Dijital çağda liderler için çok kritik 5 öneri
Miles Young’un kaleme aldığı “Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık” kitabında dijital çağda liderlere ders niteliğinde beş tavsiye yer alıyor. Haluk Mesci’nin Türkçeye kazandırdığı kitapta Young “Dijital ekosistem ne kadar hızlı değişiyor olursa olsun, liderliğin ana niteliği bir çentik bile değişmiyor ama gürültü, gizleme, abartı ve yenilik bizi şaşırtıyor” diyor.
“Ama neden?” sorusunu sormaya devam edin
Israrla arka arkaya 5 yaşında bir meraklı gibi “Ama neden?” sorusunu sormaya devam edin. “Neden” sisi dağıtan, asıl soruna inen ve amaçla araç arasındaki farkı ortaya çıkaran tek sözcük.
Kesinliği fetişleştirmeyin
Bir alay ölçünün var olması, illa yararlı oldukları anlamına gelmez. Bütün KPI’lara (Kilit Performans Göstergeleri) dikkatle yaklaşın. Özellikle de tek bir KPI’a saplanmayın, veba mikrobu deposuymuş gibi bakın. Öncelik sıranızı çarpıtıp, hastalık bulaştırabilir.
Kendinizi tam açıklığa programlayın
İç yapınızdaki “kendini dışa kapatmış” bölümleri yıkmak için benzersiz bir fırsatınız var. Her zamankinden daha çok sayıda tutuma veya görüşe ihtiyacınız var. Kartlarını göğsüne kapatıp oynamak artık kaybeden bir strateji oldu.
İşe alırken “prima donnalardan” uzak durun
İşe alırken sayıları artan “prima donnalardan” uzak durun. Kolayca göz boyayabiliyorlar ama sonrasında hayal kırıklığı yaratıyorlar. “Yetenek alt tarafı bir meta; sadece sebatla farklılaşıyor.”
Çift yönlülükten zevk alın
Dijital dünyanın gerilimleri sizi veya çevrenizdekileri kazananı olmayan oyunlara itebilir. Ama başarı, “o veya bu seçimlerine tutunmaktan ziyade, gerilimleri yönetmekte yatar.
Kaynak: Miles Young – Ogilvy’ye Göre Reklamcılık (Türkçe çevirisi: Haluk Mesci)