15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital dünyada var olmanın 3 kuralı
Haberler

Dijital dünyada var olmanın 3 kuralı

Gizem Yıldız
18 Mart 2021
2 dk okuma

Büyük bir dijitalleşme rüzgarının etkisindeyiz. Global olarak markaların çoğu buna hazırlıksız yakalandı ve her şey çok hızlı oluyor. Dijital olgunluğa giden bu yolda çeşitli iş ortaklarının yanında daha öncekilerin ayak izlerini takip edebilmek ve tecrübelere kulak vermek önemli içgörüler sağlıyor. Bu noktada küçük ve orta ölçekli firmaların dijitalleşmesine yönelik tüketici talepleri de artıyor. Zira artık tüketici evinden çıktığında istediği ürüne erişebileceğinden emin olmak istiyor.

Özellikle işlerinin büyük bir kısmını offline kanallar üzerinden yürüten küçük ve orta ölçekli işletmelerin, değişen müşteri davranışı doğrultusunda müşterilerine ulaşmak için dijitalleşme yolculuklarını başlatması gerekiyor.

Dijital dünyada yer alın

Dijital dünyaya geçişin ilk adımı olarak işletmenizi internete taşımanız gerekiyor.

Türkiye’de 3 milyondan fazla küçük işletme bulunuyor ve işletme sahipleri, işletmelerini offline kanallar üzerinden yönetmenin satışlarını artırdığına ve daha az masrafla daha fazla yönetim olanağı sunduğuna inanıyor. Bu işletmelerin yalnızca yüzde 28’inin web sitesi var, bu işletmelerden Google Benim İşletmem üzerinden dijitaldeki varlıklarını oluşturanların oranı ise çok daha düşük (yüzde 8) Bu rakamlar, dijitalde kendini geliştirmek isteyen küçük işletmelerin daha çok yol alması gerektiğini gösteriyor.

Dijitalleşme yolculuğuna başlamak ve internette öne çıkmak için ilk olarak Google Benim İşletmem’de iş bilgilerinizi (açılış-kapanış saatleri, lokasyon, iletişim bilgisi gibi) girmeli ve işletmenizi buradan yönetmeye başlamalısınız. Tamamen ücretsiz olan bu aracı kullanarak işletmenizin haritalarda bulunabilmesini sağlayabilir, iş bilgilerinizi güncel tutabilir ve müşterilerinizin size ulaşmasını kolaylaştırabilirsiniz.

İşletmenizi internet ortamına nasıl taşıyacağınızı ve dijitalde kendinizi nasıl geliştireceğinizi tek bir kaynaktan öğrenmek istiyorsanız Küçük İşletmeler İçin Google’a göz atın ve adım adım dijitalleşme kılavuzundan yararlanın.

Dijital dünyada öne çıkın ve ilişkiler geliştirin

Birçok küçük ve orta ölçekli işletme sahibi, işletmesini dijitalde geliştirmek için yeterli kaynağı olmadığını düşünüyor. Ancak, dijital olgunluğa giden yolda yalnız olmayacakları gerçeğini göz önüne almıyorlar. Teknik bilgisi olmayan kullanıcıların web sitesi oluşturmasını kolaylaştıran bazı web sitesi tasarım hizmetleri bulunuyor. Bu sağlayıcılar sayesinde web sitesi oluşturarak ürün ve hizmetlerinizi gösterebilir, hikayenizi paylaşabilir ve e-ticaret araçlarıyla satış yapabilirsiniz.

İnternet ortamına geçtikten sonra işletmeler, dijital dünyada başarılı olmak için müşterilerine daha efektif bir şekilde ulaşmalı ve ilişkilerini geliştirmeye odaklanmalı. Müşterinize video, e-posta gibi çeşitli kanallar üzerinden ulaşmanız daha avantajlı olabilir. Bu bağlantılar ile internette müşterilerinizle olan ilişkilerinizi güçlendirebilir ve onlarla sürekli iletişim halinde kalabilirsiniz.

Yeni müşterilere ulaşın ve dilediğiniz yerden çalışın

Müşterilerinizle olan ilişkinizi güçlendirirken dijital dünyanın avantajlarından yararlanabilir ve yeni müşterilere hızla ulaşmanızı sağlayacak adımlar atabilirsiniz. İşletmenizin reklamını yaparak arama ağında öne çıkmasını sağlayabilir ve yeni etkileşim kanalları oluşturabilirsiniz. Bu sayede, sizi daha önce duymamış müşteriler, sunduklarınıza benzeyen ürün ve hizmetleri ararken size ulaşabilir ve yeni potansiyel müşterileriniz haline gelebilir.

Bu adımları uygularken müşterilerinizle dilediğiniz yerden iletişim kurabilir ve dilediğiniz şekilde çalışanlarınızla işbirliği yapabilirsiniz. Ortak çalışma alanlarını kullanmak, dilediğiniz yerden çalışırken üretken olmanızı, ortaklaşa çalışmanızı ve işlerinizi tamamlamanızı kolaylaştırır.

Dijitalde hemen işletmenizi geliştirmeye başlayın

  1. Dijital dünyada yer alın. Dijitalleşme yolculuğunuzun ilk adımında, işletmenizi Google Benim İşletmem’e taşıyın ve işletmenizi buradan yönetin.
  2. Dijital dünyada öne çıkın ve ilişkiler geliştirin. Web sitenizi oluşturarak hikayenizi anlatabilir ve satış yapabilir, müşterilerinizle farklı kanallar üzerinden temasa geçerek ilişkilerinizi geliştirebilirsiniz.
  3. Yeni müşterilere ulaşın ve dilediğiniz yerden çalışın. Dijitalleşme sürecinde, işletmenizin reklamını yaparak kolayca müşterilerinize ulaşabilir ve ortak çalışma alanlarını kullanarak çalışanlarınızla iletişim kurabilirsiniz.

Kaynak: Think with Google

dijital olgunluk Dijitalleşme featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
3 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
4 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
5 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Güncel Haberler
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Haberler
Halk kütüphanesinden matkap alınır mı?
Nafizcan Önder
12 Ekim 2025
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Haberler
Gençler ekran süresini azaltmak için çevrim dışı aktivite arıyor!
Sena Tufan
21 Eylül 2025
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.