16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?
Haberler

Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Sena Tufan
8 Mart 2025
2 dk okuma

Dijital dönüşüm, iş dünyasında her geçen gün daha fazla önem kazanırken, dijitalleşme hızı sektörden sektöre farklılık gösteriyor. XSIGHTS tarafından hazırlanan “Dijital Dönüşümde Öncü Sektörler” araştırması, son beş yılda yapılan teknoloji yatırımlarını ve bu yatırımların sektörlere etkisini detaylı bir şekilde ele alıyor. Dijital dönüşümde öne çıkan sektörleri ve yatırım getirisinin en yüksek olduğu alanları inceleyen rapor, sektörlerin geleceğine yönelik önemli içgörüler sunuyor.

Araştırmaya göre, beyaz eşya ve küçük ev aletleri, ev eşyaları, ayakkabı-aksesuar, spor malzemeleri ve elektronik sektörleri dijital teknolojileri en yoğun kullanan alanlar arasında yer alıyor. Ancak sektör büyüklükleri de hesaba katıldığında, giyim-moda, ayakkabı-aksesuar, beyaz eşya-küçük ev aletleri, market-gıda ve elektronik sektörleri dijital dönüşümün gerçek öncüleri olarak öne çıkıyor. Bu beş sektör, toplam dijital teknoloji yatırımlarının yüzde 56’sını gerçekleştirerek dijitalleşmede liderliği üstleniyor.

Araştırma kapsamında şirketlerin dijital teknoloji kullanım skorları da mercek altına alındı.

Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Son 5 yıldaki dijital teknoloji yatırımlarının yüzde kaçı sektör tarafından gerçekleştiriliyor? (ağırlıklandırılmış*)

  • Giyim ve moda: Yüzde 13
  • Ayakkabı ve aksesuar: Yüzde 12
  • Beyaz eşya ve küçük ev aletleri: Yüzde 11
  • Market ve gıda: Yüzde 10
  • Elektronik: Yüzde 10

Dijital teknolojilere yapılan yatırımların geri dönüş oranları da sektörler arasında farklılık gösteriyor. Son beş yılda bu yatırımlardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) yüzde 15 ila 37 arasında değişirken, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü yüzde 37’lik oranla en yüksek yatırım getirisini sağlayan sektör olarak dikkat çekiyor. Ev eşyaları sektörü yüzde 28, spor malzemeleri ve outdoor sektörü ise yüzde 22 oranında yatırım getirisi elde ediyor.

Dijital dönüşüm yatırımlarının sektörel yatırım getirisi oranlarına etkisi ise şu şekilde sıralandı:

  • Beyaz eşya ve küçük ev aletleri: Yüzde 37
  • Ev eşyaları: Yüzde 28
  • Spor malzemeleri ve outdoor: Yüzde 22
  • Elektronik: Yüzde 21
  • Ayakkabı ve aksesuar: Yüzde 20
  • Sağlık ve kozmetik: Yüzde 19
Dijital dönüşümün öncü sektörleri hangileri?

Her bir dijital teknoloji yatırımında ROI artışı sağladıklarını belirten firmaların oranı, sektörlerin son beş yılda yatırım yaptığı ortalama dijital teknoloji sayısıyla çarpılarak hesaplandı. Elde edilen veriler, dijital dönüşümün sadece teknolojik altyapı geliştirmekle sınırlı kalmadığını, aynı zamanda sektörlere ciddi bir finansal avantaj sağladığını da ortaya koyuyor.

featured xsights
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Haberler
Marketing Türkiye 35 yaşında / IV
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
Haberler
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
İrem Alimoğlu
4 Nisan 2025
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2025
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Haberler
Koşunun ritmiyle yükselen marka: HeartBeat
Advertorial
16 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.