Dentsu Aegis Network’ün data birimi DAN DNA Türkiye’de faaliyetine başladı
Dentsu Aegis Network’ün data alanında uzman markası DAN DNA Türkiye’de faaliyetine başladı. DAN DNA, grubun tüm data ve analitik hizmetlerini aynı çatı altında entegre ederek müşterilerine ve pazara hizmet vermeyi amaçlıyor.
Medyanın hızlı değişimi, pazarlamacılar için datanın tüketicinin temas ettiği noktalarda doğru analiz edilmesini ve bu analizlere göre hareket edilmesini gerekli kılıyor.
DAN DNA, doğru içgörüyü oluşturabilmek amacıyla insan davranışlarını üç ana yapı altında inceliyor.
– Beyan edilen davranışlar (grubun kapsamlı CCS araştırması burada önemli bir baz oluşturuyor)
– Gerçek davranışlar (Online & offline ölçümlenebilen data)
– Paylaşılanlar ve motivasyonlar (sosyal data)
Bu kaynaklardan elde ettiği verilerle markaların tüketicilerini ve hedef kitlelerini daha iyi anlamasına yardımcı olan DAN DNA, aynı zamanda data merkezli iletişim ve iş stratejileri geliştirme, segmentasyon, aktivasyon ve hedefleme, analiz, ölçümleme, teknik altyapı ve süreç yönetimi hizmetlerini sunuyor.
İlk olarak 2015 yılında Amsterdam’da faaliyetine başlayan DAN DNA, İtalya, İskandinavya ve Türkiye dahil olmak üzere dünyada toplam 6 ofiste hizmet veriyor. DAN DNA Türkiye operasyonunun liderliğini grubun CDO’su Zafer Özçelik ve Head of DAN DNA Yeşim P. Soylu yürütüyor.
Faaliyet ile ilgili olarak şunları söylüyor: Dentsu Aegis Network Türkiye CDO Zafer Özçelik, “Data hakkında çok fazla söylem ve kafa karışıklığı var. Dataya yaklaşımımızla ilgli en büyük avantajımız müşterilerimiz için erişilebillr, anlaşılabilir ve pratik bir şekilde aksiyon alabiliyor olmamız. Bu doğrultuda grubumuzun tüm kaslarını ve teknolojisini bir araya getiren bir birim oluşturturduk: DAN DNA. Pazarlamanın ve medyanın bugününü ve geleceğini şekillendiren data alanında, müşterilerimize ve pazara uzmanlık sağlamaya başladığımız için oldukça heyecanlıyız.”
Head of DAN DNA Yeşim P. Soylu ise “Doğru data yönetimi ve aktivasyonunun markaların sadece iletişim stratejilerini oluşturmada değil, iş kararlarını elde edilen içgörüler üzerine kurmada kilit rolü olduğuna inanıyoruz. DAN DNA olarak ana misyonumuz, markalarımıza kompleks medya ekosisteminde daha iyi kişiselleştirme ve ROI odaklı data çözümleri sunan bir partner olmak” diyor.