Cannes Lions 60. yılını kutluyor
Reklam ve iletişim dünyasının en önemli organizasyonlarından biri olan Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık festivali, bu sene 16-22 Haziran tarihleri arasında, 60. yılını kutlamaya hazırlanıyor. Cannes Lions’un en dinamik bölümü Genç Aslanlar yarışmasının Türkiye elemeleri 2013 senesinde de yine Akmerkez sponsorluğunda gerçekleştirilecek. Festival’de iletişim sektörünün en önemli isimlerinin sunduğu 55 kadar seminer, 20’den fazla atölye çalışması ve 30 yaş altı gençlere yönelik 20 kadar “master class” ile emsalsiz sektörel bilgilendirme imkanı sunuluyor. Ayrıca geçen yıl uygulamaya başlanan “Forum” toplantılarında da delegeler sektörü ilgilendiren konular üzerine detaylı bilgi alıyor ve teknolojideki ilerlemelerin anlatıldığı “Techtalks” oturumlarında en son gelişmelerden haberdar olma fırsatına sahip oluyorlar. Katılımcılar tüm bunlara ek olarak iletişimin 15 dalında dünyanın en yaratıcı 34 bin kadar çalışmayı inceleme fırsatını da buluyor. Bu iletişim dalları basın, film, açıkhava, film craft, internet, radyo, doğrudan pazarlama, medya, promosyon & aktivasyon, tasarım, halkla ilişkiler, mobil, markalı içerik & eğlence, yaratıcılıkta etkinlik ve en büyük iletişim fikrinin ödüllendirildiği Titanyum & entgre aslanlardan oluşuyor. Her ülkede saygın basın ve medya kuruluşları ile reklam filmi distribütörleri tarafından temsil edilen Cannes Lions’un Türkiye temsilciliğini Doğan Burda yürütüyor. Doğan Burda, Cannes Lions’u Türkiye’de tanıtma, Türkiye’yi de festivalde tanıtma misyonuna paralel olarak bir dizi etkinlik düzenliyor.
Young Lions Türkiye Elemeleri yine Akmerkez sponsorluğunda
Bu etkinliklerden belki de en önemlisi 28 yaş altı yaratıcılar ve 30 yaş altı pazarlamacıların katıldığı Cannes Lions Genç Aslanlar Yarışması’nın Türkiye elemeleri bu sene Mart ayında yapılması planlanıyor. Türkiye elemeleri geçmişte olduğu gibi bu yıl da Reklamcılık Vakfı’nın desteğiyle düzenlenecek. Bu yıl Reklamcılık Vakfı Başkanı Haluk Sicimoğlu oldu. Yarışmanın ana sponsoru olan Akmerkez, 15 Mart ’da genç yarışmacıları ağırlayacak. Bu sene Türkiye 5 kategoride yarışacak. Daha önceki yıllarda yarıştığımız Cyber, Film, Basın, Genç Pazarlamacılar kategorisine bu sene Medya kategorisi de eklendi. Genç yaratıcılar ve pazarlamacılar 11 Mart tarihine kadar başvurularını Reklamcılık Vakfı’nın www.rv.org.tr web adresinden yapabilecekler. Cyber, Film, Basın, Medya kategorileri için 29 yaşından gün almamış, Genç Pazarlamacılar için de 30 yaşından gün almamış olmak gerekiyor. Basın dalında, gençler 24 saatlik bir zaman diliminde verilen brief doğrultusunda bir dergi ilanı hazırlayacaklar. Internet dalında yarışan ekiplerin amacı ise yine 24 saat içerisinde yaratıcı bir dijital çözüm üretmek olacak. Buna karşılık film ekipleri 48 saat içerisinde cep telefonlarında izlenebilen bir reklam filmi hazırlamak için heyecanlı bir koşuşturma içerisinde olacaklar. Bu sene Türkiye’de ilk kez düzenlenecek medya yarışmasında ise gençler sosyal içerikli bir sorunu kamuya duyurmak 24 saat içerisinde bir medya stratejisi geliştirmek için çalışacaklar. Bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan “genç pazarlamacılar” kategorisinde ise yarışmacılar yaratıcılar ve iletişim/pazarlama profesyonellerinden oluşan bir jüriye en iyi reklam kampanyası briefini vererek festival biletlerin kapmaya çalışacak. Bu sene beş kategoride yarışacak olan gençlerden birinci gelen ekipler, 60.yılını kutlayacak olan festivalde 16-22 Haziran tarihleri arasında Akmerkez’in ve Doğan Burda’nın davetlisi olarak Cannes’da gerçekleşecek olan festivalde Türkiye’yi temsil etme şansını yakalayacaklar.
Güncel Haberler