4 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çerezsiz bir dünyada müşterilerle buluşmak
Haberler

Çerezsiz bir dünyada müşterilerle buluşmak

Berçem Sultan Kaya
16 Kasım 2021
2 dk okuma

Üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılmaz hale gelmesi sebebiyle, pazarlama profesyonellerinin yeni stratejiler üzerinde çalışması gerekecek. Deloitte, 2022’ye hakim olacak 7 önemli trendi konu alan raporunda bu konuya değinirken birinci taraf veri ortamına geçişin önemini vurguluyor.

“Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu, 2021’in bitmesine az bir zaman kala önümüzdeki yıl pazarlama alnında bizleri neler beklediğine dair ipuçları veriyor.

Küresel ölçekte Türkiye’nin de dahil olduğu 19 ülkeden 11.500 tüketicinin ve 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmalarla zenginleştirilen rapor, güveni geliştiren ve insan ihtiyaçlarını karşılayan müşteri deneyimlerinin tasarlanması ve büyüme için pazarlamanın itici bir güç olduğunun altını çiziyor.

Raporda yer alan 7 trendin dördüncüsü ise üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılamaz hale geldiği bir dünyada nelerin gerekli olduğunu ortaya koyuyor.

Trend #4: Çerezsiz bir dünyada müşterilerle buluşmak

Pazarlama profesyonelleri, üçüncü taraf çerezlerin gittikçe kullanılamaz hale geldiği bir dünya için, birinci taraf veri stratejilerinden başlayarak hazırlıklarını yapmalı.

Hızlı büyüyen markalar birinci taraf veri ortamına geçişte önemli ölçüde öndeler. 1.099 üst düzey yöneticinin katılımıyla gerçekleştirilen yönetici anketine göre hızlı büyüyen şirketlerin yüzde 61’i birinci taraf veri stratejisine geçerken, daralan şirketlerin yalnızca yüzde 40’ı aynı şeyi söylüyor. Bu durum, hızlı büyüyen kuruluşların hızla değişen bir ortamda acil olarak öne geçme ihtiyacını daha fazla fark ettiklerinin sinyalini veriyor.

Geçtiğimiz on yıl içerisinde pazarlamacılar, marka-müşteri ilişkisini güçlendirmek için dijital dünyada denemeler yapıyorlardı. Artık sarkaç diğer yöne, veri gizliliğine doğru salınıyor. Üçüncü taraf çerezlerin aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması, potansiyeli yüksek müşteriler bulmak, ürünlerini değerlendirmiş ancak muhtemelen uzaklaşmış olan müşterilerle yeniden etkileşim kurmak ve çeşitli dijital reklam kampanyalarının etkinliğini ölçmek dahil olmak üzere pazarlamacıların müşterilerle etkin biçimde etkileşime geçme kabiliyetini çeşitli sebeplerle engelliyor.

Peki, etkin bir şekilde müşterilerini hedeflemek ve onlarla etkileşim kurmak isteyen liderlerin pazarlama ve veri stratejisini nasıl yeniden ele alması gerekiyor?

Yanıtı, pazarlama ve müşteri deneyimi profesyonelleri ile üst düzey yöneticilere önümüzdeki 12-18 ayda ışık tutacağına inandığımız, insan, veri ve deneyimler başlıklarında ortaya koyulan 7 trendi içeren “Deloitte 2022 Küresel Pazarlama Trendleri” raporu ile keşfedebilirsiniz. Raporun tamamına ulaşmak için tıklayın.

Deloitte featured
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
3 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
4 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
5 Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Güncel Haberler
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Mariah Carey bu kez Sephora için “It’s Time!” dedi
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
E-spor arenasında sürpriz gelişme: İlk Olimpik E-Spor Oyunları iptal edildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
4 hafta önce
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları...
Haberler
YouTube’da en çok izlenen makyaj ve güzellik kanalları…
Nafizcan Önder
24 Eylül 2025
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.