30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?
Haberler

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Marketing Türkiye
26 Temmuz 2021
2 dk okuma

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Araştırması 64. dönem verileriyle vatandaşların; son dönemlerde Türkiye’de görülmeye başlanan Delta Varyantından haberdar olup olmadığı, bu yeni varyantın salgının üzerindeki etkisi, insanlar üzerinde uyandırdığı endişeleri, elli yaş üstü birinci ve ikinci doz aşılarını olan kişilerin üçüncü doz aşı ile ilgili ifade, tutum, davranış ve değerlendirmeleri incelendi…

Sağlık Bakanlığının 50 yaş üstü bireylere 3. doz aşı randevularının açıldığını açıklaması sonrasında 50 yaş üstü aşı olmuş bireylerin yüzde 81’i 3. doz aşı olma niyetinde. Ancak aşı olmuş bu yaş grubunun yüzde 8’i 3. doz aşıyı olmayacağını, yüzde 10’u ise yaptırıp yaptırmayacağı konusunda emin olmadığını belirtiyor.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Delta Varyantı korkutur

Özellikle Fransa ve İngiltere’de hızlı yayılan yeni varyantla iligli geçen yaz mevcut olan virüsten çok daha bulaşıcı olduğu kaygısı Avrupa’da hakim. Türkiye’de Delta Varyantından haberdar olanların yüzde 48’i bu yeni varyant etkilerinden dolayı salgının çok daha uzun süreceği kanaatinde… Toplumumuzun yüzde 35’i de biraz daha uzun süreceği düşüncesinde. Toplamda her 10 kişiden 8’i bu varyanttan dolayı salgının süresinin uzayacağı görüşünde.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Her 10 kişiden 8’i delta varyantını biliyor

Ipsos Araştırma Şirketinin gerçekleştirdiği araştırmaya göre dünyada çok hızlı bir şekilde yayılmaya başlayan ve Türkiye’de artan Korona virüsün Delta Varyantından toplumun yüzde 77’isi haberdar. Uzmanların dünyada yaptığı açıklamalarda delta varyantının diğer koronavirüs mutasyonlarına göre daha hızlı yayıldığı ve belirgin semptomlarının soğuk algınlığı belirtilerine daha çok benzediği görüşünde toplanmasına rağmen, sürekli gündemde olan bu konuyu toplumun yüzde 23’lük bir kesimi ise duymadığını belirtiyor. Özellikle aşı yaptırma niyetinde olmayan kesimde bu varyantı duymama oranı yüzde 40’a kadar yükseliyor.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Yüzde 16 Delta’dan korkmuyor!

Delta varyantından dolayı bu varyanttan haberdar olan her 10 kişiden 8’i kendilerinin ve/ veya ailelerinden birinin koronavirüse yakalanacağı konusunda endişeliler. Bu virüsten endişe duymadığını belirtenlerin oranı ise yüzde 16.

Delta Varyantı aşılanma kararını nasıl etkiledi?

Araştırma Künyesi

Ipsos tarafından gerçekleştirilen Koronavirüs Salgını ve Toplum Genel Kamuoyu Araştırması ile Türkiye’de koronavirüs vakasının ilk kez tespit edilmesini takiben vatandaşların bu konuya ilişkin farkındalık düzeylerini, endişelerini, değişen davranışlarını ortaya koymak ve hükümetin bu konudaki politika ve uygulamalarının kamuoyundaki yansımasını anlamak hedeflenmiştir. Araştırma, Online Görüşmeler (CAWI) ile 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile gerçekleştirilmiştir. 02-06 Temmuz saha tarihleriyle veriler; 64. dönem verilerini kapsayan araştırmanın istatistiki hata payı yüzde 95 güven aralığında ± yüzde 3’tür…

Salgında 3. dalga endişesi artıyor

Delta Varyantı featured ipsos
1 sürdürülebilir
Türkiye’de sürdürülebilir moda yükselişte
2 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
3 Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
Netflix reklamlı abonelikle ilgili kararını verdi | Son 24 saatin gündemi
4 L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
L’Oréal Paris’in yeni güzellik elçisi Pınar Deniz oldu!
5 ​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
​PERYÖN İnsana Değer Ödülleri 2022 başvuruları devam ediyor!
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
KFC Uçarak Kapında
KFC Türkiye, pilot Uygulaması “Uçarak Parkında” ile parklarda da lezzetseverlerin yanında!
Brandverse Awards metaverse
Brandverse Awards’un metaverse’te gerçekleşecek ödül törenine davetlisiniz…
tiktok
ABD ve Çin arasındaki TikTok savaşı sürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Haberler
Aşk mı nefret mi? Teknolojiyle ilişkiniz nasıl?
Nafizcan Önder
22 Mayıs 2022
tiktok
Haberler
ABD ve Çin arasındaki TikTok savaşı sürüyor
Seda Başpınar
8 saat önce
Ölmüyorlar...
Haberler
Ölmüyorlar…
Ali SAYDAM
29 Mayıs 2022
En yaratıcı reklam filmleri Brandverse Awards'ta ödüllendirilecek
Haberler
En yaratıcı reklam filmleri Brandverse Awards’ta ödüllendirilecek
Berçem Sultan Kaya
12 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.