16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Dijital reklam yatırımları 1 milyar TL sınırını geçti

Marketing Türkiye
1 Nisan 2014
2 dk okuma

Tüm dünyada interaktif reklamcılığın gelişmesi ve reklam yatırımlarından daha fazla pay alması için 43 ülkede faaliyet gösteren Interactive Advertising Bureau’nun (IAB) Türkiye merkezi, 2013 yılındaki dijital reklam yatırımlarının 2012 yılına göre yüzde 24’lük büyümeyle 1.17 milyar TL olduğunu açıkladı.

IAB Türkiye’nin “Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-TR 2013 Raporu”na göre, Display, arama raporu, mobil reklam, ilan sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan internet reklam yatırımları toplamı 1.169 milyon TL oldu.
Raporda, gösterim/tıklanma bazlı reklam, video, sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan “Display Reklam Yatırımları” 446.5 milyon TL olarak belirlenirken; ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam ağından oluşan “Arama Motoru Reklam Yatırımları” ise 587.3 milyon TL olarak gerçekleşti. Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS’den oluşan “Mobil Reklam Yatırımları”nın 44.8 milyon TL; ilan sayfaları reklam yatırımlarının 79.3 milyon TL; e-posta ve oyun içi reklam yatırımlarının toplamı ise 11.3 milyon TL olduğu ortaya çıktı.

Rapor hakkında konuşan IAB Türkiye Başkanı Ahmet Pura, dijitalin milyar TL sınırını aştığını vurgulayarak, “PwC Outlook 2013 raporu, küresel reklam endüstrisinin 2012 ile 2017 arasında yüzde 5.7 büyüyerek 461 milyar dolardan 609 milyar dolara çıkacağını öngörüyor. Toplamın içinde özel bir yere sahip olan mecra ise her zamanki gibi internet. Zira bu dönemde internetin büyüme oranının yüzde 13 olması bekleniyor. Aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 46 ülkenin, 2017’ye kadar çift haneli rakamlarla büyüyeceği de raporda öngörülenler arasında. Türkiye, 2013’te yüzde 24’lük bir büyüme oranı yakalayarak beklentileri doğruladı” dedi. Pura, sözlerine şöyle devam etti: “Her yıl internet reklam yatırımlarını açıklarken içinde bulunduğumuz dönemde öne çıkacak konuları dile getiriyorum. 2014 için yapılan araştırmalardan hareketle bu yıl sektörün mobil, içerik pazarlaması, insan kaynağı ihtiyacı ve dijital kanalların entegrasyonu üzerine yoğunlaşacağını söyleyebilirim.”

IAB Türkiye “2013 Dijital Reklam Yatırımları”nın sonuçları (Milyon TL) şöyle:

İnternet reklam tatırımları toplamı: 1,169.2
Display reklam yatırımları:  446.5
Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları : 319.2
Video reklam yatırımları:  69.5
Sponsorluk yatırımları: 35.5
Gelir paylaşımı reklam yatırımları : 22.2
Arama Motoru Reklam Yatırımları : 587.3
Kelime bazlı reklam yatırımları:  401.5
Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları: 185.8
Mobil reklam yatırımları : 44.8
Mobil gösterim reklam yatırımları : 16.4
Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı : 28.4
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları : 79.3
Diğer:  11.3
E-posta:  5.9
Oyun içi reklam:  5.4

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İyi ama eksik
İyi ama eksik
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Haberler
Servetin anatomisi: Forbes en zengin 100 Türk’ü açıkladı
Nafizcan Önder
7 Mayıs 2025
"Çay her şeyi çözer"
Haberler
“Çay her şeyi çözer”
Sena Tufan
16 Mayıs 2025
Tesla'nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Haberler
Tesla’nın sürücüsüz robotaksileri trafiğe çıktı!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (23-29 Mayıs)
Sena Tufan
29 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.