16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Chatbot'lar tüketicide hayal kırıklığı yaratıyor
Haberler

Derdini chatbot’a anlatır gibi anlat… Ama ya anlamazsa?

Gizem Yıldız
29 Temmuz 2022
1 dk okuma

Markaların tüketiciyle iletişimlerini sürdüren bir temsilcisi olarak konumlanan chatbot’lar sipariş alımından, teknik desteğe kadar pek çok hizmet sunuyor. Kendilerine yüklenen senaryolara sadık kalarak iletişimlerini sürdüren chatbot’lar görünen o ki tüketicide çeşitli hayal kırıklıklarına sebep oluyor. Zira Verint tarafından gerçekleştirilen bir araştırma tüketicinin chatbot’ların onları anlamaması ya da eksik anlaması sebebiyle insanlara başvurmak durumunda kalıyor.

Analitik şirketi Verint® tarafından ABD’de yaşayan 18 ile 65 yaşları arasındaki bin katılımcının katıldığı bir araştırma, chatbot’ların müşteri hizmetleri alanında giderek yaygınlaşmasına rağmen, çoğu kişinin chatbot deneyimlerini tamamen sinir bozucu bulduğunu gözler önüne seriyor.

Araştırmada dikkat çeken bulgular şöyle;

  • Katılımcıların yaklaşık üçte biri chatbot’lar tarafından nadiren anlaşıldıklarını veya hiç anlaşılmadıklarını, yaklaşık yüzde 30’u ise chatbot’ların sorularına nadiren veya hiçbir zaman tam olarak yanıt vermediğini kaydediyor.
  • Bu iletişim başarısızlığı nedeniyle, tüketicilerin yüzde 30’u bir sohbet robotuyla etkileşime girerken sorunlarını çözme çabalarından sıklıkla vazgeçiyor.
  • Sorunları çözememenin veya sorularına sohbet robotları aracılığıyla yanıt alamamanın bir sonucu olarak, tüketicilerin yarısından fazlası yardım için insan aracılara başvuruyor.
  • Tüketicilerin yüzde 60’ından fazlasının belirttiği yaygın bir hayal kırıklığı, chatbot’la etkileşime geçtikten sonra durumu müşteri hizmetleri temsilcisine yeniden açıklamak zorunda kalmaktı.

Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı

chatbot featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
3 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
4 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
5 Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Güncel Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu'yu tercih ediyor
Haberler
Yaş arttıkça seyahat mesafesi de uzuyor, 55 yaş üstü Uzak Doğu’yu tercih ediyor
Sena Tufan
27 Eylül 2025
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
Haberler
DC Comics Başkanı açıkladı: Yapay zekaya yer yok!
İrem Alimoğlu
14 Ekim 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Haberler
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.