20 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Deloitte 2013’e ait TMT öngörülerini açıkladı

Marketing Türkiye
4 Şubat 2013
3 dk okuma

Deloitte, şirket ve hükümetlerin, önemli teknolojik gelişmeler çerçevesinde oluşan tartışma ve gelişmeler için almaları gereken aksiyonlara ilişkin öngörülerini bir arada topladığı raporunun 12’ncisini yayınladı. Raporda, bilgisayar ve cep telefonu kullanımı, mobil reklamcılığın değişimi ve hesap güvenliği gibi konularda çarpıcı görüşlere yer veriliyor. Raporda, 2013 yılında bir milyar akıllı telefonun piyasaya sürüleceği ifade ediliyor. Bu sebeple mobil reklamcılığın artık tablet ve akıllı telefon reklamcılığı olmak üzere iki farklı şekilde değerlendirilmesi gerektiği belirtilen çalışmada, web üzerinde belirlenen şifrelerin %90’dan fazlasının ise hacklenmeye çok müsait olduğu vurgulanıyor. Televizyon yayıncıları ise over the top (OTT) hizmeti ile baskın durumunu sürdürürken, 4K televizyonlar ise 2013 piyasasında yerini bulamıyor. Deloitte Türkiye TMT Endüstri Lideri Tolga Yaveroğlu, akıllı aletlerin artan satışına rağmen bilgisayar kullanımının yüksek olmasından LTE teknolojisine, akıllı cihazlara veri akışından şifre güvenliğine kadar bu yıl hazırlanan raporun birbirinden önemli birçok başlık içerdiğini belirtti. Yaveroğlu, “Mobil reklamcılığın, artık akıllı telefonlar ve tabletlere özel olmak üzere iki kola ayrılmasıyla reklamcılar artık bu cihazların fiziksel karakteristiklerine ve kullanım şekillerine yönelik içerik ve işlevsellik türetmeye odaklanmalı” dedi.

En pahalı reklam tabletlerde

Rapora göre 2013 yılında, akıllı telefonların satışından elde edilecek gelir 4,9 milyar dolar iken, sadece tablet reklamlarından elde edilecek gelir 3,4 milyar dolar olacak. Öte yandan bu geliri ürün bazında incelediğimizde ise, tablet başına reklam gelirini 7 dolar iken, akıllı telefonda bu rakamın 0,60 dolara düşeceği öngörülüyor.

İletişimde evrim: LTE

2013 yılında, LTE de güçlü ivme kazanacak ve birçok pazarda güç kazanacak teknolojilerden biri olarak karşımıza çıkıyor. 2013 yılı içerisinde gelirini 3’e katlayarak 200 milyon dolara çıkaracak olan servis, böylelikle total internet sağlayıcı gelirleri arasında %10’luk dilimi oluşturacak. LTE kullanımını ‘devrimci’den ziyade ‘evrimci’ olarak tanımlayan raporda, 3G’den LTE’ye geçişin, e-postadan sosyal ağlara ve diğer aplikasyonlara kadar daha iyi performans sağlayacağı iletiliyor.

Raporda öne çıkan diğer noktalar ise şöyle:

• Mobil reklamda yeni dönem: Tabletlerde öncelikli olmak üzere artan mobil reklamların %50 büyüme oranı yakalayarak, pazar genişliğinin toplamda 9 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

• 1 milyar yeni cep telefonu: Telefonu internete az ya da hiç bağlamayan 400 milyon akıllı telefon kullanıcısı ile bu rakam 2 milyar adet telefona çıkıyor.

• Bilgisayar hala popüler: Her ne kadar bilgisayar, telefon ve tablet ile birlikte bu tür cihazların satışlarında %20 ile en düşük paya sahip olsa da internette veri trafiğinin %80’den fazlası masaüstü ve dizüstü bilgisayarlarla gerçekleştiriliyor. Ek olarak kullanıcılar, bilgisayar başında diğer cihazlara oranla %70 daha fazla vakit geçiriyorlar.

• 4K geliyor: 2013, TV endüstrisinin, şu an mevcut olan HD yayından 4 kat daha kaliteli yayın kapasitesine sahip 4K teknolojisine geçmeye hazırlandığı bir yıl olacak. 4K’nın tamamlanması yıllar alacak, dolayısıyla bu teknoloji sadece bazı oturma odalarına girebilecek. 4K televizyon yayını ise 2013’te yapılmayacak. Yaklaşık 20 televizyon seti, ortalama 15 – 25 bin dolar arasında fiyat ödemeyi kabul edenlerin olacak.

• Kitle fonlaması zamanı: Kitle fonlaması portallarının değeri, 2011’e oranla %100 artarak Global’de 3 milyar dolara ulaşacak.

• Kurumsal sosyal ağlar: 2013 sonuna kadar, Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin %90’ından daha fazlası kısmen ya da tamamen kurumsal sosyal ağlara sahip olacak. Bu oran, 2011 ile karşılaştırınca %70 daha fazla. Bu ağlara üye olan kullanıcıların ise sadece %30’u haftada bir ya da daha fazla kez bu hesapların içeriklerini takip ederken, %40’ı ise içerik oluşturuyor.

• Kendi cihazını kendin getir: İşverenin bilgisayar parası ödenmesine rağmen, yalnızca birkaç şirket “kendi bilgisayarını kendin getir” trendine adapte olabildi. Aynı zamanda Fortune 500 listesi şirketlerinin yarısının, 2013 yılında çalışanlarının kendilerine ait cihazlarını işyerine getirmelerine izin vereceği öngörülüyor.

• Frekans kıtlığı: Kablosuz bant genişliğine olan talep, spektrumun tükenmesine sebep olarak, gittikçe büyüyor. Bu durum da temelde daha yavaş ağ bağlantısına, telefon sinyal hızına veya düşük veri hızına sebep oluyor.

• Sınırsız aplikasyon erişimi: 50 ile 100 arasında mobil operatör bir aplikasyona sınırsız erişim sağlayan “ kullanabildiğin kadar kullan” modelini sunuyor. Bu model, sınırlanmamış kullanım ile bilgi ücret ölçümlemesi arasında bir yerde bulunuyor.

1 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
2 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
3 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
4 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
5 İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Güncel Haberler
McDonald's'a “reklamlarında hamburgerleri olduğundan büyük gösterdiği için” dava açıldı…
McDonald’s’a “reklamlarında hamburgerleri olduğundan büyük gösterdiği için” dava açıldı…
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayiciler Derneği'nde Ahmet Pura yeniden Başkan seçildi
Haberler
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayiciler Derneği’nde Ahmet Pura yeniden Başkan seçildi
Marketing Türkiye
11 Mart 2022
Çocuklar iklim krizi hakkında konuşamayacaklarını düşünüyor
Haberler
Çocuklar iklim krizi hakkında konuşamayacaklarını düşünüyor
Gizem Yıldız
13 Nisan 2022
Teknosa büyük dönüşümü açıkladı...
Haberler
Teknosa büyük dönüşümü açıkladı…
Marketing Türkiye
17 Mart 2022
Konut fiyatlarındaki artış dudak uçuklattı: Yüzde 251 artış gösteren semt hangisi?
Haberler
Konut fiyatlarındaki artış dudak uçuklattı: Yüzde 251 artış gösteren semt hangisi?
Nafizcan Önder
10 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.