlara önem verdiğini ifade ediyor. 25-34 yaş aralığında yerli yapımlara önem verenlerin oranıyla (yüzde 40), 18-24 yaş aralığındakilerin oranı (yüzde 2) arasında anlamlı bir fark var.

Kurtlar sofrasında kazanan dijital yayın platformu hangisi?

Hangi platform daha iyi bir deneyim sunuyor

Katılımcıların yüzde 80’i Netflix’in içeriklerini daha çok beğenirken, Turkcell TV’nin içeriğini beğenenlerin oranı yüzde 6. Dijital platformlar kullanım kolaylığı açısından ele alındığında; araştırmaya katılanlar en kolay kullanıma sahip olan platformları şöyle sıralıyor: Netflix (yüzde 77), Turkcell TV (yüzde 6) ve Tivibu (yüzde 5)…

 

 

 

 

 

Amozon Prime Bein Connect BluTV dijital medya platformları dizi film alışkanlıkları dizi film platformları Exxen FilmBox GAİN Netflix Puhu TV sadakat programları TİVİBU turkcell tv tv üyelik sistemleri Vodafone TV xsight araştırma
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Haberler
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
İrem Alimoğlu
18 saat önce
Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Haberler
Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Sena Tufan
3 gün önce
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama...
Haberler
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama…
İrem Alimoğlu
12 Ağustos 2025
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Haberler
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
İrem Alimoğlu
6 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.