Deneyim Adası’na davetlisiniz…
Marketing Türkiye’nin müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve yükselen pazarlama disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konularında vizyon yaratmak amacıyla bu yıl üçüncüsünü düzenleyeceği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18 için geri sayım başladı. “Deneyim Ekonomisi” temasıyla 24 Mayıs Perşembe günü Bomontiada’da gerçekleşecek olan zirvede UX’ten (User Experience) CX’e (Customer Experience) kadar deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler katılımcılarla paylaşılacak. Etkinlik kapsamında Bomontiada bir “Deneyim Adası”na dönüştürülecek…
Türkiye’de UX ve CX kavramlarına odaklanan ilk etkinliği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO, dünyadan ve ülkemizden önemli isim ve markaları bu yıl üçüncü defa bir araya getirecek. Marketing Türkiye’nin öncülüğünde düzenlenen XCO, “fark yaratan bir deneyim” yaşatma iddiasıyla yola çıktı. Ayrıca ilham veren sunumların yapılacağı zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile 46 kategoride “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” ödüllerine kavuşacak.
Dünyada giderek yükselen bir değer olan “deneyim”, pazarlama profesyonelleri tarafından araştırılıyor, anlamlandırılıyor. Bütünleşik pazarlamanın lider dergisi Marketing Türkiye de bu yükselen değeri düzenlediği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO ile taçlandırıyor.
İlki Salt Galata’da, ikincisi Kemer Country’de düzenlenen zirve bu yıl 24 Mayıs Perşembe günü Bomontiada’da gerçekleştirilecek. Bomontiada’nın bir “Deneyim Adasına” dönüştürüleceği zirvede gündem yaratan sunumlarla zengin bir konferans deneyimi yaşatılacak.
“Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratma hedefiyle yola çıkan ve Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyan zirve, iş dünyasını gerçek hayatla “müşteri deneyim” olgusu etrafında bir araya getirmeyi amaçlıyor.
Günseli Özen: “Y ve Z kuşağının ‘deneyim’ anlayışı çok farklı”
Zirveyle ilgili konuşan Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, “Pazarlama disiplininde kavramlar ortak bir dil yaratmak adına önemlidir. ‘Deneyim’ de onlardan biri. Ancak ‘deneyim’ bir kavramdan öteye giderek kendisi başlı başına yükselen bir pazarlama yaklaşımı oluyor. Her ne kadar tüm kuşaklar için ‘deneyim’ çok önemli olduysa da ‘yeni nesil Y’lerle Z’ler’ deneyimlemeyi öncekilere göre daha çok önemsiyor. Markalar da durumun farkında ve ‘ürün veya hizmetle iletişim kurmanın’ ne denli elzem olduğunu görüyor. İşin ilginç yanı nihai sonuç ‘müşteriyi anlamak’ olsa da deneyim her sektör için farklı bir süreç anlamına geliyor. Bu nedenle önce kavramın içini doldurmak ve olabildiğince fazla örnekle anlatmak gerekiyor. Deneyim, tasarlamak ve yönetmek toplumsal alışveriş kültürümüze de çok uygun. Eh ne de olsa ekmeği de domatesi de dokunmadan almayan ‘milli’ bir alışveriş anlayışımız var” diyor.
Özen sözlerini şöyle sürdürüyor: “İstedik ki Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi 40’dan fazla sektörde tüm sorulara cevap versin. Bu yıl yine farklı bir mekanı deneyimleyerek etkili sunumlara şahitlik edeceğiz. Bomontiada’da yer alan Babylon’un büyülü sahnesi onlarca konuşmacımıza ev sahipliği yapacak. Marketing Türkiye yine bir ilki gerçekleştiriyor ve hem deneyimi konuşuyor, hem deneyimi başarıyla yöneten ‘Teşekkür Ekonomisi’nin A.L.F.A. Markalarını’ ödüllendiriyor ve konferansın iklimini gerçek bir deneyim alanına dönüştürüyor…”
“Özgün Müşteri Deneyimi” ve “Kusursuz Servis Tasarımı” konularında vizyon yaratmak amacıyla gerçekleştirilen Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’da bu yıl farklı kuşakların finans ve yatırım alışkanlıklarından, değişen bankacılık servisi ve kamu hizmeti deneyimine, sağlık deneyiminden shopper marketing’e kadar pek çok konu ele alınacak. Deneyim tasarımının en önemli konularından olan mükemmel e-ticaret deneyimi, insanlaşan markalar, değişen tüketici beklentileri de zirvede pazarlama profesyonelleri tarafından katılımcılarla paylaşılacak.
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18’in destekçileri
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’18 yeni destekçilerle zenginleşmeye devam edecek.
Bu adada deneyim var!
İlk yıl sanat dolu bir atmosferde, Salt Galata’da gerçekleşen, ikinci yılında ise Kemer Country’nin yeşillikler içindeki Orman Evi’nde katılımcılarını şehrin stresinden uzaklaştıran Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO üçüncü yılında da farklı bir konferans deneyimi sunacak. Tarihi Bomonti Bira Fabrikası’nda hayat bulan Bomontiada, bu yıl zirve kapsamında keyifli bir “deneyim adasına” dönüştürülecek. Etkinlik alanında Koku atölyelerinden müzik deneyim alanlarına kadar pek çok aktivite katılımcıların hizmetinde olacak…
XCO’18’DE NELER KONUŞULACAK
➞ Değişen tüketici beklentileri ve değişen kurumsal kültür
➞ Sadakat programları
➞ Değişen satın alma kararları
➞ Yeni nesil yaşam ve çalışma alanları
➞ Paylaşım ekonomisi
➞ Shopper Marketing
➞ E-ticarette son gelişmeler ve UX
➞ Finans ve yatırım alışkanlıkları
➞ Adrenalin üretimi ve yönetimi
➞ Lezzet deneyimi
➞ Seyahat toplumu ve gezgin deneyimi
➞ İnsanlaşan markalar, markalaşan insanlar
➞ Lojistikte teknoloji
➞ Akıllı şehirlerde deneyim tasarımı
➞ İnşaat: Şehir mimarisi
➞ Sosyal medya önermeleri