16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?
Haberler

“Çip krizi” 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

Nafizcan Önder
2 Haziran 2021
4 dk okuma

Otomotiv sektöründe yaşanan çip krizi giderek büyüyor ve tedarik nedeniyle olumsuz etkilenen sıfır kilometre araçların, ikinci el araç fiyatları üzerindeki etkisi ise kaçınılmaz oluyor. Yaşanan bu krizden ötürü hatırlayacağınız üzere Türkiye’de Ford Otosan, Renault, Tofaş, Honda gibi markalar üretimini sınırlandırmaya gitmişti. arabam.com’da verilen otomobil ilanları incelendiğinde ise en çok ilanda bulunan araç markaları sırasıyla Renault, Fiat, Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda olarak görünüyor. Talebin, üretimine ara verilen markaların da ikinci el araçlarına yöneldiğini söylemek mümkün. Peki yaşanan bu çip krizinin sektör üzerinde başka ne gibi yansımaları var? En çok hangi ilan verilen kategoriler hangileri? İkinci el otomobil piyasasında zirvede hangi marka var? Yanıtlar arabam.com’un Mayıs ayı analizinden geliyor…

En çok ilan verilen kategoriler

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

arabam.com’daki ilanların yüzde 71’ini otomobiller oluşturuyor. Otomobilleri hafif ticari araçlar, arazi araçları, ticari araçlar ve motosikletler izliyor. Traktör ve tarım iş makinaları gibi ilanlar ise yüzde 2’lik dilimde yer alıyor.

En çok ilan verilen 10 marka

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

Renault, Mayıs ayında da son dört aydır olduğu gibi yüzde 20 ile birinciliğini koruyor. Fiat ise yüzde 18 ile ikinci sırada. Fiat markasını sırasıyla Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Citroen ve Honda izliyor.

Clio, Astra, Focus ve Megane en çok tercih edilen otomobil modelleri

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

İlanlara model özelinde bakıldığında Mayıs ayında en çok ilan verilen otomobil modelleri Clio, Astra, Focus ve Megane oldu. Bu dört modeli ise sırasıyla Corolla, Passat ve Polo takip ediyor.

Arazi, SUV ve Pick-Up kasa tiplerinde, markaların Mayıs ayı oranları

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

arabam.com`da yayınlanan 2.el Arazi/SUV/Pick-up ilanlarının oransal olarak değerlendirmesine bakıldığında en yüksek ilan sayısı, yüzde 19 ile Nissan Qashqai ve Dacia Duster’ın oldu. Bu araçları sırasıyla Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Mitsubishi L 200, Nissan Juke izliyor.

Mayıs ayında en çok 2017, 2016, 2012 ve 2015 model otomobil ilanı verildi

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

arabam.com’da Mayıs ayında en fazla ilan verilen araçlar, yüzde 7,5 oranı ile 2017 yılına ait modeller oldu. Bunu sırasıyla 2016, 2012 ve 2015 model araçlar takip etti. 2000 yılı ve öncesine ait araçlar ise ilanların yüzde 13,9’unu oluşturuyor. 2010 ve öncesi yıllara ait araçların ilan sayılarında küçük de olsa artış yaşanırken yaşı daha genç olan araçların ilan sayılarında da küçük düşüşler gözlemlendi.

Motor hacmine göre ilanların dağılımı

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

Motor hacmi arttıkça yakıt tüketimi ve MTV miktarları da arttığı için 1.6 altındaki motorların ikinci el araç alımında ideal olduğu gözlemleniyor. Diğer aylarda olduğu gibi 1.2 – 1.4 arası ve 1.4-1.6 arası motor hacimlerine sahip araç ilanları liderliklerini korumaya devam ediyor. 1.2-1.4 arası motor hacmine sahip araçların ilan oranı yüzde 29, 1.4 – 1.6 arası motor hacmine sahip araçlar ise ilanların yüzde 54’ünü oluşturuyor. 2001 cm3 ve üzeri motor hacmine sahip ilanların oranı ise yüzde 4’te kaldı.

İlanların fiyat aralığına göre dağılımı

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

İlanlar içinde en yüksek payı Mayıs ayında 50.000 TL – 100 .000 TL aralığındaki araçlar alıyor. 100.00 TL – 150.000 TL aralığındaki araçlarda ise Mayıs ayında ilanların yüzde 25,6’sını oluşturuyor.

Düz vitesli araçlar daha çok tercih ediliyor

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

Şanzıman tipine göre ilanların dağılımında en büyük payın düz vitesli araçlarda olduğu görülüyor. Düz vitesli araçlar Mayıs ayında ilanların yüzde 68’ini oluşturuyor. Yarı otomatik vitesli araçlar ise ilanların yüzde 16’sını oluşturuyor. Düz vitesli araçlarda yakıt tüketimi daha az olduğundan ve otomatik vitesli araçlara göre daha ucuz olduğundan tüketicilerin uygun bütçeli araçlara yöneliminin olduğunu söylemek mümkün. Otomatik vitesli araçların ilan oranı ise yüzde 16 olarak devam ediyor.

LPG ve hibrit otomobil ilanlarında artış gözlemlendi

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

arabam.com ilanları yakıt tipine göre incelendiğinde, benzinli araçların oranı yüzde 18,92 oldu. Dizel motorlu araçlar ise yüzde 55,36 oranı ile birinciliği kaptırmıyor. Benzinli araçları sırasıyla LPG, hibrit ve elektrikli araçlar oluşturuyor.

200 bin – 300 bin km. aralığındaki araçlarda yoğunluk devam ediyor

"Çip krizi" 2. el otomobil piyasasını nasıl etkiliyor?

İkinci el ilan piyasasında Mayıs ayında en çok 200.000 km.- 300.000 km. arasındaki araçlar için ilan verildi. Uygun fiyatlı, yüksek kilometreli daraçlar için de ilan verilmeye devam ediyor. 50.000 – 100.000 km. aralığındaki ilan oranları ise yüzde 17.

50 milyon TL’lik arabaların hayalini kurup karavanı sevdik…

arabam.com Çip krizi featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam Kurulu'ndan New Balance, Camper ve Vans'a "domuz derisi" cezası
Haberler
Reklam Kurulu’ndan New Balance, Camper ve Vans’a “domuz derisi” cezası
İrem Alimoğlu
21 Nisan 2025
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Haberler
Marketing Türkiye Mayıs sayısı yayında: Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Nafizcan Önder
1 Mayıs 2025
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
Haberler
Bu atıştırmalıklar hem sağlıklı hem de lezzetli!
İrem Alimoğlu
10 Nisan 2025
Lacoste, Bursaspor'un Timsah Arena'sına "göz kırptı"
Haberler
Lacoste, Bursaspor’un Timsah Arena’sına “göz kırptı”
İrem Alimoğlu
16 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.