
“Çocuk kozmetik markaları”nın sayısı artıyor. Sektörün yenisi: Yes Day
Z kuşağından sonra markaların yeni odağı Alpha kuşağını hedefleyen yeni bir cilt bakım markası Yes Day pazara girdi. Markanın kurucuları ise henüz 13 yaşındaki Coco Granderson ve BeautyStat’in kurucusu, Rhode’un da formülatörü olarak tanınan Ron Robinson...
Yes Day ön satışa dört ürünle çıktı: Float Foam Cleanser (24 $), Whip Dream Moisturizer (32 $), Inner Beam Hydration Mist (19 $) ve Lip Sweetie Lip Mask (15 $). Resmi lansman ise 1 Ekim’de gerçekleşecek.

Son dönemde özellikle tween (8–12 yaş arası, yani çocukluktan çıkıp ergenliğe girme eşiğindeki yaş grubu) ve teen (13–19 yaş arası gençler) segmentinde hızla yükselen cilt bakım trendi, Yes Day’in de çıkış noktası. Geçtiğimiz haftalarda, 80 bin hayranı New Jersey’deki American Dream alışveriş merkezinde pop-up etkinliğinde toplayan influencer Salish Matter’ın markası Sincerely Yours (9-16 yaş arasını hedefleyen cilt bakım markası), Sephora’da satışa sunulduğu ilk gün tükendi. Bu yükselişin devamında, önümüzdeki aylarda Sephora’da başka Alpha kuşağı markalarının da yer alması bekleniyor.
Coco Granderson, 11 yaşındayken annesi Danielle Granderson’a kendi cilt bakım markasını kurmak istediğini söyledi. Sephora ziyaretlerinde, yaşına uygun tüm ürünleri tek bir markadan bulmanın imkansız olduğunu fark eden Coco, “Yaşımıza uygun ürün ya yoktu ya da çekici değildi. O yüzden ben yapmak zorunda kaldım” diyerek süreci başlattı.
Marka, yeni kurulmuş olmasına rağmen önemli yatırımlar yapıyor. Özel kalıpla tasarlanan ambalajlar ve klinik testler, Yes Day’in fark yaratan unsurları arasında. Robinson ise formüllerde genç ciltlere uygun, bariyer koruyucu ve nemlendirici içeriklere odaklandıklarını belirtiyor. Ürünlerde Yes Magic kompleksi adı verilen, probiyotikler, centella asiatica ve antioksidanlardan oluşan özel bir bileşen bulunuyor.
Tartışmalara karşın sektör büyüyor

Genç yaş gruplarına yönelik cilt bakımına dair tartışmalar sürse de sektör büyümeye devam ediyor. NielsenIQ verilerine göre Mart 2025’te, cilt bakım kategorisindeki büyümenin yüzde 49’u Alpha kuşağı kaynaklı oldu. Uzmanlara göre ise çocukların yetişkinlere uygun sert içerikli ürünler yerine kendi yaşlarına özel geliştirilen ürünleri kullanması daha sağlıklı.
Yes Day pazarlama stratejisini TikTok ve Snapchat üzerine kuruyor. Coco, markayı aynı zamanda katıldığı voleybol turnuvalarında akranlarına doğrudan tanıtmayı planlıyor. Uzun vadede Sephora hedeflense de Danielle Granderson, “Bu bizim aile markamız. Öncelikli hedefimiz Coco ve yaşıtlarının gerçekten seveceği ürünler yaratmak” diyor.
Kaynak: Glossy