Coca-Cola, “Olmadığımız menü yok” diyor…
Pek çok restoran, kendini “en iyi burgerci” “falafel kralı”, “on numara pizza” gibi sıfatlarla tanımlıyor. Hangi restoranın gerçekten en iyi hamburgeri, pizzayı ya da kebabı sunduğu konusunda fikir birliğine varmak ise oldukça zor… Ancak Coca-Cola, soru “Yemeğin yanında ne içilir?” olunca toplumun genelinin kolada buluştuğunu fark etti ve bunu bir kampanyaya dönüştürdü…
Coca-Cola, kreatif ajans VMLY&R ve Open X ile iş birliğiyle Amerika Birleşik Devletleri’nde kapsamlı bir yolcuğa çıktı ve pek çok restoranın kendini “en” kavramıyla pazarladığını gördü. Coca-Cola’nın hemen her yemekle ne kadar iyi eşleştiğini vurgulamak isteyen marka, restoranların tabelalarına logosunu yerleştirdi.
Üstünlük arayışı içinde en iyi pizza veya en iyi patates kızartmasını servis etmeye çalışmak, yemek sektöründeki rekabetin inkar edilemez bir gerçeği elbette. Ancak Coca-Cola, her tür restoranın dolabındaki yerine işaret ederek “Olmadığımız menü yok” diyor ve kampanyasıyla bu söylemi somut hale getiriyor…
Kaynak: Design Taxi