19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Devlerin yarışında kazanan kim olacak?
Haberler

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

Nafizcan Önder
6 Ağustos 2020
2 dk okuma

Covid-19’un etkisi şüphesiz tüm sektörlerde hissedildi. Bu dönemde birçok şirket iflas başvurusunda bulunurken, günün ihtiyaçlarına karşılık veren teknoloji devleriyle dijitalleşen perakende markaları gelişimini sürdürmeye devam etti. BrandZ, Kantar ve Bloomberg’den alınan verilerle COVID-19 kaosu sırasında değerine değer katan teknoloji devlerinin en başarılılarını sıraladı. Yaklaşık 4 milyon tüketiciyle yapılan çalışmada BrandZ, teknoloji sektörünün finansal güç ve tüketici duyarlılığı açısından dünyanın en değerli 100 markası arasında güçlü pozisyonunu koruduğunu ortaya koyuyor.

Pek çoğunuzun tahmin edebileceği gibi tahtın sahibi Apple oldu. Listenin ilk beş sırasına baktığımızda marka değeri açısından en büyük sıçramayı yüzde 30’luk gelişimiyle Microsoft’un gerçekleştirdiğini görüyoruz. En yüksek marka değerine sahip 20 teknoloji devinin 14’ünün Amerika menşeili olması ise listede bir başka dikkat çekici unsur olarak karşımıza çıkıyor.

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

Marka değerine değer katan şirketler arasında yüzde 47’lik artı değeriyle Facebook’un sahip olduğu Instagram ve Microsoft’un markası Adobe (% 29) ve LinkedIn (% 31) şirketleri öne çıkıyor. İlk 20’nin üst yarısındaki çoğu teknoloji markası marka değerinde önemli artışlar görürken, sadece Facebook ve IBM 2019 yılına kıyasla yüzde 7 ve yüzde 3 oranında düşüş gösterdi. Baidu ise teknolojinin ilk 20’sine girmeyi başarsa da 2020’de marka değerinde yüzde 29’luk bir düşüş yaşadı.

Covid-19 rüzgârı teknoloji devlerinin yelkenlerini dolduruyor

Özellikle eğlence, alışveriş, sosyal bağlantı ve teslimat için yazılan dijital uygulamalar pandemi dönemini oldukça iyi geçirdi. Nisan 2020’de toplanan verilerle BrandZ’nin “Dünyanın en iyi 100 markası” raporunda e-ticaret lideri Amazon teknoloji devlerini geçmeyi başarabildi.

Devlerin yarışında kazanan kim olacak?

COVID-19’un ekonomik etkileri elbette yadsınamaz. Ancak bu dönemde hazırlanan raporlar da bize gösteriyor ki, çağın ilerisinde kendini konumlandıran markalar kriz anında değer kaybeden markaların aksine değerlerine değer katmayı başarıyor. Öyle gözüküyor ki teknoloji şirketleri ve teknolojik alt yapısı güçlü olan markalar, tüketici eğilimlerine sahip oldukları çeviklikle yanıt vermeye devam ettiği sürece liderlik yarışını birbirleri arasında sürdürecek.

apple Baidu Bloomberg BrandZ Covid-19 Facebook Huawei IBM Instagram kantar Microsoft tencent
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Rekabet Kurulu'ndan Spotify'a soruşturma: Gerekçe "ayrımcılık" ve "yıkıcı fiyatlandırma"
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Spotify’a soruşturma: Gerekçe “ayrımcılık” ve “yıkıcı fiyatlandırma”
İrem Alimoğlu
25 Eylül 2025
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Haberler
Togg’dan Almanya çıkarması: Kenan İmirzalıoğlu ile “Biz geldik!” mesajı
Marketing Türkiye
5 Eylül 2025
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
Haberler
AVM Endeksi’ne göre giyim öne çıktı, ziyaretçi trafiği sabit kaldı
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.