Cannes Lions’ın Creative Effectness kategorisi analiz edildi

Reklamcılık alanında içgörü kaynağı WARC, bu sene Cannes Lions’da Creative Effectiveness kategorisinde yarışan 122 kampanyanın derin analizlerini sundu.

Yaratıcılığın ölçümlenebilir etkisini işleyen Cannes Creative Effectiveness Lions kategorisi üzerine bilgilendirici bir rapor hazırlayan WARC tarafından dikkate alınan faktörler arasında kampanya bütçeleri, kampanya süresi, kreatif yaklaşımlar, ölçümler ve bölgesel farklılıklar yer alıyor.

Hazırlanan raporda vurgulanan başlıca eğilimler şunlar:

  • Çevrimiçi video artık kreatif etki için önemli bir kanal ve etki çevresi genelde sosyal medya, PR ve televizyon üzerinden yürüyor. Televizyon ve online videonun, shortlist’e giren çalışmalar arasında lider mecra olduğu görülüyor.
  • Sosyal medya genel olarak en çok kullanılan mecra olmayı sürdürüyor ancak önceki yıllara kıyasla daha az tercih edilmiş.
  • Amaç odaklı reklamcılık, shortlist’e giren başvurular arasında önemli bir özellik olup, daha düşük bütçeli kampanyaların küresel farkındalık yaratma ve toplumsal değişim yaratmasına izin vermiş.
  • Duygusallık ve empati en beğenilen kampanyaların merkezinde yer alıyor ve ağırlığı geçen seneye göre artmış.

İLGİLİ HABERLER