23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Chatbot'lar tüketicide hayal kırıklığı yaratıyor
Haberler

Derdini chatbot’a anlatır gibi anlat… Ama ya anlamazsa?

Gizem Yıldız
29 Temmuz 2022
1 dk okuma

Markaların tüketiciyle iletişimlerini sürdüren bir temsilcisi olarak konumlanan chatbot’lar sipariş alımından, teknik desteğe kadar pek çok hizmet sunuyor. Kendilerine yüklenen senaryolara sadık kalarak iletişimlerini sürdüren chatbot’lar görünen o ki tüketicide çeşitli hayal kırıklıklarına sebep oluyor. Zira Verint tarafından gerçekleştirilen bir araştırma tüketicinin chatbot’ların onları anlamaması ya da eksik anlaması sebebiyle insanlara başvurmak durumunda kalıyor.

Analitik şirketi Verint® tarafından ABD’de yaşayan 18 ile 65 yaşları arasındaki bin katılımcının katıldığı bir araştırma, chatbot’ların müşteri hizmetleri alanında giderek yaygınlaşmasına rağmen, çoğu kişinin chatbot deneyimlerini tamamen sinir bozucu bulduğunu gözler önüne seriyor.

Araştırmada dikkat çeken bulgular şöyle;

  • Katılımcıların yaklaşık üçte biri chatbot’lar tarafından nadiren anlaşıldıklarını veya hiç anlaşılmadıklarını, yaklaşık yüzde 30’u ise chatbot’ların sorularına nadiren veya hiçbir zaman tam olarak yanıt vermediğini kaydediyor.
  • Bu iletişim başarısızlığı nedeniyle, tüketicilerin yüzde 30’u bir sohbet robotuyla etkileşime girerken sorunlarını çözme çabalarından sıklıkla vazgeçiyor.
  • Sorunları çözememenin veya sorularına sohbet robotları aracılığıyla yanıt alamamanın bir sonucu olarak, tüketicilerin yarısından fazlası yardım için insan aracılara başvuruyor.
  • Tüketicilerin yüzde 60’ından fazlasının belirttiği yaygın bir hayal kırıklığı, chatbot’la etkileşime geçtikten sonra durumu müşteri hizmetleri temsilcisine yeniden açıklamak zorunda kalmaktı.

Yapay Zekayla Yazının Yeniden İcadı

chatbot featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Back to School" döneminin yıldız markaları!
Haberler
“Back to School” döneminin yıldız markaları!
Nafizcan Önder
27 Eylül 2025
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
14 Ekim 2025
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları...
Haberler
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları…
Nafizcan Önder
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.