Didi’nin teyzesi şikayet rekoru kırdı!

Zaman gazetesi yazarı ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu’nun Şikayetvar.com’un Kurucusu Ömer Deveci ile gerçekleştirdiği sohbet, markalara yönelik şikayetlerle ilgili ilginç bir tablo ortaya koydu. İşte Ocakoğlu’nun bugünkü yazısında bahsettiği şikayet alan markalar;

Son günlerde küçücük bir aksilik bile 40 yıllık müşteriyi azgın bir aktiviste dönüştürmeye yetiyor. Sikayetvar.com’un kurucusu Dr. Ömer Deveci ile sohbet ederken farklı gerekçelerle sitenin ne kadar çok ziyaret aldığını anlattı. Algıda seçicilik yaparak reklamlara kızıp şikâyet edenlerin olup olmadığını sordum. Tüketicinin aklını çelsin diye verilen reklamların bazen onları çileden çıkardığını söyledi. Son dönemdeki kampanyalara gelen şikâyetleri benim için listeleyebilecekleri sözünü de alınca karşıma bu listede yer alan markaların mutlu olmayacağı bir tablo çıktı.

Yorumları epey yumuşattım ama işte en çok şikâyet alan reklamlar ve gerekçeleri;

Çaykur; Didi’ci teyzeye tepkiler oldukça fazla ve listenin en başında. Şikâyet yorumlarında marka yüzü seçilirken bir araştırma yapılıp yapılmadığını soruyor hatta bazıları reklam çıktığında kanalı değiştirdiğini söylüyor. Şikâyet kişisel olabilir çünkü Didi’nin soğuk çay segmentini ne kadar büyüttüğü rakamlarla ortada. Şikâyetçiler cevap bekliyor.

TRT; Dünya Kupası yayınlarıyla belli ki izleyenlerini pek memnun edememiş. Ses kalitesi ve zaman senkronizasyonun yanı sıra en çok maç anlatıcılardan şikâyet almış. “Gereksiz muhabbet ediyorlar.” deniyor. Aradık ama sorumlulara ulaşamadık diyenler de var. TRT de şikâyete cevap vermemiş.

THY’nin; 24 Temmuz’a kadar 99 TL’lik fiyatlarından faydalanmak isteyen vatandaşlarımızın bu hayali gerçekleşmeden bitmiş. THY’ye mutlaka cevap vermesi gerek diye düşündüğüm bir şikâyet engelli bir yolcudan. Yolcu uçağa alınmamış hem de reklama konu olan Iğdır’dan. Ancak THY her iki tür şikâyete de cevap vermemiş.

Coca-Cola ve Pepsi Cola’ya kızanlar, “Promosyon reklamı yaptılar, vaat ettiklerine ulaşamadık.” diyorlar. Her iki şirket de tüketicilerine ulaşıp promosyonlarını ulaştırmış. Kolay mı, uluslararası şirketlerin yönetim stratejisi, şikayetler üzerinden ya da tam tersi müşteri memnuniyetiyle belirleniyor. Cevap vermeyen Çaykur, THY ve TRT’nin ise kamu kuruluşu olduğuna dikkat çekerim. Yorumu size bıraktım.”

İLGİLİ HABERLER