Cannes Lions’ta “İyi yürekli reklamlar” kazanıyor!
Bu yıl yeni kategorilerin açıldığı Cannes Lions’un mottosu “Thank You Creativity” olarak belirlenmiş. Kutsanmış bir slogan… Her derde deva niyetine. Reklam sektörü kendine, sahip olduğu duyarlılığın bedelini ödeme misyonu yüklemiş gibi. Henüz açıklanan birkaç kategoriye bakıyorum ki toplumsal duyarlılığı olan işler kazananlar olarak öne çıkmış.
Önce kategorilere bakalım; Digital Craft, Entertainment Lions for music, bir bakıma Cannes Lion’ta temsil edilmedik hiçbir kreatif alanın kalmadığını söylemek mümkün. Cannes Lions yönetimi hiçbir alanı açıkta bırakmayacak kadar akıllı. Bir de geçen yıl açılan kategoriler var: Product Design Lions ve Glass Lion… Glass Lİon’u toplumsal duyarlılık olarak kabul edersek gelişen ya da sektörün gelişmeye açık alanlarını yani iş fırsatlarını görmek mümkün.
Günseli Özen Ocakoğlu – Cannes